X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Lekker druk hier bij de X3 bezitters....
Ben zojuist overgegaan van 523i F10 6 cylinder uit 2010 naar een 1.8d X3 F25 model uit Jan 2014
Is straks te tunen naar 220pk als de fabrieksgarantie ( tot begin 2021 ) afgelopen is; was erbij gekocht door vorige eigenaar, nog bedankt !
Kleur is TitanSilber met Nevada zwarte bekleding.
Ipv all wheel drive is dit een achterwiel aandrijver.
Levering eind volgende week waarna uiteraard foto's volgen.
Nog ff kijken of anders stoelen in kunnen (nu standaard met verwarming).
Verdere extra's; Navi Pro / Elec trekhaak / Xenon en angel eyes / 18" zomervelgen / Sport, Eco en Comfortmodus in te stellen ( verschil ? Geen idee ); en wat er verder nog opzit gaan we ontdekken.
Ben zojuist overgegaan van 523i F10 6 cylinder uit 2010 naar een 1.8d X3 F25 model uit Jan 2014
Is straks te tunen naar 220pk als de fabrieksgarantie ( tot begin 2021 ) afgelopen is; was erbij gekocht door vorige eigenaar, nog bedankt !
Kleur is TitanSilber met Nevada zwarte bekleding.
Ipv all wheel drive is dit een achterwiel aandrijver.
Levering eind volgende week waarna uiteraard foto's volgen.
Nog ff kijken of anders stoelen in kunnen (nu standaard met verwarming).
Verdere extra's; Navi Pro / Elec trekhaak / Xenon en angel eyes / 18" zomervelgen / Sport, Eco en Comfortmodus in te stellen ( verschil ? Geen idee ); en wat er verder nog opzit gaan we ontdekken.
Laatst gewijzigd door freek123 op 19 feb 2020, 14:21, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: Nieuw aangekocht X3 F25 1.8d
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: Nieuw aangekocht X3 F25 1.8d
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: Nieuw aangekocht X3 F25 1.8d
Na de tuning eind vorig jaar rijdt de auto een stuk lekkerder in zijn versnellingen en trekt voldoende op/door. Ik rij meestal in Comfortstand maar in Sportstand wil 'ie helemaal snel weg........
Ondertussen ook de Xenon vervangen door ander type/merk, lichtopbrengst van de standaard Xenon viel mij wat tegen.
Nu zitten er Osram 6000K lampen in, een hele verbetering.
Ondertussen ook de Xenon vervangen door ander type/merk, lichtopbrengst van de standaard Xenon viel mij wat tegen.
Nu zitten er Osram 6000K lampen in, een hele verbetering.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Mooie auto met mooie velgen, de Tuning is wel een lekkere toevoeging.
Veel plezier met de Bimmer.
Veel plezier met de Bimmer.
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Dus je hebt niet meer op einde garantie gewacht met het tunen?
Floating centercaps waren in het begin geen favoriet van mij, maar ik heb ze halverwege vorig jaar ook geplaatst. Verbazingwekkend hoeveel mensen het opvalt. Grappig detail.
Floating centercaps waren in het begin geen favoriet van mij, maar ik heb ze halverwege vorig jaar ook geplaatst. Verbazingwekkend hoeveel mensen het opvalt. Grappig detail.
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Nee, had al goede ervaringen met tunen met de 523i zodoende zag ik geen reden om te wachten. En met een 1800kg boot/trailer erachter is het hogere koppel wel lekker.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Na aankoop vorig jaar ook de inlaatzijde van de motor laten "Walnut-blasten", dit voordat de tuning uitgevoerd zou gaan worden. Zie de foto's van voor en na;
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Gefeliciteerd, nog vele kms happy motoring gewenst met je nieuwe aanwinst. Lijkt een fijn pakket. Geniet er maar veel van, ook in deze barre tijden.
