Melding “accu vervangen”
Melding “accu vervangen”
Beste forummers,
Sinds vanochtend heb ik de melding “accu vervangen” ontvangen. Vorig jaar heb ik de accu vervangen voor een oem agm accu van 105 ah.
Reden vervanging was dat de auto bij meer dan 1 dag stilstaan bij het starten de melding “hoog accu ontlading”. Accu toen vervangen en de melding was nog steeds niet weg iig. Auto start wel altijd verder zonder problemen, ook na langer stilgestaan te hebben. Als je auto direct weer uitzet na starten en weer aan, is altijd de melding “hoog accu verbruik” wel gelijk weg.
Tot vanochtend, vanochtend zijn we dus een nieuw hoofdstuk ingeslagen. Ik heb met Carly de auto uitgelezen en daarbij kwam de foutcode 29B500 (defective battery) boven water. Ook bij live parameters uitlezen geeft deze netjes bij draaiende motor 14,4 volt aan en bij motor uit 12,1 volt. Het lijkt mij dus erg sterk dat een nieuwe oem agm accu na iets meer dan een jaar defect zou kunnen zijn. Ik zit zelf aan de IBS sensor te denken, maar wil even allereerst een balletje opgooien hier als second opinion. IBS sensor kost een aardig duitje en iets vervangen wanneer het niet stuk is, is niet mijn voorkeur.
Groet,
Ucar
Sinds vanochtend heb ik de melding “accu vervangen” ontvangen. Vorig jaar heb ik de accu vervangen voor een oem agm accu van 105 ah.
Reden vervanging was dat de auto bij meer dan 1 dag stilstaan bij het starten de melding “hoog accu ontlading”. Accu toen vervangen en de melding was nog steeds niet weg iig. Auto start wel altijd verder zonder problemen, ook na langer stilgestaan te hebben. Als je auto direct weer uitzet na starten en weer aan, is altijd de melding “hoog accu verbruik” wel gelijk weg.
Tot vanochtend, vanochtend zijn we dus een nieuw hoofdstuk ingeslagen. Ik heb met Carly de auto uitgelezen en daarbij kwam de foutcode 29B500 (defective battery) boven water. Ook bij live parameters uitlezen geeft deze netjes bij draaiende motor 14,4 volt aan en bij motor uit 12,1 volt. Het lijkt mij dus erg sterk dat een nieuwe oem agm accu na iets meer dan een jaar defect zou kunnen zijn. Ik zit zelf aan de IBS sensor te denken, maar wil even allereerst een balletje opgooien hier als second opinion. IBS sensor kost een aardig duitje en iets vervangen wanneer het niet stuk is, is niet mijn voorkeur.
Groet,
Ucar
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Melding “accu vervangen”
Ik mag aannemen dat je de accu aangemeld hebt? En dan niet met Carly?
Re: Melding “accu vervangen”
Zie mijn reacties in eigenlijk je vergelijkbare vorige topic...
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=60628
iemand die een energiediagnose of een parasitic drain kan vast stellen komt een heel eind. (Op YouTube zijn wel filmpjes te vinden...als je zelf aan de slag wilt)
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=60628
iemand die een energiediagnose of een parasitic drain kan vast stellen komt een heel eind. (Op YouTube zijn wel filmpjes te vinden...als je zelf aan de slag wilt)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Melding “accu vervangen”
Accu is eerst met Carly, en toen de melding hoog accuverbruik bleef met Delphi software ingeleerd, dus mag hopen dat de auto nu wel weet dat er de juiste accu in zit.
@ehombie: helaas nog geen tijd gehad om de speurtocht te beginnen... en die tijd gaat er voorlopig ook niet komen.
@ehombie: helaas nog geen tijd gehad om de speurtocht te beginnen... en die tijd gaat er voorlopig ook niet komen.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Melding “accu vervangen”
Je zou het voor de zekerheid moeten laten controleren of het echt goed staat.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Melding “accu vervangen”
Goede vraag.....ik zal morgen/vrijdag eens kijken.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Melding “accu vervangen”
Update: auto nog niet stil kunnen laten staan, maar de vooruitzichten zijn belovend, na 1 dag stil klappen de spiegels iig weer automatisch uit.
Owja, afgelopen week heeft Source de accu met ISTA ingeleerd, ik denk dat dat het verschil maakte.
Melding is iig weg en tot nu toe weggebleven.
Owja, afgelopen week heeft Source de accu met ISTA ingeleerd, ik denk dat dat het verschil maakte.
Melding is iig weg en tot nu toe weggebleven.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Melding “accu vervangen”
Na exact 48 uur stilgestaan te hebben, gaf de auto weer het vertrouwde “hoog accuverbruik” aan. Auto ontgrendeld, verlichting blijft uit, spiegels klappen niet uit en stuurkooom blijft “boven” staan.
Gelukkig veranderen sommige zaken niet
Gelukkig veranderen sommige zaken niet
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Melding “accu vervangen”
Tijd voor een oldscool lekstroom meting. Niks mis mee, dagje bezig met de multimeter. Wel zorgen dat je hetzelfde effect nabootst en die modules in slaapstand gaan.
Re: Melding “accu vervangen”
Het is een genoegen te melden dat het probleem van de accumelding na het vervangen van de deurklinken opgelost is. Na twee dagen stilstand geen melding. Spiegels klapten uit en met starten kwam ook het stuur in positie.
Waar een kapotte deurklink al wel niet goed voor is :p
Voor toekomstige zoekopdrachten: zie ook het volgende topic: https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=61288
Waar een kapotte deurklink al wel niet goed voor is :p
Voor toekomstige zoekopdrachten: zie ook het volgende topic: https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=61288
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R