G31 540i xDrive M Performance
Re: G31 540i xDrive M Performance
Nog maar eens een update: originele, elektrisch inklapbare, trekhaak van ebay besteld en de rest van de benodigde onderdelen van hubauer shop besteld. Flinke klus om het in te bouwen en te coderen maar daar heb ik iemand voor gevonden, afspraak maken zodra de spullen binnen zijn.
Verder ga ik de originele versterker vervangen door het match up 7BMW systeem waar ik goede ervaringen over hoor/lees.
Verder ga ik de originele versterker vervangen door het match up 7BMW systeem waar ik goede ervaringen over hoor/lees.
Re: G31 540i xDrive M Performance
Schitterende auto, daar ga je veel plezier van hebben.
leuke updates !
Veel werk zo’n trekhaak monteren en werkend krijgen lijkt me.
Toch wel luxe platen erop gezet toch ?
leuke updates !
Veel werk zo’n trekhaak monteren en werkend krijgen lijkt me.
Toch wel luxe platen erop gezet toch ?
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: G31 540i xDrive M Performance
Re: G31 540i xDrive M Performance
Het Match Up 7BMW systeem is geïnstalleerd, dit houd in dat de versterker van het (standaard) HiFi systeem wordt vervangen door een betere versterker met DSP. Tjonge, wat een enorm verschil zeg! Nog geen lange ritten mee gemaakt maar het is een enorme upgrade en beter dan ik verwacht had.
Het inbouwen was (ik het het laten doen) was meer werk dan gedacht vanwege het bagage(rail)systeem, duurde zo'n 2 uur.
Het inbouwen was (ik het het laten doen) was meer werk dan gedacht vanwege het bagage(rail)systeem, duurde zo'n 2 uur.
Re: G31 540i xDrive M Performance
Kleine update, gisteren mini mod uitgevoerd: heb een Moshi telefoon console met draadloos laden in de auto geplaatst.

Stroomkabel aangesloten op de USB poort in het opbergvak onder de armsteun en kabel zo netjes mogelijk weggewerkt. Onder het rubber in het vak zit een opening waarme je redelijk makkelijk bij de stoel uitkomt en de kabel zo naar voren kunt trekken (de 12V aansluiting die mijn F11 onder het dashboard kastje had heeft de G31 helaas niet meer).

Het rijden is nog steeds een feestje, motorgeluid blijft heerlijk.
Parking Assistant keertje geprobeerd en dat ding heeft er aardig de vaart in tijdens het parkeren en stopte naar mijn idee niet op tijd voor een verhoging aan het eind van het parkeervak. Denk niet dat ik (veel) zal gaan gebruiken.
De rij assistent werkt op zich aardig en in druk verkeer best relaxed maar het blijft toch opletten omdat ie af en toe ineens van de rijbaan af wil. AAC kun je uitschakelen door de knop waarmee je de afstand instelt een paar tellen in te houden, je krijgt dan de "gewone" cruise control. Helaas moet je dit bij iedere keer inschakelen opnieuw doen
Launch control ook maar eens geprobeerd, ook niet iets wat ik vaak zal doen denk ik maar wow je wordt wel even in je stoel gedrukt hoor!
Tenslotte kriebelt het toch om te gaan tunen, ben me eens aan het inlezen op bootmod3 en mhd flasher, hiermee kun je ook beginnen met wat kleine aanpassingen zoals verwijderen snelheidsbegrenzer en het uitzetten van het verhoogde toerental bij de koude start én je kunt altijd terug naar de standaard mapping (en de ecu weer locken). Eerst maar eens kijken of er (goede) ervaringen met deze producten zijn dus mochten er mensen op dit forum zijn met ervaring dan heel graag!
Betere foto's nog steeds in de planning maar wacht op een momentje met mooi weer dat samenvalt met een schone auto

Stroomkabel aangesloten op de USB poort in het opbergvak onder de armsteun en kabel zo netjes mogelijk weggewerkt. Onder het rubber in het vak zit een opening waarme je redelijk makkelijk bij de stoel uitkomt en de kabel zo naar voren kunt trekken (de 12V aansluiting die mijn F11 onder het dashboard kastje had heeft de G31 helaas niet meer).

