Steef - E46 320Ci 2000
Steef - E46 320Ci 2000
Hallo allen (die dit lezen...), sinds 2019 eigenaar van een origineel NL 320Ci, met één van de laatste 2 liter 6-cilinders. Nu 140dkm, bij dit weertype staat hij droog gestald. Aangezien mijn dochter net haar rijbewijs heeft, was ik op zoek naar een 318 ivm het motorvermogen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan....een zes-in-lijn dus.
BMW’s waar ik in gereden heb(of ben): 1502, Glas 1304, 1802, 2002, 520 (4-cilinder), 320 E21, 323i E21 Hartge RS, 525i E28, 323Ci cabrio, en nu dan de 320Ci....
Te lang gezocht naar een M3E30, nog immer mijn favoriet, maar de vraagprijzen zijn m.i. te hoog. Mijn oog ook ooit nog op de rode M635CSi laten vallen die jaaaaaren lang op Classic Trader stond....ik durfde niet...(overigens een GT3 geworden).
In het huidige verkeer voldoet de 320 meer dan genoeg, hoewel meer vermogen altijd ‘lonkt’....maar voor beginnend bestuurders is dit perfect.
De 320Ci vind ik één van de mooiste coupé’s van BMW, ik kon m niet laten staan: NL auto, historie van begin af bekend, veel opties, handbak (=een must!), 3e eigenaar, volledig eerste lak, en last but not least: geen roest te bekennen. Aangekocht bij de specialist die hem ook nieuw heeft geleverd. Eigenlijk heeft de auto alle opties, alleen geen sportinterieur, en dat vond ik een pré.
Voorlopig heb ik (nog) geen vragen, maar dat komt vast en zeker wel!
BMW’s waar ik in gereden heb(of ben): 1502, Glas 1304, 1802, 2002, 520 (4-cilinder), 320 E21, 323i E21 Hartge RS, 525i E28, 323Ci cabrio, en nu dan de 320Ci....
Te lang gezocht naar een M3E30, nog immer mijn favoriet, maar de vraagprijzen zijn m.i. te hoog. Mijn oog ook ooit nog op de rode M635CSi laten vallen die jaaaaaren lang op Classic Trader stond....ik durfde niet...(overigens een GT3 geworden).
In het huidige verkeer voldoet de 320 meer dan genoeg, hoewel meer vermogen altijd ‘lonkt’....maar voor beginnend bestuurders is dit perfect.
De 320Ci vind ik één van de mooiste coupé’s van BMW, ik kon m niet laten staan: NL auto, historie van begin af bekend, veel opties, handbak (=een must!), 3e eigenaar, volledig eerste lak, en last but not least: geen roest te bekennen. Aangekocht bij de specialist die hem ook nieuw heeft geleverd. Eigenlijk heeft de auto alle opties, alleen geen sportinterieur, en dat vond ik een pré.
Voorlopig heb ik (nog) geen vragen, maar dat komt vast en zeker wel!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 jan 2020, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Welkom hier Steef !
Mooie wagen en leuke voorgeschiedenis, het virus doet zijn werk goed lees ik
Nog plannen met de wagen, of gewoon genieten ?
Maak gerust ook een showroom aan voor je wagen, daar kun je mooi eventuele dingen in bijhouden en is altijd leuk voor jezelf en anderen om terug te lezen.
Verder ook altijd welkom op de meetings en evenementen natuurlijk, mocht je interesse daar liggen
Mooie wagen en leuke voorgeschiedenis, het virus doet zijn werk goed lees ik
Nog plannen met de wagen, of gewoon genieten ?
Maak gerust ook een showroom aan voor je wagen, daar kun je mooi eventuele dingen in bijhouden en is altijd leuk voor jezelf en anderen om terug te lezen.
Verder ook altijd welkom op de meetings en evenementen natuurlijk, mocht je interesse daar liggen
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Dankjewel Bart. Waarom het fotootje niet werkt, geen idee. Ik laat de auto het liefst origineel.
We gaan er lekker van genieten als gezinsauto. Hij zou best wat luidruchtiger mogen zijn, hij is erg stil. Je mag een 6-cilinder best horen, dus wellicht dat ik een paar kleine wijziging ga toevoegen....maar dat komt later.
We gaan er lekker van genieten als gezinsauto. Hij zou best wat luidruchtiger mogen zijn, hij is erg stil. Je mag een 6-cilinder best horen, dus wellicht dat ik een paar kleine wijziging ga toevoegen....maar dat komt later.
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Welkom hier Steef!
Zo op de foto te zien een hele mooie E46. Hou 'm in ere. En als je vragen hebt of info zoekt er is hier genoeg te vinden.
