smg troubleshooting
smg troubleshooting
Zo tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest...
maar nu toch misschien jullie hulp nodig. Normaal gezien als je je deur open doet of als je je auto van het slot haalt gaat je smg pomp aan.
nu de laatste paar keer doet mijn m3 dat niet. moet paar keer de deur open doen of van het slot halen en op sloet doen etc totdat ik de pomp hoor; dan pas kan ik de bak in zijn 0 zetten en kan ik rijden. Verder gaat rijden top, geen enkel probleem met schakelen. Ik rij niet veel, soms maar 1000 km per jaar...
uitlezen gebeurt, garage leest 0 storingen.
iemand enig idee wat het kan zijn?
maar nu toch misschien jullie hulp nodig. Normaal gezien als je je deur open doet of als je je auto van het slot haalt gaat je smg pomp aan.
nu de laatste paar keer doet mijn m3 dat niet. moet paar keer de deur open doen of van het slot halen en op sloet doen etc totdat ik de pomp hoor; dan pas kan ik de bak in zijn 0 zetten en kan ik rijden. Verder gaat rijden top, geen enkel probleem met schakelen. Ik rij niet veel, soms maar 1000 km per jaar...
uitlezen gebeurt, garage leest 0 storingen.
iemand enig idee wat het kan zijn?
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: smg troubleshooting
Het beruchte relais?
Ik hoor namelijk bij mijn non M SMG altijd de pomp als ik de auto van het slot haal. (tenzij ik dit 2 maal snel achter elkaar doe).
Voor de prijs hoef je het niet te laten want een relais kost geloof ik 15 of 20 euro bij de dealer. (ik heb er een als reserve in het dashboard kastje liggen, just in case)
Ik hoor namelijk bij mijn non M SMG altijd de pomp als ik de auto van het slot haal. (tenzij ik dit 2 maal snel achter elkaar doe).
Voor de prijs hoef je het niet te laten want een relais kost geloof ik 15 of 20 euro bij de dealer. (ik heb er een als reserve in het dashboard kastje liggen, just in case)
Re: smg troubleshooting
Ik ga er achteraan! ga hem bestellen. heb het relais 5 of 6 jaar geleden al laten vervangen geloof ik... maar goede tip! Weet je waar deze zit?
Re: smg troubleshooting
Ik denk ook het relais.
Heb het bij mijne destijds ook preventief vervangen en de oude in het dashboard kastje gelegd
Heb het bij mijne destijds ook preventief vervangen en de oude in het dashboard kastje gelegd
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: smg troubleshooting
links boven tegen het schutbord bestuurderskant
http://m3support.net/thread/173/e46-smg ... -relay-diy
http://m3support.net/thread/173/e46-smg ... -relay-diy
Laatst gewijzigd door Martijn. op 22 jan 2020, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: smg troubleshooting
Is het een facelift ?
Ik hoop voor je van wel.
Bij een pre-facelift brand de pomp vaak door als gevolg van verkleving van het relais namelijk en is het dus nog veel belangrijker om preventief te vervangen.
Bij een facelift werkt hij enkel niet meer.
Ik hoop voor je van wel.
Bij een pre-facelift brand de pomp vaak door als gevolg van verkleving van het relais namelijk en is het dus nog veel belangrijker om preventief te vervangen.
Bij een facelift werkt hij enkel niet meer.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: smg troubleshooting
Ik zal eens opletten of de mijne dat ook doet. En het is een goede tip om er 1 op voorraad in de auto te leggen.
Re: smg troubleshooting
Bij een pre facelift zou ik hem iedere 2-3 jaar wisselen voor de zekerheid en indien je niet weet hoe lang hij erin zit direct vervangen.
Bij een facelift vervangen en de oude in dashboard kastje leggen, is iets minder spannend.
Bij een facelift vervangen en de oude in dashboard kastje leggen, is iets minder spannend.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: smg troubleshooting
Ik ben weer thuis uit buitenland van werk, en wil nu dat relais ergens bestellen. Heeft iemand van jullie partnummer of een website waar ik het relais kan bestellen? of kan ik beste naar de bmw boer gaan?
Re: smg troubleshooting
zo hij is besteld... geen idee wat de levertijd van Ekris is. Mocht hij morgen binnen zijn kan ik hem nog inbouwen, anders als ik weer terug kom van werk as zaterdag. Jullie horen van me...
ik hoop dat hij het doet btw, weet niet wat de consequenties zijn anders.. maar dat zal me vast niet bevallen dan...
ik hoop dat hij het doet btw, weet niet wat de consequenties zijn anders.. maar dat zal me vast niet bevallen dan...
Re: smg troubleshooting
Ik hoop het met je mee !!
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: smg troubleshooting
Als het uit München moet komen, hou dan rekening met 2 extra dagen. Als het niet voorradig is bij Ekris zou je rond deze tijd wel een e-mail moeten hebben gehad dat er vertraging is.
Succes in ieder geval en hopelijk kan je voor het weekend al beginnen
Succes in ieder geval en hopelijk kan je voor het weekend al beginnen
Re: smg troubleshooting
Omdat ik het leuk vind om eens wat op te zoeken...misschien heb je er wat aan.
FYI
To start the engine, gearshift lever and transmission must be in ”N” (Neutral). To ensure when the engine starts that there is enough system pressure to open the clutch, the SMG control unit is woken up by the basic module when the vehicle doors are unlocked remotely. Storage pressure is calculated. If storage pressure is too low, the hydraulic pump is activated once only. Once the system pressure has been reached, the hydraulic pump is switched off again by the SMG control unit. The "wake-up signal" activates the gear lever position display in the centre console. If after approx. 15 minutes, terminal 15 is not enabled, then the display of gear lever position is switched off again.
info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ox/1pbC7XJ
Ik vewacht wanneer een relais niet werkt, ook gewenste drukken niet worden behaald... m.a.g. van een foutcode. Dus wanneer je geen pomp hoort wil dat zeggen dat het systeem nog voldoende op druk staat. Wat de druk criterea zijn geen idee....dat zou men nog op kunnen zoeken, in de buurt van 55bar?.
FYI
To start the engine, gearshift lever and transmission must be in ”N” (Neutral). To ensure when the engine starts that there is enough system pressure to open the clutch, the SMG control unit is woken up by the basic module when the vehicle doors are unlocked remotely. Storage pressure is calculated. If storage pressure is too low, the hydraulic pump is activated once only. Once the system pressure has been reached, the hydraulic pump is switched off again by the SMG control unit. The "wake-up signal" activates the gear lever position display in the centre console. If after approx. 15 minutes, terminal 15 is not enabled, then the display of gear lever position is switched off again.
info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ox/1pbC7XJ
Ik vewacht wanneer een relais niet werkt, ook gewenste drukken niet worden behaald... m.a.g. van een foutcode. Dus wanneer je geen pomp hoort wil dat zeggen dat het systeem nog voldoende op druk staat. Wat de druk criterea zijn geen idee....dat zou men nog op kunnen zoeken, in de buurt van 55bar?.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: smg troubleshooting
zo, onderdeeltje was lekker snel binnen! Was gelukkig ook niet zo veel werk... en belangrijkste van al, starten lopen, als vanouds..
Bedankt mannen! hopelijk blijft het hierbij
Bedankt mannen! hopelijk blijft het hierbij