Helaas heb ik een tijdje geleden mijn 330XD E91 total loss gereden bij een groot ongeluk. Gelukkig zonder al te grote kleurscheuren hier vanaf gekomen, los van een deuk in mijn ego...

In de tussentijd een BMW 125D F20 gekocht denkende dat dit ook voldoende is...Je raadt het al.. ik ben niet geheel tevreden over deze wagen en zit toch telkens te kijken naar F31 en F11 modellen.
Omdat ik waarschijnlijk verslaafd ben geraakt aan de 6-cilinder diesel moet deze het toch weer worden...
Heb inmiddels een hele tijd zitten kijken naar de F11 530D M-sport met alle denkbare opties, denk ik dat dit toch misschien een wat minder sportieve kilometer vretende tank is in tegenstelling tot de F31 die ik (als E91) vooral zag als sportieve familie wagen die ook bijzonder goed voor lange afstanden was.
Nu zit ik dus met een dilemma: Ik zie meer 35D motoren met problemen (krukas lagerschalen) dan de 30D modellen.
Is hier iemand bekend of de 35D motoren nou echt minder lang mee gaan en of deze echt vaker stuk gaan aan lagerschalen?
Ik rij behoorlijk wat kilometers en wil deze auto gewoon op rijden echter wil ik deze niet "op" rijden na 2 jaar omdat ik een kapotte motor heb.
Graag zou ik wat advies van jullie zien, graag onderbouwt (qua onderhoud, betrouwbaarheid etc)
De 35D is natuurlijk een bom, echter kan ik natuurlijk altijd nog een 30D nemen en voor de M-performance chip gaan.
Alvast bedankt,
Groet,
Stef