328ci e46 automaat technische vragen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 okt 2020, 18:45
328ci e46 automaat technische vragen
Goedeavond
Ik wil hier mijn probleempjes even delen met mijn auto voordat ik naar een garage en van kastje naar de muur wordt gestuurd en honderden euro's verder ben
Benzine verbruik is heel hoog beetje woonverkeer rijden 300 km op volletank
als ik de auto start en naar 2 min stationair laat lopen zakt die elke x weg in toeren en komt weer op doet die vaak regelmatig achter elkaar
naar een stukje te rijden heeft die er geen last meer van en blijft gewoon op normale toeren
ps heb standard koplampen erin kan je daar ook ringen in maken of ben je persee de koplampen met de bol nodig
Ik wil hier mijn probleempjes even delen met mijn auto voordat ik naar een garage en van kastje naar de muur wordt gestuurd en honderden euro's verder ben
Benzine verbruik is heel hoog beetje woonverkeer rijden 300 km op volletank
als ik de auto start en naar 2 min stationair laat lopen zakt die elke x weg in toeren en komt weer op doet die vaak regelmatig achter elkaar
naar een stukje te rijden heeft die er geen last meer van en blijft gewoon op normale toeren
ps heb standard koplampen erin kan je daar ook ringen in maken of ben je persee de koplampen met de bol nodig
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Ehm, wat is hoog? Het is wel een 2.8 zes cilinder, dus veel korte stukjes?
Maar het zwenken in toerental duidt wel op iets dat niet goed is. Is ook lastig om diagnose te geven op afstand. Wat veel voorkomt zijn vaccuum lekken, vanos seals en eventueel luchtmassameter en lambdasondes.
Het eerste is eenvoudig te zien/vinden door goed te kijken en/of wat startspray op alle inlaatdelen te spuiten. Als er een verandering in toerental is, weet je dat dat het is.
Voor de rest is er vaak wel een diagnose computer nodig. Er zitten hier een aantal mensen die zo'n ding hebben en wellicht in de buurt wonen en willen helpen. Vragen kan altijd.
Succes,
Rob
Maar het zwenken in toerental duidt wel op iets dat niet goed is. Is ook lastig om diagnose te geven op afstand. Wat veel voorkomt zijn vaccuum lekken, vanos seals en eventueel luchtmassameter en lambdasondes.
Het eerste is eenvoudig te zien/vinden door goed te kijken en/of wat startspray op alle inlaatdelen te spuiten. Als er een verandering in toerental is, weet je dat dat het is.
Voor de rest is er vaak wel een diagnose computer nodig. Er zitten hier een aantal mensen die zo'n ding hebben en wellicht in de buurt wonen en willen helpen. Vragen kan altijd.
Succes,
Rob
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Ik heb een 330xi en rijd ook veel korte stukjes (woon-werk is ongeveer 6 km) Ik kom dan op 14 a 15 liter/100km dus zou op 400km uitkomen op een volle tank. Met dit koude weer rookt hij ook dus ik vermoed dat de lambda-sonde(s) niet helemaal fris meer is/zijn. Gaan we volgende week naar kijken.
BMW E84 X1 2011
BMW E87 116i 2011 verkocht
BMW E46 330xiA touring 2002 verkocht
BMW E46 318iA touring 2002 verkocht
BMW E87 116i 2011 verkocht
BMW E46 330xiA touring 2002 verkocht
BMW E46 318iA touring 2002 verkocht
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Veel BMW's dampen, vaak eerder dan andere auto's bij kou... dat is niet direct rook als in koelvloeistof- of olieverbruik. Tenzij je natuurlijk weet dat er iets is met je blok, maar goed, dat hoor je altijd te repareren cq te voorkomen
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Ik heb een 330 uit 2002 maar merkt juist dat die heel steady draait en het verbruik is tot nog toe heel schappelijk, gemiddeld zit ie op 1:12, wel met name snelwegen. Motorblok hoeft weinig te werken en ik loop niet leeg bij het tankstation.
BMW E46 330i automaat touring 2002
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Als je stukjes van 6 km rijd is het geen wonder dat het verbruik van 14 liter of meer is op 100kmRuud56 schreef: ↑13 dec 2020, 12:10 Ik heb een 330xi en rijd ook veel korte stukjes (woon-werk is ongeveer 6 km) Ik kom dan op 14 a 15 liter/100km dus zou op 400km uitkomen op een volle tank. Met dit koude weer rookt hij ook dus ik vermoed dat de lambda-sonde(s) niet helemaal fris meer is/zijn. Gaan we volgende week naar kijken.
Water is nog niet op temperatuur en wil nog maar zwijgen van de olie temperatuur.
Re: 328ci e46 automaat technische vragen
Ik zou eerst eens de inlaat-slangen kontroleren, dus die op de luchtmassameter zit en die naar onder loopt naar je gasklephuis.
Die gaan als ze wat ouder zijn vaak kapot, komen scheuren in waardoor deze valse lucht gaan aanzuigen, symptomen hiervan zijn na koude start een ruwe stationair loop, net of die op 5 cylinders loopt zeg maar, na een minuut is dat weg.
Uitlezen is altijd handig om wat nauwkeurige info te verkrijgen natuurlijk ....
Die gaan als ze wat ouder zijn vaak kapot, komen scheuren in waardoor deze valse lucht gaan aanzuigen, symptomen hiervan zijn na koude start een ruwe stationair loop, net of die op 5 cylinders loopt zeg maar, na een minuut is dat weg.
Uitlezen is altijd handig om wat nauwkeurige info te verkrijgen natuurlijk ....
You can't allways get what u want........