Hamster-E83 2005

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Hamster

Hamster-E83 2005

Bericht door Hamster » 11 mei 2020, 11:06

Na dik 25 jaar Renault (de 1e was een R4) nu overgestapt van een Scénic naar een X3.
"Wat voor auto heb je gekocht?", vroeg mijn moeder. "Een blauwe." "Oh, mooi! Nou, veel plezier ermee hè."

Een E83 uit 2005 (ja, youngtimer) overgenomen van een particulier. Nette auto, niet te gek veel kms. Het was me al voorspeld, ik kon al vrij snel gaan sleutelen:
  • Klem van het ruitmechanisme achter vervangen. Met hulp van YouTube en een Bulgaars stukje plastic was het goed te doen.
  • Wrs vanwege een terugbouw van LPG naar benzine ontbrak een reservewiel + schotel. Dat laatste gescoord in D en binnenkort aan de knutsel. Waarom een nieuw reservewiel (velg bij de dealer en band elders) onder de 100 euro kost en vele verroeste/ uitgedroogde exemplaren bij handel en particulieren daar (ver!) boven is mij een raadsel.
  • De Scénic had veel (!) meer ruimte voor spulletjes voorin. Twee EHBO laatjes (voor echt klein spul / CD's) gescoord en gemonteerd onder beide voorstoelen.
  • De middenconsole kraakte als een oud spiraalbed in zekere cadans :roll: . Twee kunststof delen die over elkaar schuren. Lube hielp niet, gewoon maar een stukje tie wrap ertussen gelegd. Problem solved.
  • Ignition Starter Switch Sensor besteld. De functies op het stuur doen het vaker niet dan wel (incl. de claxon), enig speurwerk leidde tot de diagnose dat deze sensor de boosdoener kan zijn. De bevestiging dat als je het schuifje van de zonneklepspiegel opent zodat de storing verdwijnt :gek: deed me hardop lachen van verbazing. Ook geen ultra lastig klusje als ik YouTube mag geloven, gaat ook lukken.
Nou, zo maar even.

nb. Ik rijd al wel 20 jaar BMW, maar da's op 2 wielen en dat telt zeker niet hè? :roll:
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 mei 2020, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel compleet gemaakt

Bart70
Contacteer:

Re: Hamster-E83 2005

Bericht door Bart70 » 11 mei 2020, 11:38

Welkom hier "Hamster" !

Lekker bezig al lees ik, we zijn benieuwd naar de fotootjes ;-)

Maak ook gerust een showroom aan, kun je mooi je bezigheden in bijhouden :duim:

Robin
BimmerPortal Team

Re: Hamster-E83 2005

Bericht door Robin » 12 mei 2020, 21:40

Welkom Hamster!

Klinkt al een leuk projectje zo. Ben idd erg benieuwd naar de fotootjes.

Enneh... BMW op twee wielen telt ook imo ;)
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”