320d coderen, slim bezig!.....niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
matt1002

320d coderen, slim bezig!.....niet

Bericht door matt1002 » 24 jun 2020, 23:41

Hoi allemaal, ik heb weer een probleem hoor (zeg maar wanneer jullie mij zat zijn :P )

Deze keer geheel mijn eigen domme fout waar ik 100% de blaam voor op me neem, ik ben me er van bewust....

Vandaag een INPA OBD kabel binnengekregen om te kunnen coderen met NCS Expert. Ik wou 1 ding doen: het automatisch vergrendelen bij het wegrijden aanzetten. Ik ben gewend aan wat modernere auto's die het doen, en wil het op mijn 3er ook hebben.

In mijn woonplaats Wassenaar niet echt nodig, maar ik studeer in Den Haag en moet wel eens door wat lugubere wijkjes heenrijden om een parkeerplaats te vinden :P

Eindstand ik zit in de auto met NCS-expert open op mijn laptop en aangesloten aan mijn auto. software heeft m'n auto VIN herkend en verder had ik nog niks gedaan....... en toen klikte ik per ongeluk "code car" aan terwijl ik nog niks in NCS had gewijzigd.

Resultaat, dashboard laait op als een kerstboom en godzijdank gaan alle lampjes uit...... behalve het airbaglampje wat nu sneu loopt te knipperen :gek:
:(

Ik in paniek de boel afgesloten en de auto gestart- niet mee gereden maar iig gaat hij nog aan en draait hij prima stationair, ECU dus niet beschadigd. Ik ben echter bang dat ik dus nu een soort van standaard/leeg profiel naar de auto heb geschreven en ik dingen kapot heb gemaakt ook al lijkt alles nog te werken.... met een knipperend airbag lampje dan.

Wat is nu de slimste optie? mijn eerste idee is gewoon naar mijn BMW dealer zsm en die maar een duit geven om de boel te herstellen.... ik heb gelezen dat je met de standaard optiecodes de modules kan resetten maar ik vertrouw mezelf niet meer :'(

Marcel RSD

Re: 320d coderen, slim bezig!.....niet

Bericht door Marcel RSD » 25 jun 2020, 08:29

Lees hem eerst eens uit met INPA op foutcodes. Grote kans dat daar nu een airbag error staat en dat als je die wist het lampje ook weer uit is.
Je hebt NCS, dan heb je dus ook INPA.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

matt1002

Bericht door matt1002 » 25 jun 2020, 15:52

Heb vanochtend de auto weer gestart en na 15 seconden ging het airbag lampje opeens weer uit..... en niet meer teruggekomen. met INPA de airbag module gewist (had 1 foutcode, iets van "MRSA vorne rechts") en toen kwam het lampje weer aan, echter ging die weer uit.

Alles werkt nog, geen storingen meer, dus ik denk dat ik met de schrik vrij ben gekomen..

Touring46

Bericht door Touring46 » 19 aug 2020, 21:03

Dag Matt,

Op het moment dat jij je vin hebt gelezen en geen bepaalde module hebt gekozen om te processen, dan is je work folder leeg. Er wordt dus geen nieuwe man geladen en ook geen nieuwe trc gevormd. In principe verandert er dus niets!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”