Radio CIC doet raar

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
DuKeZ

Radio CIC doet raar

Bericht door DuKeZ » 25 jan 2020, 10:06

Het betreft een e61 lci uit 2009 met cic (professional)

De radio begon uit te vallen, klein signaal bleef maar irritant om te blijven luisteren. Dus hier het forum doorgekeken en wat aannames gedaan.

Wat doet het wel, de cd-speler, via usb muziek streamen, navigatie inclusief het geluid hiervan, gewone ‘weerstand’ op de i-drive knop, geen problemen met afstandbediening voor openen auto (ook niet op verre afstand). Vooralsnog geen problemen met de kabelboom mbt verlichting, ruitenwisser en achterruitverwarming en knop voor glazen klep.

Heb 1 keer een ‘restart’ van de navi gehad, maar de problemen van de radio speelden al weken. Navi scherm sprong op rood en na opnieuw starten geen problemen meer gehad.

Heb de kabels van de bluetooth module al eens los gehaald, maar geen resultaat. Maar ik vraag mij af of het wel deze module is, of kan het ook de diversity zijn (ondanks dat AB gewoon goed werkt)? Of iets anders?

Heb ook nog gekeken naar de accu, dit betreft een Varta 80ah, kon helaas de datum niet zien. Maar ook hier geen melding in cic en ook geen startproblemen (auto heeft terugroep gehad voor accu-aansluiting).

ehombie

Re: Radio CIC doet raar

Bericht door ehombie » 25 jan 2020, 12:48

Probeer eens uit te lezen of een foutcode wordt gegenereerd. Geeft misschien een directie waar je moet zoeken...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 27 jan 2020, 20:19

en check even of je reservewielbak nog droog is
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

DuKeZ

Bericht door DuKeZ » 30 jan 2020, 22:34

Wist niet dat je deze ook kon uitlezen, ga ik binnenkort eens regelen.

Gelukkig is alles kurk droog. Spuit 1x per jaar voorzichtig met een zelf gefabriceerd spuitje alles netjes door en auto staat 99% onder een carport.

Ralph

Bericht door Ralph » 31 jan 2020, 12:21

Soms kan de antenne kabel niet goed zitten.
Ik heb dat bij iemand gezien dat hij heel slecht radio ontvangst had.
De antenne kabel die naar zijn CIC kwam was bij de aansluiting helemaal rafelig en zat nog nauwelijks vast.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”