FM versterker

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
shultzi

FM versterker

Bericht door shultzi » 03 mei 2020, 12:22

Hallo, ik ben Leo en ben sinds kort in het bezit van een 330CI van 2003. Mijn probleem is dat ik nagenoeg geen radio ontvangst heb. Ik heb inmiddels alles open liggen, er zit in mijn uitvoering een diversity module waaraan ik zo op het eerste oog van binnen en buiten niets geks kan ontdekken. 12v voeding komt er netjes op en de coax doorgemeten naar voren en die is ook ok. Wat rest is dat 1 coax vanaf de diversity module loopt naar de fm antenne-versterker. Zou mooi zijn als mij iemand hier mij zou kunnen vertellen waar deze gemonteerd zit zodat ik niet nog meer hoef open te maken om te zoeken. Een plaatje van het dingetje heb ik erbij gedaan.
Dankjewel alvast.

Afbeelding

AlexS

Re: FM versterker

Bericht door AlexS » 03 mei 2020, 20:58

Heb je in de linker C stijl niet ook de antenneversterker zitten? Ik geloof dat die ook wel eens gaan muiten
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

shultzi

Bericht door shultzi » 04 mei 2020, 11:39

De versterker in de C stijl die je bedoeld is de diversity module die ik in mijn post omschreef. Hiervandaan loopt dus een coax met fakra aansluiting naar de FM versterker van het plaatje. Dit ding zit naar mijn mening dan ook alleen maar in een cabrio maar ik kan nergens vinden waar precies..😬

AlexS

Bericht door AlexS » 04 mei 2020, 11:45

Volgens mij zit dat kleine kastje dan weer in de rechter C stijl verstopt (bij een coupé)
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”