Slot kofferbak vragen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
cmittring

Slot kofferbak vragen

Bericht door cmittring » 03 nov 2020, 12:22

Afbeelding

Weet iemand waar het touwtje voor is dat aan het slot van de kofferbak vast zit? Op de foto is het te zien links boven aan het slot vast.
En weet iemand hoe je de kofferbak open krijgt bij een F10 indien het slot niet meer werkt? Zit er ergens een nood-ontgrendeling?
Aangezien de hendel voor het neerklappen van de achterbank n de kofferruimte zit......

ehombie

Re: Slot kofferbak vragen

Bericht door ehombie » 03 nov 2020, 18:14

Zou goed kunnen dat het touwtje een noodontgrendeling is.

Heb een e61, (vergelijkbaar) slot. Noodontgrendeling in het midden van het slot, net boven die gleuf waar het slot in haakt, een druk knop. Als ik hier met een schroevendraaier op druk spring het slot ook open...
Het slot, zoals jij de afbeelding post zit bij wel gedeeltelijk achter bekleding. Ik moet voor die noodvergrendeling een kunstof clipje/afdekking eraf wikken om bij dat punt te komen

Maar je kunt het toch zelf testen. Door slot even door te duwen... Dan denkt die dat hij op slot zit. Dan ga je even kijken...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

cmittring

Re: Slot kofferbak vragen

Bericht door cmittring » 04 nov 2020, 12:28

Het touwtje ontgrendelt de kofferbak. Maar het stukje touw is maar 10cm lang en zit achter de bekleding van de kofferdeksel...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”