bmw 320i touring start niet geen lampjes
bmw 320i touring start niet geen lampjes
hey beste forummers, vanmiddag maakte mijn auto een zuigend geluid, nu net ik hem probeer te starten lijkt het net alsof ie op 4 poten loopt en of ie te weinig benzine krijgt, hij loopt dus niet meer.. geen enkel lampje brandt en bij het uitlezen gaf ie alleen defect thermostaat heater aan.. iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt heb wel pas mijn bougies laten vervangen.
voordat dit voorval voorkwam reed ie perfect alleen dat zuigende geluid was raar.
ik hoor graag van jullie... groetjes
voordat dit voorval voorkwam reed ie perfect alleen dat zuigende geluid was raar.
ik hoor graag van jullie... groetjes
e46 325ci coupe
-
Re: bmw 320i touring start niet geen lampjes
losse luchtleiding ergens na de gasklep? je beschrijving klinkt al valse lucht.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
he man thanks voor je reactie. heb net gekeken en slangen zitten allemaal vast en geen scheuren kunnen ontdekken.
we blijven zoeken ik hou jullie op de hoogte.
als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag. groetjes
we blijven zoeken ik hou jullie op de hoogte.
als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag. groetjes
e46 325ci coupe
-
kun je het eens filmen met geluid en hier posten?
he thijs thanks voor je hulp.. hij geeft nu helemaal geen pukkel meer, dus een filmpje posten heeft weinig zin meer,
ik verdenk dat de brandstofpomp stuk is.
dit omdat het zoemend geluid bij het op contact zetten ontbreekt, viel me op.
ik hou je op de hoogte.. nogmaals thanks en groetjes
ik verdenk dat de brandstofpomp stuk is.
dit omdat het zoemend geluid bij het op contact zetten ontbreekt, viel me op.
ik hou je op de hoogte.. nogmaals thanks en groetjes
e46 325ci coupe
Op afstand moeilijk te broordelen wat jij bedoelt met zuigend geluid.
Weet even niet of die bij jouw aanwezig is -->
Secundair lucht systeem wat je hoort?
Wil die niet starten...zoek het in de aanwezigheid op "voldoende" --> Vonk, brandstof of compressie.
Weet even niet of die bij jouw aanwezig is -->
Secundair lucht systeem wat je hoort?
Wil die niet starten...zoek het in de aanwezigheid op "voldoende" --> Vonk, brandstof of compressie.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Remmenreiniger in de inlaat spuiten. Start hij gelijk; pomp kaduuk.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Heeft jouw auto een brandstof rail met retourleiding of ontluchtingsnippel? deze zou je eens op een slangetje kunnen aansluiten en de brandstof in een bakje laten lopen, zo kun je testen of er brandstof vanuit de tank bij de motor aankomt. Dat de pomp niet draait als je contact aanzet hoeft niet meteen wat te zeggen, als het systeem al op druk staat dan draait hij namelijk niet.
De pomp kan stuk maar dat gebeurt niet vaak. het relais daarentegen wel , die slijten nog wel eens in. Je brandstofpompje is een elektromotor, zodra die uitschakelt ontstaat er een zelfinductiespanning die een vonk kan opleveren tussen de contacten van het relais. Dit veroorzaakt koolstof en koolstof is een weerstand. als de weerstand op een gegeven monument groot genoeg is draait de pomp niet meer. Relais vervangen kan dan de oplossing zijn.
Kijk eens of je het relais kunt omwisselen met bijvoorbeeld die van je groot licht.
nog iets anders, ik heb bij een auto wel eens meegemaakt dat het brandstoffilter zo verstopt zat dat de auto niet meer liep. Er kwam zelfs zwarte vloeistof uitlopen toen ik het filter verving.
Dus samen gevat:
- testen of er brandstof bij de motor komt.
ja: volgende stap ontsteking
nee: zie volgende punten.
- brandstof relais omwisselen
- brandstoffilter?
Dit zijn de dingen die ik als eerste zou testen bij deze storing (zoals ik het nu opmaak aan de hand van je beschrijving)
kun je eventueel wat meer info over je auto geven (type, bouwjaar, motorcode of laatste 7 karakters van je chassisnummer) dan kan ik eens uitzoeken welke systemen je op je auto hebt zitten die een oorzaak zouden kunnen zijn. Maakt het meedenken makkelijker...
De pomp kan stuk maar dat gebeurt niet vaak. het relais daarentegen wel , die slijten nog wel eens in. Je brandstofpompje is een elektromotor, zodra die uitschakelt ontstaat er een zelfinductiespanning die een vonk kan opleveren tussen de contacten van het relais. Dit veroorzaakt koolstof en koolstof is een weerstand. als de weerstand op een gegeven monument groot genoeg is draait de pomp niet meer. Relais vervangen kan dan de oplossing zijn.
