iDrive doet niets meer
iDrive doet niets meer
Na 3,5 maand cabrio 325i winterstalling zojuist de minpool van de accu weer aangesloten. En meteen al bleek de iDrive draai- en drukknoppen niets meer te doen. Wel kan ik nog met spraakopdrachten kiezen tussen radio, telefoon, navi, maar daarna dus geen diepere keuzes maken. Vooral dus niet in de navi. Omdat alles normaal werkte op het moment dat ik de minpool ontkoppelde lijkt er bijna verband te zijn met die accu besparende actie. Tussentijds heb ik ´n paar keer met een powerpack op de plus en min onder de motorkap de auto geopend, omdat ik anders de kofferbak niet kon openen. En daarbij de minpool aansloot om even de motor te laten lopen. De ene garage zegt nu dat misschien de zekering van de iDrive stuk is, maar die kan ik niet vinden. Een ander zegt weer dat hij het "soms opeens weer gaat doen", en weer een ander dat de iDrive stuk is en vervangen moet worden. Kosten € 345,m- excl. montage.....
Intussen rij ik alweer ´n paar dagen, maar het probleem blijft.
Heeft iemand ervaring met de een soortgelijke storing? En nog beter: tips om het op te lossen?
Intussen rij ik alweer ´n paar dagen, maar het probleem blijft.
Heeft iemand ervaring met de een soortgelijke storing? En nog beter: tips om het op te lossen?
Re: iDrive doet niets meer
als je de zekering van controller wilt vinden: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e93- ... er/q-A4010
Zekering 13 of 27 (5A) afhankelijk van modeljaar.
anders even uitlezen voor "aanvullende aanknopingspunten..."
Zekering 13 of 27 (5A) afhankelijk van modeljaar.
anders even uitlezen voor "aanvullende aanknopingspunten..."
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Buiten het probleem om, een idrive controller kun je veel goedkoper online vinden, maar eerst bovenstaande reactie even volgen.
Dank voor jullie tips! Zekeringen intussen gecheckt, zijn ok. 27 is leeg, maar wel een 5A in 13. Heb voor de zekerheid ook maar alle bovenste 3 zekeringblokken getest. Alles echter ok. Ik zag op internet reparatie aanbieders voor controllers. Misschien moet ik hem maar demonteren en het in die hoek zoeken....
Ik hoorde overigens dat een andere dan wel nieuwe ctrller altijd gereset naar de auto moet worden. Weet dus niet of dit klopt, maar vraag me af of dat ook moet als ik er een vind van hetzelfde bouwjaar (2010).
Coderen is wel de bedoeling maar de controller werkt ook als je dat niet goed.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Volgens BMW dealer werkt-ie inderdaad wel goed, maar... kunnen er problemen ontstaan als je een andere (" voor de auto vreemde") controller monteert. "Bij uitlezingen komt dan steeds een storingsmelding. Beter zou zijn om de huidige te laten repareren want die herkent de auto".
Nu zag ik een adres in Almelo die dit doet, maar is voor mij nogal ver weg. Daarom vraag ik me af: 1)zou reparatie zinvol zijn? 2)zou er in midden NL ook zo´n adres te vinden zijn?
Nu zag ik een adres in Almelo die dit doet, maar is voor mij nogal ver weg. Daarom vraag ik me af: 1)zou reparatie zinvol zijn? 2)zou er in midden NL ook zo´n adres te vinden zijn?
Intussen een gebruikte controller gevonden en gemonteerd. Probleem opgelost, werkt prima. Uit nieuwsgierigheid de oude uit elkaar gehaald om te kijken of de printplaat breuken vertoont. Niks aan te zien. Nu zoek ik eigenlijk een adres die de plaat door kan meten en evt repareren. Dan heb ik in ieder geval een reserve mocht het weer gebeuren. (ga er eigenlijk een beetje van uit dat de powerpack stroompuls van 300 amp om de kofferbak te openen de boosdoener geweest kan zijn).
Mocht iemand zo´n adresje weten dan hoor ik dat bijzonder graag.
Mocht iemand zo´n adresje weten dan hoor ik dat bijzonder graag.