Het rijden is nog steeds een feestje, motorgeluid blijft heerlijk.
Parking Assistant keertje geprobeerd en dat ding heeft er aardig de vaart in tijdens het parkeren en stopte naar mijn idee niet op tijd voor een verhoging aan het eind van het parkeervak. Denk niet dat ik (veel) zal gaan gebruiken.
De rij assistent werkt op zich aardig en in druk verkeer best relaxed maar het blijft toch opletten omdat ie af en toe ineens van de rijbaan af wil. AAC kun je uitschakelen door de knop waarmee je de afstand instelt een paar tellen in te houden, je krijgt dan de "gewone" cruise control. Helaas moet je dit bij iedere keer inschakelen opnieuw doen

Launch control ook maar eens geprobeerd, ook niet iets wat ik vaak zal doen denk ik maar wow je wordt wel even in je stoel gedrukt hoor!
Tenslotte kriebelt het toch om te gaan tunen, ben me eens aan het inlezen op bootmod3 en mhd flasher, hiermee kun je ook beginnen met wat kleine aanpassingen zoals verwijderen snelheidsbegrenzer en het uitzetten van het verhoogde toerental bij de koude start én je kunt altijd terug naar de standaard mapping (en de ecu weer locken). Eerst maar eens kijken of er (goede) ervaringen met deze producten zijn dus mochten er mensen op dit forum zijn met ervaring dan heel graag!
Betere foto's nog steeds in de planning maar wacht op een momentje met mooi weer dat samenvalt met een schone auto

Re: G31 540i xDrive M Performance
Leuk topic om te volgen 

Re: G31 540i xDrive M Performance
Leuk topic zeg! Ik zoek een vergelijkbare auto maar dan een G30. En mijn overwegingen zijn hetzelfde: nu kan het nog. Heb nu ook al een leuke 6-pitter maar heb echt zin in een 540I, eentje die helemaal naar mijn zin is en daar dan zolang mogelijk in blijven rijden.
Blinde BMW-eigenaar (ik laat me rijden)
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
Re: G31 540i xDrive M Performance
Deels uit nieuwsgierigheid besloten om de eerder genoemde bootmod3 aan te schaffen, voor $595,- krijg je een licentie die aan het VIN van de auto gekoppeld is incl. 1 map (tuning). Voor $50 extra krijg je toegang tot alle maps dus dat ook maar gelijk gedaan.


Mijn plan is/was om eerst met de huidige map rond te rijden en alleen met bootmod3 de snelheidsbegrenzer eraf te halen maar heb besloten de stage 1 voor RON98 (dat tankte ik toch al) maar eens te proberen
Beetje spannend maar het vermogen dat bootmod3 claimt komt overeen met wat andere tuners doen en het B58 blik staat bekend dat het een groot potentieël heeft. Op fora en reviews zie ik goede resultaten en geen negatieve verhalen met als enige opmerking dat het bijna allemaal Amerikaanse reacties zijn.
Het flashen inclusief unlock (alleen eerste keer noodzakelijk) duurde ongeveer 4 minuten en verliep probleemloos met de laptop en enet kabel (had ik al).
Schaal van de iDrive (Sports Display) wordt aangepast als onderdeel van het flash process en alhoewel het natuurlijk niet nauwkeurig is wat je op het display ziet was de toename veel groter dan wat ik van te voren verwacht had:

De auto was al niet langzaam maar het verschil is toch wel zeer merkbaar!
Groot voordeel van bootmod3 is dat je zelf kunt flashen inclusief terug naar stock én de ecu weer kunt locken.
Andere mogelijkheden zijn bepaalde instellingen aanpassen zoals uitschakelen van het verhoogde toerental bij de koude start (om de cat op te warmen) waardoor je desgewenst wat minder koude start herrie voor de buren hebt (ik heb dit vooralsnog gewoon lekker aan laten staan).
Optioneel kun je bootmod3 flashen via je smartphone (Android of iPhone) maar je hebt dan een additionele WiFi module nodig (a $149)


