Bart - E91 335D M Sport LCI
-
Bart - E91 335D M Sport LCI
2 weken geleden na lang zoeken eindelijk weer terug bij BMW! Na veel wachten en vergelijken heb ik de knoop doorgehakt en een 335d touring gekocht. In eerste instantie zou het een sedan worden, maar toen ik deze eenmaal zag was ik opslag verliefd!
Komende week laten spuiten en hopelijk monteren:
Zwarte spiegels
Zwarte raamlijsten
Dak spoiler(kleur van de auto)
Smoked mistlampen + achterlichten(heel subtiel tintje!)
2 kleine voor splitters hoogglans zwart (lipjes zijn al binnen)
Performance diffuser hoogglans zwart (ook al binnen
Dakrails terug monteren en hoogglans zwart spuiten
Voorscherm en de passagiers deur even laten spuiten, dan zit er nergens meer een defect in de lak. (Zelfs geen steenslag)
Nabije toekomst:
xHP bak software (ik zoek hier nog hulp voor! Dus als iemand een adres heeft)
Done:
Ramen blinderen
Zwarte nieren
Smoked zijknipperlichten
Rubberen matten
Zonnebril houders
Leer gereinigd en opnieuw gevoed
19 inch breedset hoogglans zwart (265 achter en 235, vredestein ultrac vorti’s)
DPF en EGR delete
Re-map VVT-motorsport 365pk 750nm
De touring toen ik hem kocht:
De touring momenteel:
Komende week laten spuiten en hopelijk monteren:
Zwarte spiegels
Zwarte raamlijsten
Dak spoiler(kleur van de auto)
Smoked mistlampen + achterlichten(heel subtiel tintje!)
2 kleine voor splitters hoogglans zwart (lipjes zijn al binnen)
Performance diffuser hoogglans zwart (ook al binnen
Dakrails terug monteren en hoogglans zwart spuiten
Voorscherm en de passagiers deur even laten spuiten, dan zit er nergens meer een defect in de lak. (Zelfs geen steenslag)
Nabije toekomst:
xHP bak software (ik zoek hier nog hulp voor! Dus als iemand een adres heeft)
Done:
Ramen blinderen
Zwarte nieren
Smoked zijknipperlichten
Rubberen matten
Zonnebril houders
Leer gereinigd en opnieuw gevoed
19 inch breedset hoogglans zwart (265 achter en 235, vredestein ultrac vorti’s)
DPF en EGR delete
Re-map VVT-motorsport 365pk 750nm
De touring toen ik hem kocht:
De touring momenteel:
Laatst gewijzigd door Bartselter op 01 okt 2020, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bart - E91 335D M Sport LCI
Alsof ik die van mezelf zie rijden
Dik
Dik
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Enorm mooie wagen Bart! Iets minder fan van de zwarte velgen, maar verder een plaatje
-
Danku! Ben er ook enorm blij mee. Vorige week de DPF en EGR delete gedaan, daarna meteen de software laten aanpassen bij VVT. Bij volgas vanaf 2700 toeren begint hij echt te brullen, daar beneden muis stil alleen de turno’s die
Je hoort spoelen. Met dit als resultaat:
365pk
750nm
https://youtu.be/NqeX6ckLCLw
Je hoort spoelen. Met dit als resultaat:
365pk
750nm
https://youtu.be/NqeX6ckLCLw
-
Ik zoek smalle afdichtingsband om mijn sierlijsten terug te monteren, circa 3-5mm breed. Heeft iemand een idee waar ik dit kan kopen? Komende week zijn alle onderdelen gespoten, zodra deze terug zijn gemonteerd ben ik grotendeels klaar
Ook moet ik mijn intercooler vervangen, deze lekt helaas bij de overgang van kunstof naar aluminium, er komt een wagner uprated onder
Ook moet ik mijn intercooler vervangen, deze lekt helaas bij de overgang van kunstof naar aluminium, er komt een wagner uprated onder
Hi Bart,
Kijk eens bij Toolstation of ze daar iets hebben: https://www.toolstation.nl/zwaluw-compress-band/p11267
Groet,
Max
Kijk eens bij Toolstation of ze daar iets hebben: https://www.toolstation.nl/zwaluw-compress-band/p11267
Groet,
Max
Prachtige wagen Bart, wat een plaatje!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Knappe auto Bart!
