BMW E46 320i 2.2 nokkenas sensor storing treed op ook na vervanging.
BMW E46 320i 2.2 nokkenas sensor storing treed op ook na vervanging.
Hallo Allemaal,
Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een BMW 3 serie uit 2001. Het is een facelift met de 2.2 liter 6 cilinder met automaat. Rijd heerlijk!
Echter kreeg ik het volgende probleem. Na goed rijden starte ze ineens moeilijk en hield de hele weg een beetje in.
Vervolgens uit gezet en opnieuw gestart en geen problemen meer die dag. Dit heb ik zo’n twee weken gehad en de ene keer slecht starten en inhouden en de andere keer goed lopen. Het lijkt wel of ik iets reset?
Ik heb de BMW toen uitgelezen en kreeg de foutcode 41 inlaat nokkenas sensor. Deze heb ik toen vervangen. Echter komt het probleem nog steeds voor en ook de ene keer niet en de andere keer wel. Bijvoorbeeld ik start de auto en loopt slecht zet ik de auto stil en start opnieuw loopt ze goed. Ook met de foutcode de ene keer dan geeft ie dus wel de foutcode aan en de andere keer niet.
Ik heb de code ook gewist maar dat maakt geen verschil. Ben al een week aan het uitzoeken maar kom er niet uit. Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Mvg,
Tim
Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een BMW 3 serie uit 2001. Het is een facelift met de 2.2 liter 6 cilinder met automaat. Rijd heerlijk!
Echter kreeg ik het volgende probleem. Na goed rijden starte ze ineens moeilijk en hield de hele weg een beetje in.
Vervolgens uit gezet en opnieuw gestart en geen problemen meer die dag. Dit heb ik zo’n twee weken gehad en de ene keer slecht starten en inhouden en de andere keer goed lopen. Het lijkt wel of ik iets reset?
Ik heb de BMW toen uitgelezen en kreeg de foutcode 41 inlaat nokkenas sensor. Deze heb ik toen vervangen. Echter komt het probleem nog steeds voor en ook de ene keer niet en de andere keer wel. Bijvoorbeeld ik start de auto en loopt slecht zet ik de auto stil en start opnieuw loopt ze goed. Ook met de foutcode de ene keer dan geeft ie dus wel de foutcode aan en de andere keer niet.
Ik heb de code ook gewist maar dat maakt geen verschil. Ben al een week aan het uitzoeken maar kom er niet uit. Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Mvg,
Tim
Re: BMW E46 320i 2.2 nokkenas sensor storing treed op ook na vervanging.
Trek de bougies eens eruit Tim en bekijk deze eens.
Doet hij dat in warme of in koude toestand?
Rij je veel korte stukken?
Doet hij dat in warme of in koude toestand?
Rij je veel korte stukken?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Dat zal ik doen! Bij zowel koude als warme motor heb ik het. Het rare is dat ik er een nieuwe sensor op gezet heb en het probleem er nog steeds is. Vooral de manier waarop want als de bmw slecht loopt en ik zet haar uit en start opnieuw is het probleem ineens weg. En andersom ook.
Ik zou hem een flesje wynns injectorreiniger geven en hem een dag de sporen geven op de snelweg.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Twee dingen: heb je een oem.sensor erop gezet of een goedkope imitatie?
En heb je de krukassensor ook vervangen?
Mij is ooit verteld dat je deze altijd samen moet vervangen omdat ze samen belangrijk zijn in de meting en de ene vervangen en de andere niet kan ook tot storingen leiden. Daaenaast heb ik wel eens een goedkope sensor gebruikt (nieuw) die de problemen alleen maar erger maakten. (in dit geval was het een lmm)
En heb je de krukassensor ook vervangen?
Mij is ooit verteld dat je deze altijd samen moet vervangen omdat ze samen belangrijk zijn in de meting en de ene vervangen en de andere niet kan ook tot storingen leiden. Daaenaast heb ik wel eens een goedkope sensor gebruikt (nieuw) die de problemen alleen maar erger maakten. (in dit geval was het een lmm)
Bedankt voor de reacties!
Ik zal als ik de tank bijna leeg heb er een flesje ingooien.
Ik heb alleen de inlaat nokkenassensor vervangen.
Was van Febi Biltstein. Kostte dacht ik 40 piek. Dus dat zou ook het probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Ik zal als ik de tank bijna leeg heb er een flesje ingooien.
Ik heb alleen de inlaat nokkenassensor vervangen.
Was van Febi Biltstein. Kostte dacht ik 40 piek. Dus dat zou ook het probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt!
De ene is herstelt en dan gaat je de andere kapot. Raadzaam om ze inderdaad tegelijk te vervangen.
En met zulke onderdelen Tim: altijd de originele kopen.
Bedankt voor de tips! Ga ik opzoek naar twee originele sensoren! Iemand tips waar ik deze kan bestellen zodat ik zeker weet dat ik een originele heb?
Zeker weten dat je originele hebt: bij de dealer bestellen.
Dat ga ik morgen meteen vragen! Ze moet morgen toch naar de dealer voor een terugroepactie van de airbags. Als ik wat meer weet of er niet uitkom laat ik van me horen!
Hallo Allemaal ik heb inmiddels zo’n twee weken terug de nokkenas sensor vervangen voor een origineel exemplaar welke ik bij de dealer heb gehaald en sindsdien is het probleem gelukkig opgelost! Rij er nu inmiddels dus twee weken mee zonder problemen! Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
Mensen (niet jij, maar in het algemeen) zijn wel eens verontwaardigd als je ze zegt dat ze bepaalde onderdelen echt origineel moeten kopen... ze gaan alsnog voor aftermarket of OEM (Original Equipment Manufacturer, niet Original Equipment!) en dan vliegen de storingen alsnog om de oren. Door schade en schande wijzer geworden kopen ze toch maar origineel (Original Equipment) en is alles opgelost.
In ieder geval, veel rijplezier nu!
In ieder geval, veel rijplezier nu!