Welke E61 is voor mij de beste?
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Vergeet niet dat een 545i en 550i je nog weleens tegen kan gaan vallen in onderhoudskosten, een M5 is duur in onderhoud, maar vergis je niet in deze modellen.
Over de kwalen van de modellen kan je genoeg vinden hier, zeker de E61, alles gaat je heel erg tegenvallen na de E39
Over de kwalen van de modellen kan je genoeg vinden hier, zeker de E61, alles gaat je heel erg tegenvallen na de E39
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
- Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
- Contacteer:
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Je kunt hem zakelijk kopen. Bijtelling voor de ondernemer is toch gemaximeerd op het bedrag van de werkelijke kosten. Je betaalt hem dan per saldo dus helemaal zelf. Dan wordt ie vanzelf youngtimer en gaat de bijtelling omlaag.
Het is een beetje een loterij zonder nieten.
Qua BTW mag je de voorbelasting op gebruikskosten en onderhoud etc aftrekken naar rato van je zakelijke gebruik. Er zit dus wel een voordeel in voor je.
Dit is echt een mooie originele en kloppende Alpina. Beter dan een M5 imho.
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Ik denk dat een 550i 'm niet gaat worden, die kan ik niet vinden binnen mijn budget, net als die mooie van jou @ de fiscalist.
Een 445i is wat dat betreft wel binnen bereik. Dus de keus blijft nu tussen een 530i en 'n 445i uit 2005.
Maar wat betekenen afkortingen als LCI ombouw en SMG nou? Ik ben er ondertussen al wel achter dat de 530i in meerdere motoruitvoeringen bestaat. Namelijk een uit 2003 met 231 pk, wat in maart 2005 258 pk werd. In september van dat jaar werd ook de 545i vervangen door de 550i. Maar waarom? had die eerste 530i dan een slechte motor? En was de 545i ook niet goed?
PS. Nu vind ik weer wel een 550i binnen 't budget, maar met 331k op de teller, zou de motor dan al gereviseerd moeten zijn, en de automaat gespoeld?
Een 445i is wat dat betreft wel binnen bereik. Dus de keus blijft nu tussen een 530i en 'n 445i uit 2005.
Maar wat betekenen afkortingen als LCI ombouw en SMG nou? Ik ben er ondertussen al wel achter dat de 530i in meerdere motoruitvoeringen bestaat. Namelijk een uit 2003 met 231 pk, wat in maart 2005 258 pk werd. In september van dat jaar werd ook de 545i vervangen door de 550i. Maar waarom? had die eerste 530i dan een slechte motor? En was de 545i ook niet goed?
PS. Nu vind ik weer wel een 550i binnen 't budget, maar met 331k op de teller, zou de motor dan al gereviseerd moeten zijn, en de automaat gespoeld?
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
LCI = Life Cycle Impulse (facelift)
SMG is een gerobotiseerde handbak.
Je moet niet alleen een auto kiezen die binnen (aanschaf)budget valt, je moet ook rekening houden met de onderhoudskosten.
Iedereen kan een BMW kopen... tot het op onderhoud aankomt, dan zijn ze vaak snel weer de deur uit.
SMG is een gerobotiseerde handbak.
Je moet niet alleen een auto kiezen die binnen (aanschaf)budget valt, je moet ook rekening houden met de onderhoudskosten.
Iedereen kan een BMW kopen... tot het op onderhoud aankomt, dan zijn ze vaak snel weer de deur uit.
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
We hebben een eigen zaak, en nogal onregelmatig inkomen, daarom is het voor ons interessanter een wagen met een lage aanschaf te kopen (wat dus ook lage bijtelling betekend) waar dan wel nog een en ander aan moet gebeuren. Onderhoud kun je tenslotte een beetje uitsmeren, al is wat nodig is natuurlijk nodig. Voor de BMW die ik nu rijd reed ik een MG Zt tourer, en was per jaar zeker zo'n 7k kwijt aan onderhoud. Telkens weer stabilisatorstangen, remleidingen, en weet ik niet wat meer. Daarom heb ik 'm ook weg gedaan, hij stond meer in de garage dan voor de deur. (bwvs)
Heb nu wel een mooie 545i touring gevonden, met maar 232k op de teller, heeft een SMG bak dus er hoeft niets gespoeld te worden. En van wat ik hier op het forum lees is zo'n bak best betrouwbaar, zal alleen even wennen zijn met schakelen. Maar ik vraag me dus nog steeds af waarom BMW dat model zo gauw heeft verruilt voor de 550i, in andere woorden wat is er mis met een 545i?
Heb nu wel een mooie 545i touring gevonden, met maar 232k op de teller, heeft een SMG bak dus er hoeft niets gespoeld te worden. En van wat ik hier op het forum lees is zo'n bak best betrouwbaar, zal alleen even wennen zijn met schakelen. Maar ik vraag me dus nog steeds af waarom BMW dat model zo gauw heeft verruilt voor de 550i, in andere woorden wat is er mis met een 545i?
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Zelden is iets er verkeerd met een motor om hem te vervangen.
Meestal is het omwille van uitstootnormen die steeds verstrengen / kost / zuiniger, enz.
Niet zelden worden ze slechter omwille van de hogere complexiteit en lagere kost.
Wil je meer weten over de 545i/550i motor kijk dan de amerikaanse fora's. Daar werden ze voornamelijk verkocht. Niet direct een toonbeeld van betrouwbaarheid. Wat niet wil zeggen dat je toch een goede kan hebben.
Meestal is het omwille van uitstootnormen die steeds verstrengen / kost / zuiniger, enz.
Niet zelden worden ze slechter omwille van de hogere complexiteit en lagere kost.
Wil je meer weten over de 545i/550i motor kijk dan de amerikaanse fora's. Daar werden ze voornamelijk verkocht. Niet direct een toonbeeld van betrouwbaarheid. Wat niet wil zeggen dat je toch een goede kan hebben.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Zooo weer een mooi draadje over deze beesten van auto's:)
Laat ik zo zeggen, BMW en V8, die combinatie loopt niet zo lekker...
Ik raad het je sterk af om een 545i te kopen of een 550i. Ga lekker voor een minder sterke motor 525i of 530i. De lach op je gezicht zal je snel vergaan als je problemen krijgt met je blok. Dit loopt vaak erg in de papieren.
Ik heb laatst bijna de f11 550i gekocht, maar durfde het echt niet aan, torenhoge kosten, motor revisies, e60 550i en 545 is gewoon zelfde laken en pak. Ik ben voor de 535i f11 gegaan.
Oja en SMG die zou ik al helemaal laten staan... Het rijd ruk als daily, en daar kan ook een hoop aan mis gaan, en de smg specialisten worden schaars...
Succes met je keuze... ik zou het wel weten:)
Laat ik zo zeggen, BMW en V8, die combinatie loopt niet zo lekker...
Ik raad het je sterk af om een 545i te kopen of een 550i. Ga lekker voor een minder sterke motor 525i of 530i. De lach op je gezicht zal je snel vergaan als je problemen krijgt met je blok. Dit loopt vaak erg in de papieren.
Ik heb laatst bijna de f11 550i gekocht, maar durfde het echt niet aan, torenhoge kosten, motor revisies, e60 550i en 545 is gewoon zelfde laken en pak. Ik ben voor de 535i f11 gegaan.
Oja en SMG die zou ik al helemaal laten staan... Het rijd ruk als daily, en daar kan ook een hoop aan mis gaan, en de smg specialisten worden schaars...
Succes met je keuze... ik zou het wel weten:)
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
heb je draadje van Rudi al gelezen?
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 20&t=44671
betreft een 550i, misschien wel de beste van NL na al die investeringen:P
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 20&t=44671
betreft een 550i, misschien wel de beste van NL na al die investeringen:P
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Die had ik gelezen ja, maar 14k euro onderhoud in 5,5 jaar is toch niks gek aan? Ik heb het filmpje van hem bij Autoweek ook gezien, en de comments eronder gelezen, hoofdzakelijk van BMW haters en ander zuur volk. Maar je waarschuwing neem ik wel ter harte, ik ben sowieso een aankoop keuring van plan. En 530i is ook nog steeds een mogelijkheid. Kwestie van de juiste vinden, dus met M-pakket, Dakota leder, luftfederung etc.
Toch nog 's proberen: zijn er dan echt geen succesverhalen qua ervaringen met een 545i of 550i?
Toch nog 's proberen: zijn er dan echt geen succesverhalen qua ervaringen met een 545i of 550i?
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
- Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
- Contacteer:
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Mijn auto is (losjes) gebaseerd op de 550i ;j....
Hij rijdt geweldig, en het kost geld om op de weg te houden...
Als je iets goedkoops wil qua onderhoud dan moet je een Toyota kopen
Hij rijdt geweldig, en het kost geld om op de weg te houden...
Als je iets goedkoops wil qua onderhoud dan moet je een Toyota kopen
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
of er succes verhalen zijn... Jawel hoor:) Het is gewoon een afweging die je moet maken!
als het geld allemaal geen issue is dan zou ik met een grijns van hier tot Tokio achter het stuur zitten in zon auto:D Zo'n v8 is toch wel een genot om in te rijden!
als het geld allemaal geen issue is dan zou ik met een grijns van hier tot Tokio achter het stuur zitten in zon auto:D Zo'n v8 is toch wel een genot om in te rijden!
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
idd, als kosten geen issue zijn weet niet waarom je nog twijfelt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
als je toch niet op een paar euro hoeft te letten kun je het ook gewoon op mijn rekening storten
ik rijd ook BMW.
ik rijd ook BMW.
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel kosten dat zijn, maar 2 a 3k p/j lijkt mij toch normaal, anders zou ik wel Opel of Volkswagen rijden, brr moet er niet aan denken!
En een auto die te vaak bij de garage staat word ook niemand (behalve de garage dan) blij van. Nee, ik denk dat ik dus toch maar voor een 530i ga. Nu maar kijken en wachten tot er een voorbij komt waar alles inzit wat ik hebben wil. Kwestie van mobile.de en autoscout24 goed in de gaten houden.
En een auto die te vaak bij de garage staat word ook niemand (behalve de garage dan) blij van. Nee, ik denk dat ik dus toch maar voor een 530i ga. Nu maar kijken en wachten tot er een voorbij komt waar alles inzit wat ik hebben wil. Kwestie van mobile.de en autoscout24 goed in de gaten houden.
Re: Welke E61 is voor mij de beste?
Ik ben erg blij met mijn e61 550i, heb er wel eens wat mee maar niets bijzonders. Hij loopt best een stuk harder dan de 545i dat vind ik persoonlijk wel lekker. Het is niet de bedoeling dat ik door iedere gechipte leasebak voorbij gereden wordt..
Ook schijnt het blok minder kuren te hebben en zo lijkt het ook als ik er op zoek en de verhalen bij garages hoor. De twijfel tussen deze 2 begrijp ik sowieso niet; dan ga je toch altijd voor de 550i? Tenzij er maandenlang geen leuke voorbij komen maar dat lijkt me sterk. Succes!
Ook schijnt het blok minder kuren te hebben en zo lijkt het ook als ik er op zoek en de verhalen bij garages hoor. De twijfel tussen deze 2 begrijp ik sowieso niet; dan ga je toch altijd voor de 550i? Tenzij er maandenlang geen leuke voorbij komen maar dat lijkt me sterk. Succes!
2006 E61 550i Full option