-
Bedankt Max!!
Kleine update betreffende de 335...
Vorige week van start gegaan met de motor, begonnen met het demonteren van de intercooler incl alle buizen(alles was vet van de olie door de jaren heen).
Alle verbindingen aan de drukzijde van de turbo waren nat/vies, besloten om meteen maar door te gaan en het inlaatspruitstuk los te trekken om te zien of daar nog wat mis was met als gevolg;
Zoals je kunt zien, een aardige natte bende rondom de kop bij het inlaatspruitstuk, even op adem komen en een plan van aanpak maken. Nu 1.5 week later heb ik het volgende vervangen, of staat in de planning voor komende week:
Kleppendeksel pakking
Inlaatspruitstuk pakkingen
Swirlflap delete
Olie toevoer leidingen turbo’s
Alle vacuum en carterventilatie pakkingen/slangen/appendages
Grotere intercooler
Oem intercooler buizen/verbindingen vervangen door siliconen/alu
Motor olie/filter
Ik ben vast nog wat vergeten! M.a.w de 335 staat al bijna 2 weken in de garage zonder organen, rustigaan bouw ik alles terug en hopelijk mag hij na het weekend weer draaien! Hier een foto van de nieuwe (tweedehands) intercooler:
Al met al, een flinke klus! Gelukkig is de 335 niet mijn daily waardoor ik alle tijd kan nemen om hem GOED te behandelen!
Heel sporadisch wilde de 335 wel eens in noodloop gaan bij extreem belasten, na de wagen opnieuw te starten was het direct over. Bleek een vacuum/boost probleempje te zijn, dit zal na mijn onderhoudsbeurtje ook verholpen zijn
Tevens mist hij ook alle sieraden, momenteel ligt het volgende bij de spuiter:
Spiegels (lijsten hoogglans zwart kappen zelf kleur van de auto)
Raamlijsten (hoogglans zwart)
Dakrails (hoogglans zwart)
Front splitters (hoogglans zwart)
Alle grilletjes onderkant voor bumper (hoogglans zwart)
Diffuser (hoogglans zwart)
Achterlichten (MINIMAAL gesmoked bij de tinter, echt met het blote oog niet te zien tenzij je ze naast origineel legt. Anders wordt het te pauper!)
Mistlamprn voor (gesmoked vrij donker)
Ook hier zal ik vast nog wel wat vergeten zijn! Het lijkt momenteel wel een sloper, aangezien nagenoeg de hele auto is gedemonteerd. Maar zodra alles weer een voor een terug is gemonteerd, is hij wel helemaal af!!
Ik ben alleen nog zoekende naar oem motorkap en kofferklep embleem
Laat de meetings maar weer komen
Kleine update betreffende de 335...
Vorige week van start gegaan met de motor, begonnen met het demonteren van de intercooler incl alle buizen(alles was vet van de olie door de jaren heen).
Alle verbindingen aan de drukzijde van de turbo waren nat/vies, besloten om meteen maar door te gaan en het inlaatspruitstuk los te trekken om te zien of daar nog wat mis was met als gevolg;
Zoals je kunt zien, een aardige natte bende rondom de kop bij het inlaatspruitstuk, even op adem komen en een plan van aanpak maken. Nu 1.5 week later heb ik het volgende vervangen, of staat in de planning voor komende week:
Kleppendeksel pakking
Inlaatspruitstuk pakkingen
Swirlflap delete
Olie toevoer leidingen turbo’s
Alle vacuum en carterventilatie pakkingen/slangen/appendages
Grotere intercooler
Oem intercooler buizen/verbindingen vervangen door siliconen/alu
Motor olie/filter
Ik ben vast nog wat vergeten! M.a.w de 335 staat al bijna 2 weken in de garage zonder organen, rustigaan bouw ik alles terug en hopelijk mag hij na het weekend weer draaien! Hier een foto van de nieuwe (tweedehands) intercooler:
Al met al, een flinke klus! Gelukkig is de 335 niet mijn daily waardoor ik alle tijd kan nemen om hem GOED te behandelen!
