HELP! Remschijven blijven krom trekken..
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2020, 21:03
HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Beste leden,
Ik heb sinds 3 jaar een E60 525D uit 2009. Echter heb ik een steeds terugkomend probleem..
Tijdens de proefrit voelde ik het al, met afremmen van wat hogere snelheid een trilling in het stuur.
Nieuwe schijven geplaatst voor het afleveren. (204.000 km) trillingen verholpen.
Na 5.000km kwam de trilling in het stuur terug.. misschien een keer te hard geremd of met warme remmen door een plas water. Na nog 5.000 km te zijn doorgereden bleef het aanhouden en dit verpest de rijbeleving van deze prachtige auto.
Hierop besloten om alles te vervangen voor Brembo schijven en blokken a €300,- Ook meteen de remvloeistof meegenomen.
Wederom ging het de eerste 5.000km goed en daarna kwam de trilling opnieuw terug..
Langs de BMW specialist geweest en die rade mijn aan om alles nogmaals te vervangen a €500,-
Voor mij gevoel geen oplossing voor het probleem. Ze konden mij wel doorverwijzen naar een andere specialist die de remmen op de auto afdraait met een frees a €130,-
Afspraak gemaakt en schijven laten afdraaien. Je voelt hem al aankomen. Wederom het zelfde verhaal. De schijven voor blijven krom trekken.
Ten einde raad nog maar weer een keer alle remmenrij aan de voorkant van de auto af. Remklauwen gedemonteerd en gekeken of hier iets van slijtage te zien is. Dit bleek niet het geval.
2 nieuwe Zimmerman schijven + blokken geplaatst en zoals verwacht kwam de trilling naar een paar duizend km weer terug.
Ik zit echt een beetje met de handen in het haar..
WIE KAN/WIL MIJ HELPEN?
Groeten Daniel
Ik heb sinds 3 jaar een E60 525D uit 2009. Echter heb ik een steeds terugkomend probleem..
Tijdens de proefrit voelde ik het al, met afremmen van wat hogere snelheid een trilling in het stuur.
Nieuwe schijven geplaatst voor het afleveren. (204.000 km) trillingen verholpen.
Na 5.000km kwam de trilling in het stuur terug.. misschien een keer te hard geremd of met warme remmen door een plas water. Na nog 5.000 km te zijn doorgereden bleef het aanhouden en dit verpest de rijbeleving van deze prachtige auto.
Hierop besloten om alles te vervangen voor Brembo schijven en blokken a €300,- Ook meteen de remvloeistof meegenomen.
Wederom ging het de eerste 5.000km goed en daarna kwam de trilling opnieuw terug..
Langs de BMW specialist geweest en die rade mijn aan om alles nogmaals te vervangen a €500,-
Voor mij gevoel geen oplossing voor het probleem. Ze konden mij wel doorverwijzen naar een andere specialist die de remmen op de auto afdraait met een frees a €130,-
Afspraak gemaakt en schijven laten afdraaien. Je voelt hem al aankomen. Wederom het zelfde verhaal. De schijven voor blijven krom trekken.
Ten einde raad nog maar weer een keer alle remmenrij aan de voorkant van de auto af. Remklauwen gedemonteerd en gekeken of hier iets van slijtage te zien is. Dit bleek niet het geval.
2 nieuwe Zimmerman schijven + blokken geplaatst en zoals verwacht kwam de trilling naar een paar duizend km weer terug.
Ik zit echt een beetje met de handen in het haar..
WIE KAN/WIL MIJ HELPEN?
Groeten Daniel
BMW E60 523i 2007 LCI
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Ik heb hetzelfde met mijn E38 gehad. Ook allerlei merken geprobeerd en na montage van originele BMW schijven en blokken was het probleem verholpen. Van meerdere E38 rijders hetzelfde gehoord. Nu is de E38 ook wat onderbemeten qua remmerij, maar toch...