Zo op de foto te zien een hele mooie E46. Hou 'm in ere. En als je vragen hebt of info zoekt er is hier genoeg te vinden.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Welkom Steef!
Staat de wagen goed, die Styling 196!
Staat de wagen goed, die Styling 196!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Dank heren. Dat 'in ere' houden komt wel goed. Daar heb ik hem ook voor aangeschaft. Hij staat in elk geval erg goed op zijn pootjes (stance)!
Sportonderstel is precies goed.
Vwb de velgen: deze staan hem erg goed. Maar 18" origineel Alpina had ik ook geen straf gevonden.....
Overigens ben ik ook content met de kleur: Oriëntblue
Sportonderstel is precies goed.
Vwb de velgen: deze staan hem erg goed. Maar 18" origineel Alpina had ik ook geen straf gevonden.....
Overigens ben ik ook content met de kleur: Oriëntblue
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Deze quiz van Drivetribe zojuist 'ontdekt': https://drivetribe.com/p/quiz-do-you-re ... ce=organic
100% in 30 seconden..... het moet dus toch een virus zijn....
100% in 30 seconden..... het moet dus toch een virus zijn....
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Welkom op het Forum Steef en veel rijplezier toegewenst met je aanwinst
Je had het over je dochter en later over gezinsauto: ik neem dus aan dat de auto van jou en niet je dochter is?
Je had het over je dochter en later over gezinsauto: ik neem dus aan dat de auto van jou en niet je dochter is?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Tomba la Bomba!
Auto is van mij, dochter mag er af-en-toe mee weg (ervaring op doen!). Ik probeer deze zomer wel een keer een slip- of rijvaardigheidscursus, of misschien wel een slalom op Lelytown met haar te doen. Zo kan ze beter leren sturen met een achterwielaandrijver, én wat er gebeurt als ze te vroeg op het gas gaat
Ik had hiervoor een FJ Cruiser, maar ík kon niet wennen aan de automaat (ik heb een verschrikkelijke hekel aan automaten, pdk of wat dan ook, ik wil gewoon alle vier mijn ledematen gebruiken), en de dames in het gezin zijn te klein in die auto om ‘overzicht’ te hebben.... Overigens lijkt me de FJ met handbak fenomenaal, omdat het motorgeluid veel lijkt op de BMW 6-cilinders. Een aanrader dus, maar vind er maar eens één met handbak!
Auto is van mij, dochter mag er af-en-toe mee weg (ervaring op doen!). Ik probeer deze zomer wel een keer een slip- of rijvaardigheidscursus, of misschien wel een slalom op Lelytown met haar te doen. Zo kan ze beter leren sturen met een achterwielaandrijver, én wat er gebeurt als ze te vroeg op het gas gaat
Ik had hiervoor een FJ Cruiser, maar ík kon niet wennen aan de automaat (ik heb een verschrikkelijke hekel aan automaten, pdk of wat dan ook, ik wil gewoon alle vier mijn ledematen gebruiken), en de dames in het gezin zijn te klein in die auto om ‘overzicht’ te hebben.... Overigens lijkt me de FJ met handbak fenomenaal, omdat het motorgeluid veel lijkt op de BMW 6-cilinders. Een aanrader dus, maar vind er maar eens één met handbak!
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Duidelijk verhaal Steef
Ik ben juist van schakel overgestapt naar automaat en moet zeggen dat het mij juist weer goed bevalt.
Voldoende pk's voor je dochter iig.
En een slipcursus voor haar is helemaal geen slecht idee.
Ik ben juist van schakel overgestapt naar automaat en moet zeggen dat het mij juist weer goed bevalt.
Voldoende pk's voor je dochter iig.
En een slipcursus voor haar is helemaal geen slecht idee.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- birdy325ci
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 jul 2009, 18:07
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Mooie auto!...heb zelf 16 jaar van een 325ci genoten...fijne auto's...hij heeft mij nooit in de steek gelaten! Lang leve de 6 cilinder... veel plezier ermee.
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Tijdje terug nog een 323Ci Cabrio gehad, was een tegenvaller. Zwaar, trage auto, slap chassis, bij aankoop HiFly banden....levensgevaarlijke banden! En ik kwam erachter dat ik open rijden niet helemaal kan waarderen. Als ik in de buitenlucht wil rijden, koop ik wel een motor. Mijn leukste BMW was de E21 323i Hartge RS: een échte BMW, vol Recaro interieur, van die extra meters in het midden, maar vooral het huilen van dat motorblok in de hoge toeren was waanzinnig.