Heel sporadisch wilde de 335 wel eens in noodloop gaan bij extreem belasten, na de wagen opnieuw te starten was het direct over. Bleek een vacuum/boost probleempje te zijn, dit zal na mijn onderhoudsbeurtje ook verholpen zijn
Tevens mist hij ook alle sieraden, momenteel ligt het volgende bij de spuiter:
Spiegels (lijsten hoogglans zwart kappen zelf kleur van de auto)
Raamlijsten (hoogglans zwart)
Dakrails (hoogglans zwart)
Front splitters (hoogglans zwart)
Alle grilletjes onderkant voor bumper (hoogglans zwart)
Diffuser (hoogglans zwart)
Achterlichten (MINIMAAL gesmoked bij de tinter, echt met het blote oog niet te zien tenzij je ze naast origineel legt. Anders wordt het te pauper!)
Mistlamprn voor (gesmoked vrij donker)
Ook hier zal ik vast nog wel wat vergeten zijn! Het lijkt momenteel wel een sloper, aangezien nagenoeg de hele auto is gedemonteerd. Maar zodra alles weer een voor een terug is gemonteerd, is hij wel helemaal af!!
Ik ben alleen nog zoekende naar oem motorkap en kofferklep embleem
Laat de meetings maar weer komen
Kijk eens aan! Wat een progressie! Zal 'ie blij van worden zodra de transplantaties klaar zijn .
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
-
Gave kar! Kofferbak embleem zou ik persoonlijk altijd origineel bestellen, al dan niet bij je eigen dealer of online bij Ekris. De imitatie logos zijn eigenlijk altijd k*t. Ja, het doet even pijn om €40+ af te tikken voor iets wat een leek niet ziet, maar houd ze naast elkaar en je gaat het verschil zien. De 118i boodschappentor had ook imitatie logos en na nieuwe gemonteerd te hebben oogde het een stuk frisser.
Dik trouwens, een gechipte 335d. Vooral met chippen merk je het verschil met de tweede turbo die ik mis. Niet dat ik mag klagen... Mijn 330d is sneller dan een standaard 335d en qua betrouwbaarheid helemaal in orde. Ik rijd alweer 40.000 met de tune en heb, buitenom de inlaat walnut blasten, motorisch niks hoeven doen. Goed om te zien dat de nette E90's bespaard worden! Oh en... +1 voor de dakdragers. Dat staat een stuk voller in mijn ogen.
Dik trouwens, een gechipte 335d. Vooral met chippen merk je het verschil met de tweede turbo die ik mis. Niet dat ik mag klagen... Mijn 330d is sneller dan een standaard 335d en qua betrouwbaarheid helemaal in orde. Ik rijd alweer 40.000 met de tune en heb, buitenom de inlaat walnut blasten, motorisch niks hoeven doen. Goed om te zien dat de nette E90's bespaard worden! Oh en... +1 voor de dakdragers. Dat staat een stuk voller in mijn ogen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Dankjewel Jeremy!! Vaak worden ze verpauperd of uitgeleefd. Ik streef er naar om alles zo netjes mogelijk te houden en subtiele upgrades!
Hier het neusje met alle grille hoogglans zwart, incl onderste + smoked mistlichten.
De auto is bizar snel, ik hoop een deze dagen de r90 pomp en raildruksensor binnen te krijgen! Dan even opnieuw af laten stellen.
Hier het neusje met alle grille hoogglans zwart, incl onderste + smoked mistlichten.
De auto is bizar snel, ik hoop een deze dagen de r90 pomp en raildruksensor binnen te krijgen! Dan even opnieuw af laten stellen.
-
-