Zelfde nu met mijn '08 525d touring. Voor mijn aankoop hadden ze nog gauw even nieuwe schijven gemonteerd. Die waren na nog geen 10.000km krom. Daarna originele besteld bij Ekris en gemonteerd en sindsdien al 30.000km gereden zonder problemen.
Zelfde nu met mijn '08 525d touring. Voor mijn aankoop hadden ze nog gauw even nieuwe schijven gemonteerd. Die waren na nog geen 10.000km krom. Daarna originele besteld bij Ekris en gemonteerd en sindsdien al 30.000km gereden zonder problemen.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Evt zoekfunctie gebruiken. Vergelijkbare vraag of ervaring omtrent remmen is hier al vaker gesteld.
Beste is gewoon OEM te gebruiken. Hierna kwam ATE meen ik het beste uit de bus...qua gebruikers ervaring.
Beste is gewoon OEM te gebruiken. Hierna kwam ATE meen ik het beste uit de bus...qua gebruikers ervaring.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Check alle rubbers van je ophanging maar eens
Dit ooit bij mijn X3 gehad, bleef ook maar de schijven kromtrekken. Zat uiteindelijk in 1 van de rubbers. Deze was volledig door. Na vervanging geen issues meer.
Dit ooit bij mijn X3 gehad, bleef ook maar de schijven kromtrekken. Zat uiteindelijk in 1 van de rubbers. Deze was volledig door. Na vervanging geen issues meer.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
De beste schijven zijn idd de BMW OEM schijven. Niet twijfelen.
Zelf ben ik tevreden van de ATE, maar er gaat niets boven BMW OEM schijven. BMW maakt ze zelf.
Na een hevige rempartij niet je voet op rem blijven houden bij stilstand. Ofwel in P zetten, of de wagen wat laten vooruit kruipen.
Zelf ben ik tevreden van de ATE, maar er gaat niets boven BMW OEM schijven. BMW maakt ze zelf.
Na een hevige rempartij niet je voet op rem blijven houden bij stilstand. Ofwel in P zetten, of de wagen wat laten vooruit kruipen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Maar BMW OE(M) schijven en blokken worden toch vaak door ATE, VNE, Pagid en Zimmermann gemaakt?
Nu weet ik wel dat schijven en blokken gemaakt door die fabrikanten (en geleverd onder hun eigen naam!) niet automatisch voldoen aan de hogere kwaliteitseisen van BMW (vandaar vaak véél goedkoper), maar dat BMW ze echt zelf maakt geloof ik niet zo
Nu weet ik wel dat schijven en blokken gemaakt door die fabrikanten (en geleverd onder hun eigen naam!) niet automatisch voldoen aan de hogere kwaliteitseisen van BMW (vandaar vaak véél goedkoper), maar dat BMW ze echt zelf maakt geloof ik niet zo
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
@edward
Ik denk dat men een boekje kan schrijven over OE(M) aspecten in relatie tot kwaliteit, prijs én handelswijze van de werkelijke maak fabrikant
Tomil zit/werkt volgens mij in de wereld van auto suppliers/aftermarkt. Die heeft in een topic een goed beknopt stukje beschreven over OE(M) (of naamgeving)...weet niet meer precies. Strekking was dat je inderdaad niet blind er vanuit kunt gaan dat de kwaliteit of (maak)fabrikant hetzelfde kan zijn.
Ik denk dat men een boekje kan schrijven over OE(M) aspecten in relatie tot kwaliteit, prijs én handelswijze van de werkelijke maak fabrikant
Tomil zit/werkt volgens mij in de wereld van auto suppliers/aftermarkt. Die heeft in een topic een goed beknopt stukje beschreven over OE(M) (of naamgeving)...weet niet meer precies. Strekking was dat je inderdaad niet blind er vanuit kunt gaan dat de kwaliteit of (maak)fabrikant hetzelfde kan zijn.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Begrijp mij niet verkeerd... wij kiezen bijna altijd voor OE(M) (behalve de schijven en blokken onder de Compact - die zijn van ATE), maar was benieuwd. Ik zal eens opzoek gaan naar dat topic. Leuk om te lezen.
