Cruisecontrol en verlichting instrumentarium.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
enigmacloud

Cruisecontrol en verlichting instrumentarium.

Bericht door enigmacloud » 05 jun 2020, 12:02

Dag allen, ik heb even wat extern advies nodig over 2 problemen die ik wil gaan aanpakken op m'n auto.

Allereerste betreft de verlichting van het instrumentarium, specifiek de lampjes die gebruikt worden voor motormanagement.
Ik verwacht binnenkort een pakketje om de lcd en de kabel ernaartoe te vervangen om zo de dode pixels op te lossen, kilometerstand is nu niet meer af te lezen, wat apk afkeur zou zijn.

het lampje van de motormanagement brand niet, ook bij de testmodus niet, dus ofwel is deze goed afgeplakt, ofwel het lampje / ledje is kapot en ik wil deze graag vervangen als ik het instrumentarium dan toch open moet maken, weet iemand wat het soort verlichting hierachter is, en eventueel het partnummer van dat lampje?

ten tweede de cruise control.

ofwel de zelfmoordfunctie, zodra je de cruise control durft aan te zetten gaat de auto (4.4l v8) in de kickdown en geeft vol gas, na verloop van tijd laat de auto weer volledig gas los, tot de snelheid weer te laag wordt en weer vol gas geeft, de eerste keer dat dit gebeurde zat ik nog net niet achterop een andere auto.
nadat je de rem stevig indrukt om de snelheid weer op normaal niveau te krijgen schakelt de cruise control zichzelf uit en kan deze niet meer geactiveerd worden totdat de motor is afgezet en weer gestart is.

er is totaal geen moderatie, het is enkel vol gas of gas los en ik heb tot dusver nog geen soortgelijk probleem kunnen vinden, twee vrienden die beiden bij een autogarage werken zeggen dat ze nog nooit zo iets hebben gezien en ook hun chef werkplaats had geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

ik sta voor een raadsel, en van uitlezen wordt ik voorlopig niet veel wijzer, gezien alles met afkortingen werkt die ik niet ken en ik het programma nog leer kennen.

ik had een vermoeden dat het wellicht de computer achter de cruise control is, wellicht is hier een programmering / model met minder vermogen ingesteld en overcompenseert hij daardoor dus?
als het helpt met diagnose kan ik eventueel een filmpje maken later vandaag.

Edward

Re: Cruisecontrol en verlichting instrumentarium.

Bericht door Edward » 05 jun 2020, 12:13

Vervelend, maar eerst (laten) uitlezen is toch echt het devies. Je kan wel alles gaan vervangen, maar als je niet weet wat er in de basis niet functioneert, kan het een duur geintje worden.

Wat betreft je instrumentarium... je zou even contact kunnen opnemen met user gk5 via dit forum of Jurjen Okel via Marktplaats. Hij repareert en reviseert met garantie en is welbekend!

seninha

Re: Cruisecontrol en verlichting instrumentarium.

Bericht door seninha » 06 jun 2020, 16:28

Lampjes kan je makkelijk vervangen.
Type weet ik niet zo uit mn hoofd. Heb ik toen ook gedaan dat ik mijn dodepixels gerepareerd heb.

Wat je cruisecontrol betreft, uitlezen is wel een begin. Kan je vanuit daar weer verder

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”