stuur scheef na afs storing
stuur scheef na afs storing
hallo,
helaas heb ik een probleem met mijn E60.
het is begonnen 3 weken geleden met een systeem bank 1 en 2 running lean.
dit heb ik kunnen oplossen door de DISA klep te reviseren.
na het resetten heb ik de bluetooth ODB lezer laten zitten.
dit resulteerde in een lege ACCU.
na het opladen van de accu kreeg ik iedere keer de AFS storing.
vanaf dat moment is het stuur ook scheef gaan staan.
iedere keer als ik de auto uit gezet heb, en dan weer start was de storing weg.
maar na 5 tot 15 minuten rijden was hij weer terug.
toen heb ik met INPA de stuurhoek sensor initialisatie uitgevoerd, en dit heeft de storingsmelding definitief verwijderd.
maar helaas staat mijn stuur nu nog steeds niet recht.
ik heb al contact gehad met de BMW dealer, en zij hebben helaas pas 6 januari tijd.
is het stuur met software weer recht te zetten, of moet ik de auto uit laten lijnen om het stuur recht te kunnen zetten?
ik heb al een aantal dagen gezocht naar een oplossing, maar ik gebruik waarschijnlijk niet de juiste zoek thermen .
groet
loek
helaas heb ik een probleem met mijn E60.
het is begonnen 3 weken geleden met een systeem bank 1 en 2 running lean.
dit heb ik kunnen oplossen door de DISA klep te reviseren.
na het resetten heb ik de bluetooth ODB lezer laten zitten.
dit resulteerde in een lege ACCU.
na het opladen van de accu kreeg ik iedere keer de AFS storing.
vanaf dat moment is het stuur ook scheef gaan staan.
iedere keer als ik de auto uit gezet heb, en dan weer start was de storing weg.
maar na 5 tot 15 minuten rijden was hij weer terug.
toen heb ik met INPA de stuurhoek sensor initialisatie uitgevoerd, en dit heeft de storingsmelding definitief verwijderd.
maar helaas staat mijn stuur nu nog steeds niet recht.
ik heb al contact gehad met de BMW dealer, en zij hebben helaas pas 6 januari tijd.
is het stuur met software weer recht te zetten, of moet ik de auto uit laten lijnen om het stuur recht te kunnen zetten?
ik heb al een aantal dagen gezocht naar een oplossing, maar ik gebruik waarschijnlijk niet de juiste zoek thermen .
groet
loek
Re: stuur scheef na afs storing
Probeer het anders met ISTA.
Uitlezen fouten bekijken en test plan uitvoeren
Uitlezen fouten bekijken en test plan uitvoeren
BMW ondersteuning Amsterdam
- ISTA, E SYS, CIC virginize, Kombi Virginize, Modules inleren
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
Als je stuur niet rechtstaat als je rechtdoor rijdt moet je mijn inziens wat gaan uitlijnen. waarbij het stuur in de goeie rechtdoor positie wordt (vast)gezet. Vervolgens worden de wielen gecorrigeerd dmv de uitlijn computer en bijbehorende specs.
Die stuurhoeksensor wordt vervolgens weer gecalibreerd als het stuur recht staat met de wielen
Daar hoef je niet perse voor naar dealer. Evt fast fitter....kan ook
Dat het stuur (eigenlijk je wielen) ingedraaid staat door die gebeurtenissen lijkt me sterk. Ik ken de toleranties van de stuurhoek ook niet...maar een "continu" ingedraaid stuur herkent die wel als een fout na enkele minuten.
Corrigeer me maar als het niet zo is...
Die stuurhoeksensor wordt vervolgens weer gecalibreerd als het stuur recht staat met de wielen
Daar hoef je niet perse voor naar dealer. Evt fast fitter....kan ook
Dat het stuur (eigenlijk je wielen) ingedraaid staat door die gebeurtenissen lijkt me sterk. Ik ken de toleranties van de stuurhoek ook niet...maar een "continu" ingedraaid stuur herkent die wel als een fout na enkele minuten.
Corrigeer me maar als het niet zo is...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
@ ehombie Het stuur is scheef gaan staan door een storing.
Natuurlijk is uitlijnen dan een optie. Maar dat is een oplossing voor het gevolg. Maar niet de oplossing voor dit probleem.
Zover ik weet kan de active stuuring hier de oorzaak alleen van zijn. Het nulpunt (recht stuur en rechte wiellen) is verlopen. Geen idee waarom, maar dien moet nu terug ge calibreerd worden.
@jizzeay bedankt voor de tip.... vanmiddag even bezig geweest op het op mjjn laptop te krijgen... maar dat ging niet vanharte.
