Van de ene op de andere dag reageert de Centrale deurvergrendeling van de rechterportier niet meer.
Linker portier en kofferbak reageren gewoon, stelmotor van de tankklep is al jaren naar zn grootje dus gewoon afsluitbare tankdop erop met sleutel.
Er is een CV van Spy ingezet en werkt perfect, gewoon verbonden met de originele CV kast.
De bestuurdersdeur en kofferbak reageren ook op de afstandsbediening, maar dus ook de rechter deur niet.
Maar dan zou de deur wel moeten reageren op de sleutel.
CV rechter deur reageert niet
Re: CV rechter deur reageert niet
Net even verder gevogeld.
Als de sloten ontgrendeld zijn en ik druk aan de bestuurderskant de vergrendeling in (dus het knopje bij het raam), dan gaat de bestuurdersdeur en de kofferbak op slot. De passagierskant dus NIET. Bij het openen exact hetzelfde verhaal.
MAAR.... druk ik de vergrendelingsknop in aan de passagierskant, dan gaat wel alles op slot. En bij ontgrendelen gaat alles (bestuurderskant, passagierskant en kofferbak) ook open.
Als de sloten ontgrendeld zijn en ik druk aan de bestuurderskant de vergrendeling in (dus het knopje bij het raam), dan gaat de bestuurdersdeur en de kofferbak op slot. De passagierskant dus NIET. Bij het openen exact hetzelfde verhaal.
MAAR.... druk ik de vergrendelingsknop in aan de passagierskant, dan gaat wel alles op slot. En bij ontgrendelen gaat alles (bestuurderskant, passagierskant en kofferbak) ook open.
Eve voor de zekerheid gecontroleerd... met de sleutel de kofferbak geopend. Bestuurders deur gaat open, de passagierskant dus niet.
- deepbass909
Ik weet niet of je dit probleem nog hebt, maar dit is zo goed als zeker een draadbreuk in de aansturing van de motor of een defecte CV-motor. En als dat het niet is, dan is er in de ZKE-module een relais kapot.
Bij vergrendelen moet er 12V staan tussen pen 15 en 17 van de stekker van het portier (grote stekker tussen deur en chassis) en bij ontgrendelen moet er 12V staan tussen pennen 15 en 16.
Staat daar geen 12V op, dan is je ZKE waarschijnlijk kapot, staat daar wel 12V op, dan moet je tussen stekker en CV meten.
Bij vergrendelen moet er 12V staan tussen pen 15 en 17 van de stekker van het portier (grote stekker tussen deur en chassis) en bij ontgrendelen moet er 12V staan tussen pennen 15 en 16.
Staat daar geen 12V op, dan is je ZKE waarschijnlijk kapot, staat daar wel 12V op, dan moet je tussen stekker en CV meten.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Inmiddels opgelost, CV module defect die in de deur bij het slot zit, vervangen voor een nieuwe (€ 50), en alles werkt weer.
Bedankt voor het meedenken
Bedankt voor het meedenken
Bedankt voor de terugkoppeling! Mooi om te lezen dat het euvel verholpen is ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw