Eergister lekker van het weer genieten. Touren in het mooie zonnetje. Poeh, begint warm te worden. In plaats van airco doe ik wel eens de ramen lekker open. Dochter lief had het ook warm; Papa ik heb het warm hier achter mag het raam open? Natuurlijk! Raam open en het gezinnetje was lekker aan het genieten van een bries door de touring.
Snelweg op ramen dicht en airco aan. Alles ging omhoog behalve die van mijn dochter achterin. Papa ik heb het koudddd!
Ik kreeg hem niet meer dicht en we moesten een kleine 30 min met vol raam open de snelweg op.
Vandaag maar eens gekeken en wat bleek; Een stukje van het plastic is afgebroken waar de kabel in zit die mijn raam omhoog of omlaag trekt.
Is dit een veel voorkomend dingetje bij de e9x modellen? Hij is uit het niets gebroken. Ik zit zelf te denken aan twee dingen.
1. Plastic is gewoon zo oud dat die niet meer de beste is en bij enige spanning/druk krak heeft gezegd.
2. Motor die niet meer 100% werkt waardoor die het stukje plastic heeft kapot getrokken?
Ik heb geen idee maar het is helaas wel kapot. Balen balen!
Weet iemand van jullie of ik alleen het groene plastic deel los kan kopen? Of moet ik de hele steun zonder motortje kopen?
For the time being heb ik er een lange bout in gedaan vastgezet met een moer en stukje tuinslang eromheen waar het raam nu op rust. Kan ik in ieder geval nog rond rijden met het raam dicht tot de tijd dat ik een vervanger heb.
Zie onderstaand de foto's voor een beter beeld.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/tsHPqZNR/IMG-0403.jpg)