Weinig licht aan de voorkant

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Splayduke

Weinig licht aan de voorkant

Bericht door Splayduke » 22 jul 2020, 11:26

Ik heb in mijn E61 uit 2005 xenonverlichting, maar mij valt op dat ik eigenlijk maar heel weinig licht heb. Zeker in vergelijking met mijn 308 met LED verlichting die ik hiervoor had, maar ook vergeleken met andere auto's die je ziet rijden.

Nu heb ik al veel gelezen op het forum en er zijn dus blijkbaar meerdere oorzaken. Versleten lampen en versleten reflectoren. Wat is nu de beste optie om mijn verlichting te verbeteren? Zonder meteen honderden euro's uit te geven het liefst! :)

Daarnaast heb ik ook meesturende koplampen. Mij valt op dat ze naar links wel meesturen, maar naar rechts niet (getest bij stilstand). Is dit normaal of is er iets kapot?

Bart70
Contacteer:

Re: Weinig licht aan de voorkant

Bericht door Bart70 » 23 jul 2020, 07:00

Splayduke schreef: 22 jul 2020, 11:26 Daarnaast heb ik ook meesturende koplampen. Mij valt op dat ze naar links wel meesturen, maar naar rechts niet (getest bij stilstand). Is dit normaal of is er iets kapot?
Dit topic heb je gezien ?

Splayduke

Bericht door Splayduke » 24 jul 2020, 06:44

Jazeker, maar het daar omschreven probleem is andersom. Naar links werkt bij mij, bij naar rechts sturen gebeurt er niks. Of wil je zeggen dat het tijdens stilstand misschien niet werkt, maar bij het rijden wel? Dat heb ik nog niet goed kunnen proberen, het is ook maar weinig donker in deze tijd.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 24 jul 2020, 08:54

Ik meen me te herinneren dat hij bij stilstand nauwelijks naar rechts draait, tijdens het rijden wel.

Source

Bericht door Source » 24 jul 2020, 09:14

In dat topic is het antwoord al gegeven door 2 mensen. Je moet vertrouwen hebben in de techniek.

Tav het lichtbeeld hoe zien de koplampen er uit? Je kan ze (laten) polijsten en 2 nieuwe lampjes doen ook wonderen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”