Comfortopties

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Timo Creemers

Comfortopties

Bericht door Timo Creemers » 19 jul 2020, 15:54

Ik heb m'n E46 nog zonder kenteken op de oprit staan, dus maar aan het coderen geslagen.

Nu heb ik 2 vraagjes:
- Comfort close en open: ramen gaan open en dicht via het slot in de deur, echter via de sleutel werkt alleen comfort closing, open gaan ze niet met het inhouden van het knopje? Comfort opening en closing staan wel beide aan.
- Comfortknipperlicht, is dit te coderen? Heb het nergens kunnen vinden, het gaat om een 11-2001 facelift.

BVD!
2001 BMW 325i facelift - sedan - automaat

dirkfraterman

Re: Comfortopties

Bericht door dirkfraterman » 21 jul 2020, 14:27

Hoi Timo!

Comfort openen en sluiten van je ramen moet te coderen zijn. In mijn cabrio heb ik dit ook laten coderen, met als enige verschil dat het dak open en dicht gaat i.p.v. de ramen.

Comfortknipperlichten zijn te coderen. Dit kan alleen wanneer je (volgens mij) een lichtmodule hebt die daarvoor geprogrammeerd kan worden. Dit zijn modules vanaf een bepaald bouwjaar/typenummer. Deze weet ik zo niet uit m'n hoofd. Je lichtmodule is de module waar de schakelaar voor de verlichting aan zit.

Succes!
E46 318Ci cabrio Tourmaline Violett metallic Showroom Instagram
E90 330i Automaat Arktisblau metallic SOLD

wiren

Re: Comfortopties

Bericht door wiren » 21 jul 2020, 20:07

Is de batterij van je sleutel wel vol genoeg? Probeer eens je andere sleutel of een nieuwe batterij.
Staat Convenient opening wel aangevinkt?

Knipperlicht bij ontgrendelen/vergrendelen zit bij ZKE5 > Antitheft System DWA (ga er even vanuit dat je codeert met BMW Scanner 1.4).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”