Voordeel van alleen-achterwielaandrijving is dat je geen rekening hoeft te houden met een verschil in omtrek van de banden voor en achter aangezien je geen verdeelbak hebt zoals een X-Drive.
Is de motor niet beginnen roken na de tuning ?
Heb dat vroeger wel eens gehad, waardoor ik de mapping een beetje heb moeten laten terugdraaien.
Hoog koppel werkt verslavend, zeker in een vrij zware X3 ( mijne weegt op een haar na twee ton ).
Ik mis alleen de perfecte dosering van het remgevoel van mijn vroegere 5-series ( E34, E39 en vooral E60, 535D met de remmen van de V8 modellen ).
Merkwaardig hoe zuinig zo'n zware wagen wel kan zijn ( 7,8 liter doorsnee voor 630 Nm en 313 PK ).
Voordeel van alleen-achterwielaandrijving is dat je geen rekening hoeft te houden met een verschil in omtrek van de banden voor en achter aangezien je geen verdeelbak hebt zoals een X-Drive.
Is de motor niet beginnen roken na de tuning ?
Heb dat vroeger wel eens gehad, waardoor ik de mapping een beetje heb moeten laten terugdraaien.
Hoog koppel werkt verslavend, zeker in een vrij zware X3 ( mijne weegt op een haar na twee ton ).
Ik mis alleen de perfecte dosering van het remgevoel van mijn vroegere 5-series ( E34, E39 en vooral E60, 535D met de remmen van de V8 modellen ).
Merkwaardig hoe zuinig zo'n zware wagen wel kan zijn ( 7,8 liter doorsnee voor 630 Nm en 313 PK ).
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Roken..........nee hoor, niets. Volgens mij is tuning dan niet goed, gebeurd vaak als een box wordt geinstalleerd ipv re-mapping. ( just my opinion).
Inderdaad gaat het verbruik omlaag nu ook de 100 km/hr is gearriveerd op alle snelwegen.
Gisteren dag naar Zeeland geweest.
Heen 1:18, terug 1:19 gereden, lekker veel binnendoor. En dat voor een wagen van 1700kg.
Inderdaad gaat het verbruik omlaag nu ook de 100 km/hr is gearriveerd op alle snelwegen.
Gisteren dag naar Zeeland geweest.
Heen 1:18, terug 1:19 gereden, lekker veel binnendoor. En dat voor een wagen van 1700kg.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Omdat de X3 toch aan de 100.00+ zit besloten om de automaatbak preventief te laten spoelen incl koppelomvormer.
Dit was me goed bevallen bij de 523i F10.
Deze keer bij Fa Autrans geweest in Tilburg, merk er niet veel van (had ook geen problemen), lijkt wel wat rustiger qua schakelen van 1 naar 2 en minder geluid (door) te geven.
Kan 'ie er weer ff tegenaan.
Vorige week ook full-service aircobeurt uit laten voeren; moest ca 300 gram bijgevuld worden.
Waarschijnlijk nooit gedaan door vorige eigenaar.
Over 2 jaar nog maar is laten doen.
Dit was me goed bevallen bij de 523i F10.
Deze keer bij Fa Autrans geweest in Tilburg, merk er niet veel van (had ook geen problemen), lijkt wel wat rustiger qua schakelen van 1 naar 2 en minder geluid (door) te geven.
Kan 'ie er weer ff tegenaan.
Vorige week ook full-service aircobeurt uit laten voeren; moest ca 300 gram bijgevuld worden.
Waarschijnlijk nooit gedaan door vorige eigenaar.
Over 2 jaar nog maar is laten doen.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm
Re: X3 1.8d ( F25 model ), 02-2014
Mooie wagen hoor.
En dat tunen levert nogal wat op lees ik....
Is dat vooral bij diesels zo'n enorm verschil of ook bij benzinemotoren?
En dat tunen levert nogal wat op lees ik....
Is dat vooral bij diesels zo'n enorm verschil of ook bij benzinemotoren?
1996-2000 E30 316i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i