Klein voorbeeldje: interieurfilters, ruitenwissers, ruitenwisservloeistof... alles van BMW Group. Je merkt het gewoon.
Klein voorbeeldje: interieurfilters, ruitenwissers, ruitenwisservloeistof... alles van BMW Group. Je merkt het gewoon.
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Hieronder de link.
BMW maakt zijn remschijven in BMW werk Berlin.
Of ze nu al hun schijven zelf maken weet ik niet.
https://www.bmwgroup-werke.com/berlin/d ... k%20Berlin.
BMW maakt zijn remschijven in BMW werk Berlin.
Of ze nu al hun schijven zelf maken weet ik niet.
https://www.bmwgroup-werke.com/berlin/d ... k%20Berlin.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Dank je wel voor de informatie @tom_il
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Ik zou wel voor je nieuw spul monteerd het volgende controleren.
- Draagarm rubbers niet gescheurd of niet stijf genoeg meer. (met name reactiearm)
- Naaf vrij van roest en vet
- Controle van naaf op rechtheid (met een meetklok)
En zoals iedereen al aangeeft OEM of een zeer goed merk pakken als ATE, en niet alleen de schijven, maar ook de blokken!
Ik heb op mij F11 ook wat gesukkeld met kromme schijven en nu met ATE geen problemen meer. Op de F10 F11 is het belangrijk dat het een 2-delige (alu/staal) schijf is voor de afvoer van de warmte.
Bij de e60/e61 weet ik niet of dat relevant is
- Draagarm rubbers niet gescheurd of niet stijf genoeg meer. (met name reactiearm)
- Naaf vrij van roest en vet
- Controle van naaf op rechtheid (met een meetklok)
En zoals iedereen al aangeeft OEM of een zeer goed merk pakken als ATE, en niet alleen de schijven, maar ook de blokken!
Ik heb op mij F11 ook wat gesukkeld met kromme schijven en nu met ATE geen problemen meer. Op de F10 F11 is het belangrijk dat het een 2-delige (alu/staal) schijf is voor de afvoer van de warmte.
Bij de e60/e61 weet ik niet of dat relevant is
Laatst gewijzigd door m.h. op 12 jul 2020, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Iedereen steekt tijd om iemand op weg te helpen met een probleem en weer eens nul reactie
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Was het schijnbaar toch niet zo erg als hij deed blijken...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2020, 21:03
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Thanks voor de reactie zover!
Heb alle rubbers nagelopen en deze lijken in orde te zijn.
Binnenkort toch de originele onderdelen maar bestellen bij de dealer.
Als alles eraan zit kom ik nog met een update!
Wel jammer om te zien dat na 4 dagen zulke berichtjes worden geplaatst @Edward en @m.h.
Erg vriendelijk dat jullie mij willen helpen maar had dit niet zo verwacht..
Heb alle rubbers nagelopen en deze lijken in orde te zijn.
Binnenkort toch de originele onderdelen maar bestellen bij de dealer.
Als alles eraan zit kom ik nog met een update!
Wel jammer om te zien dat na 4 dagen zulke berichtjes worden geplaatst @Edward en @m.h.
Erg vriendelijk dat jullie mij willen helpen maar had dit niet zo verwacht..
BMW E60 523i 2007 LCI
Re: HELP! Remschijven blijven krom trekken..
Nu moet je niet overdrijven hoor...
Het zal wel een verschil van prioriteiten zijn. Als ik iets vraag op een forum, dan blijf ik er dagelijks bovenop zitten. Succes met de afhandeling van je probleem in ieder geval.
Het zal wel een verschil van prioriteiten zijn. Als ik iets vraag op een forum, dan blijf ik er dagelijks bovenop zitten. Succes met de afhandeling van je probleem in ieder geval.