Mijn plan is/was om eerst met de huidige map rond te rijden en alleen met bootmod3 de snelheidsbegrenzer eraf te halen maar heb besloten de stage 1 voor RON98 (dat tankte ik toch al) maar eens te proberen
Beetje spannend maar het vermogen dat bootmod3 claimt komt overeen met wat andere tuners doen en het B58 blik staat bekend dat het een groot potentieël heeft. Op fora en reviews zie ik goede resultaten en geen negatieve verhalen met als enige opmerking dat het bijna allemaal Amerikaanse reacties zijn.
Het flashen inclusief unlock (alleen eerste keer noodzakelijk) duurde ongeveer 4 minuten en verliep probleemloos met de laptop en enet kabel (had ik al).
Schaal van de iDrive (Sports Display) wordt aangepast als onderdeel van het flash process en alhoewel het natuurlijk niet nauwkeurig is wat je op het display ziet was de toename veel groter dan wat ik van te voren verwacht had:

De auto was al niet langzaam maar het verschil is toch wel zeer merkbaar!
Groot voordeel van bootmod3 is dat je zelf kunt flashen inclusief terug naar stock én de ecu weer kunt locken.
Andere mogelijkheden zijn bepaalde instellingen aanpassen zoals uitschakelen van het verhoogde toerental bij de koude start (om de cat op te warmen) waardoor je desgewenst wat minder koude start herrie voor de buren hebt (ik heb dit vooralsnog gewoon lekker aan laten staan).
Optioneel kun je bootmod3 flashen via je smartphone (Android of iPhone) maar je hebt dan een additionele WiFi module nodig (a $149)
Re: G31 540i xDrive M Performance
Ik overweeg de mod naar de "Gentleman switch": https://www.youtube.com/watch?v=_U0jR3v ... e=youtu.be
Dit omdat passagiers en de kids soms een beetje "worstelen" met hoe ze de stoel in moeten stellen
Dit omdat passagiers en de kids soms een beetje "worstelen" met hoe ze de stoel in moeten stellen
Re: G31 540i xDrive M Performance
Vandaag een dagje vrij dus mooi moment om die "Gentleman" switch te installeren.
De knop zelf was zo omgewisseld maar werkt helaas niet zonder coderen, na enig uitzoekwerk de juiste coderingen gevonden en e-Sys weer aan de praat gekregen (was al paar jaar geleden dat ik die voor het laatst gebruikt had).
Leuke mod die gemakkelijk te doen is!
De knop zelf was zo omgewisseld maar werkt helaas niet zonder coderen, na enig uitzoekwerk de juiste coderingen gevonden en e-Sys weer aan de praat gekregen (was al paar jaar geleden dat ik die voor het laatst gebruikt had).
Leuke mod die gemakkelijk te doen is!
Re: G31 540i xDrive M Performance
Wat zaken gecodeerd aan de auto zoals Comfort Plus mode (wow dat rijd echt ontzettend chill), Launch control en Sport Automaat eveneens gecodeerd (er is geen hardwarematig verschil afgezien van de flippers en de knop van de pook).
Verder de schaal van de snelheidsteller omgecodeerd naar 330 km/h omdat de max. van 260 km/h niet meer toereikend is ;-)

Meteen de look van de tellers in sports mode veranderd naar grijs/wit ipv rood:

Verder de schaal van de snelheidsteller omgecodeerd naar 330 km/h omdat de max. van 260 km/h niet meer toereikend is ;-)

Meteen de look van de tellers in sports mode veranderd naar grijs/wit ipv rood:

Re: G31 540i xDrive M Performance
Re: G31 540i xDrive M Performance
Das serieus snel. Mooi dat je tegenwoordig met software alles kan. Vroeger moest je je tellerunit openbreken, haha.