BMW fotoshoot - hot or not?
BMW fotoshoot - hot or not?
Je ziet het steeds meer voorbij komen, (semi-)professionele fotoshoots van auto’s. Onlangs heb ik zelf een shoot gehad, waarbij foto’s van mijn E46 zijn gemaakt. Naast dat mijn auto op de foto is gegaan, mocht ik er af en toe ook bij staan.
Een van de resultaten…
Natuurlijk ben ik nu nieuwsgierig of jij zelf ook wel eens een fotoshoot met of van je BMW hebt gehad! Dus brand maar los, ik ben benieuwd naar alle ervaringen. Misschien ook wel leuk om erbij te vermelden wie de fotograaf was, mocht er geen watermerkje in de foto staan.
Een van de resultaten…
Natuurlijk ben ik nu nieuwsgierig of jij zelf ook wel eens een fotoshoot met of van je BMW hebt gehad! Dus brand maar los, ik ben benieuwd naar alle ervaringen. Misschien ook wel leuk om erbij te vermelden wie de fotograaf was, mocht er geen watermerkje in de foto staan.
Re: BMW fotoshoot - hot or not?
Het lijkt mij ontzettend leuk, maar ik heb het tot nu toe nooit gedaan in verband met wat imperfecties in de lak (kleurverschil). Maar aangezien dat verholpen is... ja, ik zou het wel leuk vinden.
Die velgen had je overigens nog niet laten zien?
Die velgen had je overigens nog niet laten zien?
Helaas nog nooit gedaan, maar lijkt me zeer gaaf. Tot nu toe was de wagen eigenlijk net niet helemaal "af", en ook dat is nu weer het geval, als ik het laat doen dan wil ik wel dat de wagen in ieder geval aan de buitenzijde is zoals ik hem hebben wil.
Yep, maak de foto's zelf.
- Spoiler: Laat zien
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Ik fotografeer zelf een beetje hobbymatig, maar eigenlijk nooit mijn eigen auto's. Die zijn meestal te vies, en het is moeilijk om geschikte locaties te vinden. Meestal is de omgeving en de achtergrond veel te rommelig, wat van de auto afleidt en rare reflecties geeft.
Wat ook onderschat wordt, is het belang van goed licht. Ik heb onlangs naar een interview met René Staud, een van de meeste beroemde autofotografen, geluisterd. Die is mede zo succesvol geweest omdat hij een eigen lichtsysteem heeft ontwikkeld. Dat is, als het niet je fulltime werk is, eigenlijk niet te reproduceren. Zonder goed licht is het vaak moeilijk de vorm van de auto goed af te beelden en worden sommige delen te donker.
Wat ook onderschat wordt, is het belang van goed licht. Ik heb onlangs naar een interview met René Staud, een van de meeste beroemde autofotografen, geluisterd. Die is mede zo succesvol geweest omdat hij een eigen lichtsysteem heeft ontwikkeld. Dat is, als het niet je fulltime werk is, eigenlijk niet te reproduceren. Zonder goed licht is het vaak moeilijk de vorm van de auto goed af te beelden en worden sommige delen te donker.
Helemaal mee eens. Fotografie is sowieso een vak apart, merk je ook binnen mijn werkveld (event organisatie). Er zijn niet veel fotografen die in één beeld zoveel verschillende emoties kunnen vastleggen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Helaas nog niet gedaan. Zodra de auto naar mijn zin is gaat dit wel gebeuren. Heb inmiddels al twee verzoeken voor een shoot gehad dus ben eigenlijk wel benieuwd. Want ik zie toch wel hele mooie foto's voorbij komen.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Ik schiet af en toe gewoon met m'n telefoon een plaatje, makkelijk en voor mij goed genoeg. Gelukkig zie ik altijd wel verbeterpunten dus ze worden wel steeds wat beter. Dit is er bijv. ook echt zo één dat ik ff uitstap en in een paar seconden een foto schiet en weer instap. Voor mij voldoende. Misschien ooit nog een fotoshoot, maar vind het nu wel best eigenlijk.
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden
E60 530i: 2019 - heden
F30 320 11-2012 Luxury Havanna
E88 High Executive 2.0 . 170 pk automaat.
E88 High Executive 2.0 . 170 pk automaat.
Avond en kunstlicht is leuk om te doen....
En ik ben ook dol op kontjes.....
En natuurlijk ook de zijkant niet vergeten.
Overigens zijn deze allemaal van vorig jaar, dit jaar kwam er niet zoveel van met al dat Corona gedoe en buiten dat ben ik vanaf 1 Augustus officieel met pensioen.
En ik ben ook dol op kontjes.....
En natuurlijk ook de zijkant niet vergeten.
Overigens zijn deze allemaal van vorig jaar, dit jaar kwam er niet zoveel van met al dat Corona gedoe en buiten dat ben ik vanaf 1 Augustus officieel met pensioen.
- birdy325ci
Ben ook geen professionele fotograaf, maar probeer wel wat leuke plaatjes te schieten.....
de juiste omgeving doet soms ook wat.....