Mijn F01 740D 150K km 2012 heeft laatst uit het niets de geest gegeven, althans, met een luide knal en opvolgend ratelend geluid was de diagnose door de dealer dat waarschijnlijk het hoofdkrukaslager of drijfstanglager was geknald.
Dure grap als ik de BMW dealer moest geloven, 16K voor een ruilmotor en 4K inbouw.
Wie heeft er ervaring met dit verhaal?
Grtzz
Motor revisie 740D F01 2012 kosten
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Motor revisie 740D F01 2012 kosten
welkom op het forum
ik zou naar een BMW specialist gaan ipv de dealer of naar een goeie beun.
ik zou naar een BMW specialist gaan ipv de dealer of naar een goeie beun.
Re: Motor revisie 740D F01 2012 kosten
Dank voor de reactie, dat is idd wat ik ook heb gedaan. Al lopen de prijzen toch bijzonder uiteen. Heb je ook ervaring of bekenden die ook voor deze keuze hebben gestaan om het motorblok te laten reviseren?
Re: Motor revisie 740D F01 2012 kosten
ga in elk geval niet in zee met Vege Benelux voor een ruilmotor,
lees hier mij slechte ervaring
viewtopic.php?f=137&t=55202#p659256
groet Matthijs
lees hier mij slechte ervaring
viewtopic.php?f=137&t=55202#p659256
groet Matthijs
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: Motor revisie 740D F01 2012 kosten
Hi Matthijs,
Dank voor je bericht. Het is allemaal in eerste instantie allemaal best koffie dik kijken wat er nou werkelijk moet gebeuren. Ik heb zo een beetje 20 partijen gebeld, in NL BE en DE. Natuurlijk snap ik dat ze allemaal met eigen ogen willen zien wat er moet gebeuren maar van de 20 die ik heb gesproken zijn ze allemaal eigenwijs en lopen de prijzen uiteen als een malle. van 4K tot en met 17K..???
Gelukkig heb ik via een maatje van mijn auto inmiddels bij een topper in Nijkerk gebracht en hebben ze inmiddels het complete motorblok al uit elkaar. Schade valt mee gelukkig. Had verwacht dat het slijpsel door het hele blok meer schade had aangericht..
Zie foto's!
Maar wat ik me dus afvraag: Bij BMW is dus het bekend dat het drijfstanglager van de 3e cilinder kan knallen. Nu is daar een modificatie lagerset voor beschikbaar en heeft BMW dit ook aangepast voor de motoren die ze vervolgens produceerden.
Weet jij of iemand op het forum of het verhaalbaar is als fabrieksgarantie?
Hoor graag, Tx alvast!
Zie foto's
Dank voor je bericht. Het is allemaal in eerste instantie allemaal best koffie dik kijken wat er nou werkelijk moet gebeuren. Ik heb zo een beetje 20 partijen gebeld, in NL BE en DE. Natuurlijk snap ik dat ze allemaal met eigen ogen willen zien wat er moet gebeuren maar van de 20 die ik heb gesproken zijn ze allemaal eigenwijs en lopen de prijzen uiteen als een malle. van 4K tot en met 17K..???
Gelukkig heb ik via een maatje van mijn auto inmiddels bij een topper in Nijkerk gebracht en hebben ze inmiddels het complete motorblok al uit elkaar. Schade valt mee gelukkig. Had verwacht dat het slijpsel door het hele blok meer schade had aangericht..
Zie foto's!
Maar wat ik me dus afvraag: Bij BMW is dus het bekend dat het drijfstanglager van de 3e cilinder kan knallen. Nu is daar een modificatie lagerset voor beschikbaar en heeft BMW dit ook aangepast voor de motoren die ze vervolgens produceerden.
Weet jij of iemand op het forum of het verhaalbaar is als fabrieksgarantie?
Hoor graag, Tx alvast!
Zie foto's
Re: Motor revisie 740D F01 2012 kosten
Dat is niet mogelijk. De fabrieksgarantie loopt maar voor een paar jaar.
De auto is er te oud voor + heeft de benodigde km's achter de rug en zo zijn er nog tal van andere dingen.
Als je bij de garage aankomt met het probleem dat de drijfstanglagers defect zijn dan zit je aan een complete revisie vast als offerte.
Het garagebedrijf moet er ook garantie opgeven en als er problemen daarna komen dan klopt de klant meteen aan bij het garagebedrijf onder het mom van garantie maw dat is hoofdpijn.
Feitelijk kan je het pas beoordelen als de motor uit elkaar ligt maar ja om zover te komen, dient de klant eerst de auto te brengen inc. de gemoeide kosten.
De auto is er te oud voor + heeft de benodigde km's achter de rug en zo zijn er nog tal van andere dingen.
Als je bij de garage aankomt met het probleem dat de drijfstanglagers defect zijn dan zit je aan een complete revisie vast als offerte.
Het garagebedrijf moet er ook garantie opgeven en als er problemen daarna komen dan klopt de klant meteen aan bij het garagebedrijf onder het mom van garantie maw dat is hoofdpijn.
Feitelijk kan je het pas beoordelen als de motor uit elkaar ligt maar ja om zover te komen, dient de klant eerst de auto te brengen inc. de gemoeide kosten.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||