Deze 320 is ook de lichtste niet, niet al te veel vermogen, maar gezien mijn voorgaande opmerkingen, accepteer ik dat (bijna) volledig. Het is nog steeds een rijdersauto.
De huidige generatie auto’s kan ik helemaal niet waarderen: allemaal elektronische gadgets die niets met autorijden te maken hebben, zelfs een GT3 met handbak geeft elektronisch tussengas! Belachelijk! It’s just not the real thing. Een BMW met voorwielaandrijving? Blèèèch, waarom is dat? Om ook de minder begaafde chauffeur een BMW aan te smeren? Of is dat, om dat psa-bromfietsblok kant en klaar in de voortrein te hangen? Dat scheelt kosten natuurlijk, dus meer winst, maar het is helaas geen BMW.
Hebben we het al over gewicht gehad? Het lijkt heel wat dat auto’s steeds meer vermogen krijgen, maar daarmee groeit ook telkens het gewicht, en uiteraard de velg- en bandenmaten, en dat is jammer. Lotus en Donkervoort, een R5 turbo, de Golf gti eerste generatie, een F40, een M3E30......het bestaat niet meer. Die auto’s hadden niets aan boord, behalve datgene waar het om ging.....gáát, in mijn ogen. Mijn 320 heeft nog net uitschakelbare tractiecontrole (tenminste, als dat dat ene knopje is... ). Het is één van de allerlaatste analoge BMW’s! Overigens weet ik bij geen één van mijn auto’s hoe de radio’s werken, en als ik rij, neem ik geen telefoon aan....ik ben dan namelijk iets leuks aan het doen: autorijden!
Deze 320 is ook de lichtste niet, niet al te veel vermogen, maar gezien mijn voorgaande opmerkingen, accepteer ik dat (bijna) volledig. Het is nog steeds een rijdersauto.
De huidige generatie auto’s kan ik helemaal niet waarderen: allemaal elektronische gadgets die niets met autorijden te maken hebben, zelfs een GT3 met handbak geeft elektronisch tussengas! Belachelijk! It’s just not the real thing. Een BMW met voorwielaandrijving? Blèèèch, waarom is dat? Om ook de minder begaafde chauffeur een BMW aan te smeren? Of is dat, om dat psa-bromfietsblok kant en klaar in de voortrein te hangen? Dat scheelt kosten natuurlijk, dus meer winst, maar het is helaas geen BMW.
Hebben we het al over gewicht gehad? Het lijkt heel wat dat auto’s steeds meer vermogen krijgen, maar daarmee groeit ook telkens het gewicht, en uiteraard de velg- en bandenmaten, en dat is jammer. Lotus en Donkervoort, een R5 turbo, de Golf gti eerste generatie, een F40, een M3E30......het bestaat niet meer. Die auto’s hadden niets aan boord, behalve datgene waar het om ging.....gáát, in mijn ogen. Mijn 320 heeft nog net uitschakelbare tractiecontrole (tenminste, als dat dat ene knopje is... ). Het is één van de allerlaatste analoge BMW’s! Overigens weet ik bij geen één van mijn auto’s hoe de radio’s werken, en als ik rij, neem ik geen telefoon aan....ik ben dan namelijk iets leuks aan het doen: autorijden!
Save the manual!
Re: Steef - E46 320Ci 2000
E21 323i .... long time ago alweer
Gekocht met een lekkende koppakking maar dat was geen probleem en de prijs waar daar ook naar.
Alles zelf kunnen fixen in de garage van een vriend van mij: toen kon je alles bijna zelf doen.
Helaas gaan wij ook met de tijd mee @steef met daarbij al dat elektronika die alles in de gaten moeten houden
Gekocht met een lekkende koppakking maar dat was geen probleem en de prijs waar daar ook naar.
Alles zelf kunnen fixen in de garage van een vriend van mij: toen kon je alles bijna zelf doen.
Helaas gaan wij ook met de tijd mee @steef met daarbij al dat elektronika die alles in de gaten moeten houden
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Steef - E46 320Ci 2000
Vergeet niet dat een hoop van die ‘gadgets’ door nieuwe regelgeving opgelegd wordt!
Lane assist bijvoorbeeld Dat is natuurlijk zodat je kan appen achter het stuur...
Maar even op de witte lijn rijden (zoals een waar BMW-rijder het betaamd) om even langs je voorgangers te turen.....zit er niet meer in!
Lane assist bijvoorbeeld Dat is natuurlijk zodat je kan appen achter het stuur...
Maar even op de witte lijn rijden (zoals een waar BMW-rijder het betaamd) om even langs je voorgangers te turen.....zit er niet meer in!
Save the manual!