Achterlicht
-
Achterlicht
Beste BMW Rijders,
Ik ben in bezit van een BMW F20 1.6 bouwjaar 2013 waar zich bij de achterlichten het probleem voordoet dat het linker achterlicht veel feller brandt da t het rechterachterlicht. Gloeilampen heb ik gecontroleerd zijn niet defect. Maar welke achterlicht is nu defect de linker die feller brandt of de rechter die minder fel brandt. Voor de volledigheid de auto beschikt over xenon verlichting.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groet,
Ed
Ik ben in bezit van een BMW F20 1.6 bouwjaar 2013 waar zich bij de achterlichten het probleem voordoet dat het linker achterlicht veel feller brandt da t het rechterachterlicht. Gloeilampen heb ik gecontroleerd zijn niet defect. Maar welke achterlicht is nu defect de linker die feller brandt of de rechter die minder fel brandt. Voor de volledigheid de auto beschikt over xenon verlichting.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groet,
Ed
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Achterlicht
waarschijnlijk is de zijde die het lichtste brand defect.
Maar je zegt dat je xenon hebt, heb je dan niet led achterlichten?
Maar je zegt dat je xenon hebt, heb je dan niet led achterlichten?
ik zou zeggen minder felle.
controleer stekkers, massa en unit op sporen van corrosie of slecht contact.
corrosie is weerstand wat er voor zorgt dat een lampje minder brand.
ik neem aan dat niemand ongemerkt een ander wattage lamp erin heeft gedaan
controleer stekkers, massa en unit op sporen van corrosie of slecht contact.
corrosie is weerstand wat er voor zorgt dat een lampje minder brand.
ik neem aan dat niemand ongemerkt een ander wattage lamp erin heeft gedaan
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
Beste BMW rijders,
Bedankt voor jullie reacties, ik heb in 1e instantie het rechter achterlicht dat naar mijn mening brandt zoals hoort vervangen, door nieuw achterlicht resultaat, brandt precies hetzelfde als het achterlicht dat er voorheen in zat. Daarna het linker achterlicht vervangen (is de kant die veel feller brandt dan de rechterkant) resultaat brandt net zo fel als het achterlicht dat er voorheen in zat,
dus nog geen stap verder. Kan het zijn dat er een of andere unit defect is die het licht aanstuurt?
Mieske 90 ik heb inderdaad led achterlichten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Ed
Bedankt voor jullie reacties, ik heb in 1e instantie het rechter achterlicht dat naar mijn mening brandt zoals hoort vervangen, door nieuw achterlicht resultaat, brandt precies hetzelfde als het achterlicht dat er voorheen in zat. Daarna het linker achterlicht vervangen (is de kant die veel feller brandt dan de rechterkant) resultaat brandt net zo fel als het achterlicht dat er voorheen in zat,
dus nog geen stap verder. Kan het zijn dat er een of andere unit defect is die het licht aanstuurt?
Mieske 90 ik heb inderdaad led achterlichten.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Ed
- mieske90
- BimmerPortal Team
Heb je de volledige unit vervangen, dus ook de houder waar de lampen in zitten of alleen het buitenwerk?
-
Ik heb alles compleet vervangen houder met achterlicht van zowel rechts als links.
Laatst gewijzigd door Leen op 16 jan 2021, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Goedendag, met mijn auto heb ik exact hetzelfde probleem. Xenon voor, led achter. Recht achterlicht in 1x minder fel. Inmiddels al bijna een jaar. Van alles geprobeerd, nieuwe unit werkte niet. Auto los gekoppeld van de accu werkte ook niet, hopelijk heeft iemand nog een tip. Alvast hartelijk dank