Harman Kardon audio
Harman Kardon audio
Hoi!
Sinds een aantal weken heb ik een BMW F11. Heerlijke auto die erg fijn rijdt. Het enige nadeel vind ik de audio installatie.
Ik heb voorin een center speaker, in de voordeuren, kleine speakertjes ter hoogte van de spiegels, achterdeuren en achterin in het dak.
Nu ben ik erg verwend, want in mij vorige auto (BMW E90) had ik een Harman Kardon installatie met subwoofers onder de stoelen.
Ik kan helaas geen Harman kardon set vinden voor de F11, heeft iemand enig idee of ik een set uit een ander model BMW kan aanschaffen en die inbouwen in mijn F11? Wel een CIC model uiteraard.
Ik hoor graag jullie visie hierop!!
Sinds een aantal weken heb ik een BMW F11. Heerlijke auto die erg fijn rijdt. Het enige nadeel vind ik de audio installatie.
Ik heb voorin een center speaker, in de voordeuren, kleine speakertjes ter hoogte van de spiegels, achterdeuren en achterin in het dak.
Nu ben ik erg verwend, want in mij vorige auto (BMW E90) had ik een Harman Kardon installatie met subwoofers onder de stoelen.
Ik kan helaas geen Harman kardon set vinden voor de F11, heeft iemand enig idee of ik een set uit een ander model BMW kan aanschaffen en die inbouwen in mijn F11? Wel een CIC model uiteraard.
Ik hoor graag jullie visie hierop!!
Re: Harman Kardon audio
Nu zitten er ook subs onder de stoelen
Kun je niet naar een goede auto audio zaak gaan in de buurt?
Ik ben zelf geen kenner en ben al snel een keer tevreden, maar als ik die zo hoor is de HK set redelijk maar ook niet top en is het beter om de bestaande speakers er uit te halen en te vervangen door een goed merk speakers. Het merk Gladen hoor ik wel eens voorbij komen maar zal ook genoeg ander goed spul zijn.
Een goede zaak weet precies wat jij wil bereiken en of het mogelijk is met de bestaande setup en blijkbaar haal je daar mogelijk zelfs betere resultaten mee dan een HK set.
Het is alleen niet OEM
Ik ben zelf geen kenner en ben al snel een keer tevreden, maar als ik die zo hoor is de HK set redelijk maar ook niet top en is het beter om de bestaande speakers er uit te halen en te vervangen door een goed merk speakers. Het merk Gladen hoor ik wel eens voorbij komen maar zal ook genoeg ander goed spul zijn.
Een goede zaak weet precies wat jij wil bereiken en of het mogelijk is met de bestaande setup en blijkbaar haal je daar mogelijk zelfs betere resultaten mee dan een HK set.
Het is alleen niet OEM
Ga ik dit weekend inderdaad eens kijken. Ik ben wel een erg grote fan van Harman Kardon, maar misschien dat een ander merk dezelfde kwaliteit levert.Joostb schreef: ↑01 apr 2020, 07:59 Kun je niet naar een goede auto audio zaak gaan in de buurt?
Het is alleen niet OEM
Ben nog wel erg benieuwd of HK speakers uit een eerdere/andere serie ook in mijn auto kunnen passen?!
Je zou ook enkel de versterker kunnen upgraden. De "Match up 7bmw" krijgt positieve reviews en is eenvoudig aan te sluiten (omwisselen met de huidige versterker).
Als audio zaak zou ik ook zeggen dat HK niet goed is. Je zal toch moeten verkopen.
Ikzelf vind het een top systeem en origineel BMW. Als je een audiofiel bent dan ga je voor aftermarket.
Ik zie genoeg setjes van HK voor een F11 maar ja het kost wel geld.
De kosten van een Gladen setje zijn velen malen lager dan een HK setje.
Als je HK weer wilt en je budget laat het toe dan is de keus snel gemaakt.
Ikzelf vind het een top systeem en origineel BMW. Als je een audiofiel bent dan ga je voor aftermarket.
Ik zie genoeg setjes van HK voor een F11 maar ja het kost wel geld.
De kosten van een Gladen setje zijn velen malen lager dan een HK setje.
Als je HK weer wilt en je budget laat het toe dan is de keus snel gemaakt.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Het is niet de zaak. Maar ik ken enkele audifielen (zeg je dat zo?) , die vinden de meeste upgrade setjes van autofabrikanten niet zo best. Niet alleen van BMW overigens.
Die stoppen er altijd andere speaker in, ook ander dempingsmateriaal in de deuren achter de speakers en nog veel meer dingen. Ik ben er zelf niet zo in thuis en ben al wel snel een keer tevreden. Maar je kunt zelf eens luisteren en kijken wat het kost en informeren wat de mogelijkheden zijn. maar goedkoop zal allicht ook niet zijn.
Die stoppen er altijd andere speaker in, ook ander dempingsmateriaal in de deuren achter de speakers en nog veel meer dingen. Ik ben er zelf niet zo in thuis en ben al wel snel een keer tevreden. Maar je kunt zelf eens luisteren en kijken wat het kost en informeren wat de mogelijkheden zijn. maar goedkoop zal allicht ook niet zijn.
Vandaag een behoorlijke “luisterervaring” gehad.
De Harman kardon geeft mooi en vol geluid, Gladen en Bavsound zijn net zo duur, met nagenoeg hetzelfde geluid. Iets andere tonen komen daar beter uit de verf dan bij HK. Eton speakers gaven een mooi vol geluid, maar daar miste ik eigenlijk weer de bass..
Het grootste verschil was wel de versterker. Dezelfde standaard bmw speakers met een andere versterker gaven echt een veel beter geluid. Ok, ik mis ook daar de bass, maar het is al een hele verbetering.
Conclusie:
Ik ga een nieuwe versterker kopen (HK) en nieuwe subwoofers onder de stoelen monteren. Zeker omdat er nu wel de ruimte voor is, maar er niks is gemonteerd.
Daarna kijk ik nog wel of ik meer speakers vervang
De Harman kardon geeft mooi en vol geluid, Gladen en Bavsound zijn net zo duur, met nagenoeg hetzelfde geluid. Iets andere tonen komen daar beter uit de verf dan bij HK. Eton speakers gaven een mooi vol geluid, maar daar miste ik eigenlijk weer de bass..
Het grootste verschil was wel de versterker. Dezelfde standaard bmw speakers met een andere versterker gaven echt een veel beter geluid. Ok, ik mis ook daar de bass, maar het is al een hele verbetering.
Conclusie:
Ik ga een nieuwe versterker kopen (HK) en nieuwe subwoofers onder de stoelen monteren. Zeker omdat er nu wel de ruimte voor is, maar er niks is gemonteerd.
Daarna kijk ik nog wel of ik meer speakers vervang
Ik heb de Match Up7 BMW er nu ook 3 maanden in zitten (in een e90 dan). super spul, goed in te stellen met véél mogelijkheden en klinkt super.
wel opletten dat je die niet met alle hifi-uitrustingen kan gebruiken! je moet de optiecode 676 hebben
- Marcel535i
helemaal mee eens, heb zelf de Bimmertech versie maar dat is hetzelfde ding.
Stap 1 : versterker (met de juist DSP tuning)
Stap 2: Eton speaker set
Stap 3: Deuren dempen
Stap 4: Subwoofer (moet ik nog doen)
Geluid is nu al fenomenaal, ik kan het je laten horen als je in de buurt woont en de lock-down voorbij is.
I was Born to Move Wild .... BMW