Misschien nog iemand een tip waar ik alles makkelijk kan vinden want ik hiervoor nodig heb?
Natuurlijk is uitlijnen dan een optie. Maar dat is een oplossing voor het gevolg. Maar niet de oplossing voor dit probleem.
Zover ik weet kan de active stuuring hier de oorzaak alleen van zijn. Het nulpunt (recht stuur en rechte wiellen) is verlopen. Geen idee waarom, maar dien moet nu terug ge calibreerd worden.
@jizzeay bedankt voor de tip.... vanmiddag even bezig geweest op het op mjjn laptop te krijgen... maar dat ging niet vanharte.
Misschien nog iemand een tip waar ik alles makkelijk kan vinden want ik hiervoor nodig heb?
Dan weet ik het ook verder niet. Ben bang dat het een
babylonisch spraakverwarring wordt als ik hier verder mee ga.
Op newtis.info staan (nagenoeg) dezelfde docs
Selecteer je model en funcionele discription en zoek op woorden waar jij te maken mee hebt. Active steering,
Steering wheel sensor,
Etc
Let even op, volgens mij is AFS niet standaard.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... nt/24xR047
Succes
babylonisch spraakverwarring wordt als ik hier verder mee ga.
Op newtis.info staan (nagenoeg) dezelfde docs
Selecteer je model en funcionele discription en zoek op woorden waar jij te maken mee hebt. Active steering,
Steering wheel sensor,
Etc
Let even op, volgens mij is AFS niet standaard.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... nt/24xR047
Succes
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Als voor de accu leeg ging het stuurt wel recht stond en daarna niet dat is er iets niet goed. Ik zou 'm calibreren met ista-d werkt dat niet dan uitlijnen.
AFS is inderdaad niet standaard.
AFS is inderdaad niet standaard.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
mechanisch is er aan de auto niks veranderd want er niks los geweest , dus uitlijnen lijkt mij niet logisch
oorzaak ligt dus ergens anders lijkt mij
oorzaak ligt dus ergens anders lijkt mij
Dat is idd ook hoe ik er over denk. Helaas wilt het me niet lukken om ista op mijn laptop werkend te krijgen.
Imand een link waar ik alles wat nodig is kan downloade?
Imand een link waar ik alles wat nodig is kan downloade?
ben intussen naar de garage geweest. daar hebben ze de storing gereset, maar ook zij kregen het stuur niet recht.
dit kwam door dat de calibratie niet wilde lukken.
het gaat telkens fout bij de stap dat het stuur 20 graden naar links en rechts gedraaid moet worden.
hij lijkt hier geen terug koppeling te krijgen van het stuurhuis.
9 jan moet ik er weer zijn om hier verder naar te kijken, en dan word ook de automaat bak gespoeld..
helaas wilt het me niet echt lukken om de ista software werkend te krijgen.
iemand met tips of truks?
dit kwam door dat de calibratie niet wilde lukken.
het gaat telkens fout bij de stap dat het stuur 20 graden naar links en rechts gedraaid moet worden.
hij lijkt hier geen terug koppeling te krijgen van het stuurhuis.
9 jan moet ik er weer zijn om hier verder naar te kijken, en dan word ook de automaat bak gespoeld..
helaas wilt het me niet echt lukken om de ista software werkend te krijgen.
iemand met tips of truks?
afgelopen week eindelijk alles weer goed gekregen.
het was blijkbaar nodig om de auto te laten uitlijnen.
wat ik vooraf vreemd vond gezien ik niets mechanisch veranderd heb.
maar dit komt waarschijnlijk door dat een jaar terug de auto is uitgelijnd zonder de stuurhoek sensor te resetten.
nu is alles opnieuw uitgelijnd, en daarna ging de calibratie ook helemaal goed.
bedankt voor de me denkers!
het was blijkbaar nodig om de auto te laten uitlijnen.
wat ik vooraf vreemd vond gezien ik niets mechanisch veranderd heb.
maar dit komt waarschijnlijk door dat een jaar terug de auto is uitgelijnd zonder de stuurhoek sensor te resetten.
nu is alles opnieuw uitgelijnd, en daarna ging de calibratie ook helemaal goed.
bedankt voor de me denkers!
Dat uitlijnen is al eerder geroepen....
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Fijn dat het is opgelost.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Het is toch niet normaal dat de uitlijning nodig is in dit geval. Hiermee pak je het gevolg aan maar niet de oorzaak.
525d E61 2007 pre-LCI
dat is idd wat ik ook dacht
Laatst gewijzigd door Bart70 op 29 jan 2020, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan