E93 335i 2007 Starts here/The end
Re: E93 335i 2007 Starts here/stuur en spoiler
Ach ja, ieder zijn ding, vind het niet uit maken wat dat betreft, maar snap je redenatie wel. Het is idd mooier bij een m-pakket, meer 1 geheel.
Er komen ook nog sidewings op en zit nog te denken aan een frontlip, maar vind het wel lekker dat ik nu nog redelijk normaal drempels kan nemen, vooral degene die ik te laat zie of onderschat, dat weerhoud me nog een beetje
Er komen ook nog sidewings op en zit nog te denken aan een frontlip, maar vind het wel lekker dat ik nu nog redelijk normaal drempels kan nemen, vooral degene die ik te laat zie of onderschat, dat weerhoud me nog een beetje
Re: E93 335i 2007 Starts here/stuur en spoiler
Staat super! Monteren die handel
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Re: E93 335i 2007 Starts here/APK...
Gisteren de APK keuring, waar ik vol vertrouwen heen ging, helaas, dit keer hielp het vertrouwen niet, maar was ook mijn eigen stomme schuld.
Ik wist al dat het achterlicht links buiten het niet deed, verder niet bij nagedacht dat dit led is en de hele unit vervangen moet worden
Verder nog wat hele kleine haarscheurtjes in de remleidingen voor, dus die moeten ook vervangen worden.
Volgende week maar herkeuren, de achterlichten inmiddels via MP gevonden, complete set voor 250 euro, dat viel weer niet tegen.
Het had natuurlijk een mooie ans geweest om naar LCI te gaan, maar dat is voor de toekomst, kost me voor nu even teveel en wil eerst wat andere dingen aan de wagen doen.
Het afdekpaneel bovenop de achterbank is meteen ook vervangen, de oude was gewrapped met carbon, het paneeltje in de achterbank is onderweg, ook deze is gewrapped nu en zal worden vervangen. Nog een weekje en dan is de wagen carbon-vrij.
Verder zagen we dat 1 gascilinder voor het dak wat zweet, en het dak soms moeite heeft met omhoog gaan, ik wil dus eens naar een specialist op het gebied van deze daken, als iemand een tip heeft voor me, graag.
Ik wist al dat het achterlicht links buiten het niet deed, verder niet bij nagedacht dat dit led is en de hele unit vervangen moet worden
Verder nog wat hele kleine haarscheurtjes in de remleidingen voor, dus die moeten ook vervangen worden.
Volgende week maar herkeuren, de achterlichten inmiddels via MP gevonden, complete set voor 250 euro, dat viel weer niet tegen.
Het had natuurlijk een mooie ans geweest om naar LCI te gaan, maar dat is voor de toekomst, kost me voor nu even teveel en wil eerst wat andere dingen aan de wagen doen.
Het afdekpaneel bovenop de achterbank is meteen ook vervangen, de oude was gewrapped met carbon, het paneeltje in de achterbank is onderweg, ook deze is gewrapped nu en zal worden vervangen. Nog een weekje en dan is de wagen carbon-vrij.
Verder zagen we dat 1 gascilinder voor het dak wat zweet, en het dak soms moeite heeft met omhoog gaan, ik wil dus eens naar een specialist op het gebied van deze daken, als iemand een tip heeft voor me, graag.
Re: E93 335i 2007 Starts here/APK...
En toen was het weer APK-dag……
Ik dacht dat het startprobleem voorbij was, helaas
Afgelopen vrijdag moest de wagen voor de APK, en op het moment dat de monteur hem wilde gaan afmelden, …..silence…. , weer niet starten…
Aansluiting van de plus kabel voorin gecontroleerd, hier is vanuit BMW een modificatie op, echter, deze was al uitgevoerd. Bekende massapunten zijn ook gecontroleerd.
We hebben besloten om langzaam zaken te gaan uitsluiten en zijn begonnen met de aftermarket anti-diefstal blokkering, zooitje was behoorlijk slordig ingebouwd bleek achteraf, half losse stekkertjes en verbindingen
Het was nog even een race tegen de klok, 1 minuut voor vijven werd de wagen afgemeld
Die zooi is er nu uit en we gaan eens kijken of het probleem nu weg blijft, de garage vermoed van wel en ik ook eigenlijk, maar de tijd zal het leren.
Ik dacht dat het startprobleem voorbij was, helaas
Afgelopen vrijdag moest de wagen voor de APK, en op het moment dat de monteur hem wilde gaan afmelden, …..silence…. , weer niet starten…
Aansluiting van de plus kabel voorin gecontroleerd, hier is vanuit BMW een modificatie op, echter, deze was al uitgevoerd. Bekende massapunten zijn ook gecontroleerd.
We hebben besloten om langzaam zaken te gaan uitsluiten en zijn begonnen met de aftermarket anti-diefstal blokkering, zooitje was behoorlijk slordig ingebouwd bleek achteraf, half losse stekkertjes en verbindingen
Het was nog even een race tegen de klok, 1 minuut voor vijven werd de wagen afgemeld
Die zooi is er nu uit en we gaan eens kijken of het probleem nu weg blijft, de garage vermoed van wel en ik ook eigenlijk, maar de tijd zal het leren.
Re: E93 335i 2007 Starts here/APK...
Heb je nog iets gedaan met de tip die ik hier een tijd geleden postte, mbt niet starten?
Re: E93 335i 2007 Starts here/APK...
Het begon al in Italië hè, met dat alarm... goede zet deze te verwijderen.
Re: E93 335i 2007 Starts here/APK...
@Toink
Nog niet, ik heb die wel als volgende op het programma staan zeg maar, mocht het probleem nog niet weg zijn nu.
@Edward
Op vakantie vorig jaar, na het inbouwen, is het probleem idd ontstaan, echter had ik daarvoor niet veel kilometers, dus ik kon en kan niet met zekerheid zeggen dat dit de boosdoener is, al is de kans wel vrij groot.
Nog niet, ik heb die wel als volgende op het programma staan zeg maar, mocht het probleem nog niet weg zijn nu.
@Edward
Op vakantie vorig jaar, na het inbouwen, is het probleem idd ontstaan, echter had ik daarvoor niet veel kilometers, dus ik kon en kan niet met zekerheid zeggen dat dit de boosdoener is, al is de kans wel vrij groot.
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
Geen problemen meer ondervonden met de wagen zover, echter, er komt uitbreiding in het gezin, een Labrador
Afijn, tijd om de cabrio weer weg te doen, want ik wil geen beesten op de achterbank hebben
Ik vrees ook einde tijdperk BMW voor mij, ik zou voor een E91 of F11 kunnen gaan, echter vind ik BMW toch onder de maat qua storingsgevoeligheid en onderhoud, het zijn verder wel heerlijke wagens, en het rijgedrag en de pk's zal ik enorm gaan missen, maar daar gaat luxe voor in de plaats komen.
Wagen staat particulier nog even in de verkoop, maar zal waarschijnlijk ingeruild gaan worden op een Volvo V70 R, welke weet ik nog niet.
Ik zal, indien nodig, later even een net verkooptopic aanmaken.
Afijn, tijd om de cabrio weer weg te doen, want ik wil geen beesten op de achterbank hebben
Ik vrees ook einde tijdperk BMW voor mij, ik zou voor een E91 of F11 kunnen gaan, echter vind ik BMW toch onder de maat qua storingsgevoeligheid en onderhoud, het zijn verder wel heerlijke wagens, en het rijgedrag en de pk's zal ik enorm gaan missen, maar daar gaat luxe voor in de plaats komen.
Wagen staat particulier nog even in de verkoop, maar zal waarschijnlijk ingeruild gaan worden op een Volvo V70 R, welke weet ik nog niet.
Ik zal, indien nodig, later even een net verkooptopic aanmaken.
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
Oh? Maar wel begrijpelijk. Laat zeker weten hoe zo'n Volvo stuurt.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
Het kan ook nog een Mercedes C250 of C280 worden, of een E250, ik heb toch liever een achterwiel aangedreven wagen, dit om de caravan ook nog een beetje normaal te kunnen trekken.
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
De gebruiksvriendelijkheid van een Mercedes is echt goed en het zijn goede auto's.
Zo'n Volvo V70R is dus een voorwielaandrijver?
Zo'n Volvo V70R is dus een voorwielaandrijver?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
Hoi Ryan, klopt !
De wagen is overigens vanavond verkocht.
Ik heb jouw nummer even doorgespeeld aan de nieuwe eigenaar, voor de mph bij de cruisecontrol
De wagen is overigens vanavond verkocht.
Ik heb jouw nummer even doorgespeeld aan de nieuwe eigenaar, voor de mph bij de cruisecontrol
Re: E93 335i 2007 Starts here/The end
Dat is goed en dat is snel gegaan zeg. Een goede auto verkoopt zichzelf wel.
Trouwens mocht je een Mercedes kopen, koop 'm dan zo veel mogelijk met de opties die jij wilt hebben. Retrofitten gaat wel maar het is anders dan een BMW. Daarnaast moet het online geprogrammeerd worden en dan begint de ellende.
Offline kan ook (zeer complex programma) maar als die daarna online verbonden wordt dan wordt de retrofit netjes gewist.
Trouwens mocht je een Mercedes kopen, koop 'm dan zo veel mogelijk met de opties die jij wilt hebben. Retrofitten gaat wel maar het is anders dan een BMW. Daarnaast moet het online geprogrammeerd worden en dan begint de ellende.
Offline kan ook (zeer complex programma) maar als die daarna online verbonden wordt dan wordt de retrofit netjes gewist.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||