Kijk eens of je het relais kunt omwisselen met bijvoorbeeld die van je groot licht.
nog iets anders, ik heb bij een auto wel eens meegemaakt dat het brandstoffilter zo verstopt zat dat de auto niet meer liep. Er kwam zelfs zwarte vloeistof uitlopen toen ik het filter verving.
Dus samen gevat:
- testen of er brandstof bij de motor komt.
ja: volgende stap ontsteking
nee: zie volgende punten.
- brandstof relais omwisselen
- brandstoffilter?
Dit zijn de dingen die ik als eerste zou testen bij deze storing (zoals ik het nu opmaak aan de hand van je beschrijving)
kun je eventueel wat meer info over je auto geven (type, bouwjaar, motorcode of laatste 7 karakters van je chassisnummer) dan kan ik eens uitzoeken welke systemen je op je auto hebt zitten die een oorzaak zouden kunnen zijn. Maakt het meedenken makkelijker...

Een pomp maakt meer draaiuren dan het aantal schakelingen van een relais.
En wil je een vastzittende pomp weer even gangbaar maken klop je met een nylon hamer aan de voorzijde van je tank.
En wil je een vastzittende pomp weer even gangbaar maken klop je met een nylon hamer aan de voorzijde van je tank.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat hij ook harder slijt. Een relais kan na 10 schakelingen al behoorlijke weerstand opleveren tussen de schakelende contacten, als er maar voldoende inductiespanning is. Ik heb wel eens een proefopstelling gedaan met mijn studenten waarbij we een relais een uur lang elke 5 seconden lieten schakelen met een ruitensproeierpompje. Na dat uur mochten ze de weerstand meten tussen de contacten. Het was een nieuw relais maar na dat uur al nagenoeg 4 ohm weerstand. Is nog niet heel veel en de pomp draaide nog maar bij grotere stromen kan dat al problemen opleveren en dit was maar een uurtje (720 schakelingen ongeveer dus. Ga er eens vanuit dat je de auto twee keer per dag start, dan zou dat dus overeenkomen met 360 dagen)
In de pomp vindt er geen vonkvorming op tussen de contacten, hij hangt immers in een tank met brandstof... door een relais toe te passen kun je de zelfinductiespanningen die een vonk kunnen opwekken dus verplaatsen naar een veiligere plek.
Daarnaast is een relais gemaakt om te slijten, daarom zijn ze simpel vervangbaar.
Ik wil de pomp niet uitsluiten hoor, die kan echt wel stuk alleen van alle niet startende auto’s die ik heb gezien was het 99 van de 100 keer het relais.
En daarbij, het testen ervan is simpel... omwisselen met een naastgelegen relais kost natuurlijk niets.
Ik probeer je beschrijving van zuigend geluid nog even te begrijpen. Is dat continue of alleen met starten? Ploppend of meer zoals een stofzuiger? Zuigende geluiden stroken niet echt met het niet verkrijgen van brandstof namelijk.
In de pomp vindt er geen vonkvorming op tussen de contacten, hij hangt immers in een tank met brandstof... door een relais toe te passen kun je de zelfinductiespanningen die een vonk kunnen opwekken dus verplaatsen naar een veiligere plek.
Daarnaast is een relais gemaakt om te slijten, daarom zijn ze simpel vervangbaar.
Ik wil de pomp niet uitsluiten hoor, die kan echt wel stuk alleen van alle niet startende auto’s die ik heb gezien was het 99 van de 100 keer het relais.
En daarbij, het testen ervan is simpel... omwisselen met een naastgelegen relais kost natuurlijk niets.
Ik probeer je beschrijving van zuigend geluid nog even te begrijpen. Is dat continue of alleen met starten? Ploppend of meer zoals een stofzuiger? Zuigende geluiden stroken niet echt met het niet verkrijgen van brandstof namelijk.
he jongens bedankt voor jullie reacties maar dit wordt een te ingewikkeld verhaal voor mij om zelf te repareren.
dus ik heb een garage ingeschakeld.
even terug op dat zuigende/blazende geluid dit was toen de motor nog liep, het leek mij idd op valse lucht en was alleen hoorbaar als de motor terug in toeren viel..
ik hou jullie op de hoogte wat de garage ontdekt, bedankt voor jullie hulp
dus ik heb een garage ingeschakeld.
even terug op dat zuigende/blazende geluid dit was toen de motor nog liep, het leek mij idd op valse lucht en was alleen hoorbaar als de motor terug in toeren viel..
ik hou jullie op de hoogte wat de garage ontdekt, bedankt voor jullie hulp
e46 325ci coupe
he jongens auto is gemaakt, het was dus toch de brandstofpomp.
het zuigende/blazende geluid is ook weg.
bedankt voor jullie reacties
het zuigende/blazende geluid is ook weg.
bedankt voor jullie reacties
e46 325ci coupe
-
Top dat het weer werkt zoals het moet! heb je net die 1 van de 100 waarbij de pomp de geest geeft