Cabrio dak bekabeling

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Senderio

Cabrio dak bekabeling

Bericht door Senderio » 12 aug 2020, 02:00

:driving: Hallo iedereen,

Sinds kort in het bezit van een cabrio.

Nu wilt de cabrio dak, niet volledig meer sluiten. Oorzaak heb ik gevonden. Dat is aan de rijderskant achter een kabel, die knel komt te zitten, zodra je het dak weer dicht wilt doen. Deze komt knel te zitten tussen de scharnieren. Dak openen is uiteraard geen enkel probleem.

Probleem wordt morgen verholpen door een nieuw kabel te trekken. Heeft iemand hier ook ervaringen mee gehad en wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn, zodat de nieuwe kabel ook niet na een tijd, knel komt te zitten bij het sluiten van de cabrio dak?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Wees niet bang voor de 380 paarden onder mijn motorkap. :///m: :duim: Wees bang voor de ezels achter het stuur! :driving:

martindebelitos

Re: Cabrio dak bekabeling

Bericht door martindebelitos » 12 aug 2020, 12:35

hallo hier met martin. je zou er een soort veer om kunnen schuiven zodat de kabel niet kan knikken. succes

Senderio

Bericht door Senderio » 12 aug 2020, 22:43

Hallo Martin,

Heb jij dit zelf zo opgelost Martin? Of is dit een idee, wat in je opkwam?

Hier ben ik wel benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door Leen op 17 aug 2020, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van voorgaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Wees niet bang voor de 380 paarden onder mijn motorkap. :///m: :duim: Wees bang voor de ezels achter het stuur! :driving:

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 13 aug 2020, 10:57

hallo senderio dit was zomaar een idee. je ziet het ook by motoren. by remslangen en kabels succes martin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”