compact 320d

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
cornelis
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2008, 10:46

compact 320d

Bericht door cornelis » 25 okt 2008, 17:59

ik rijd dus met een compact met 185pk maar ik vind dit echt niet genoeg ik krijg van een golf 4 gt tdi getchipt op mijn donder .mijn vraag is nu wat zou ik nog kunnen doen zonder extreem gekke dingen te doen zo als turbo en zo ????

ik had zelf al gedacht aan een 2de interkoeler te plaatsen om dat dit niet zoon kwaat kan voor je wagen dacht ik zelf
Verplaatst naar Performance

Moderatoropmerking Farl

cornelis
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2008, 10:46

Re: compact 320d

Bericht door cornelis » 25 okt 2008, 18:07


Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: compact 320d

Bericht door B46 » 25 okt 2008, 18:45

Zou er verder niks meer aan doen hoor. 185pk is meer als genoeg voor een 'compactje' ;)
www. M3 register .nl

Gebruikersavatar
Dnl
Berichten: 11231
Lid geworden op: 15 aug 2007, 18:21
Locatie: Drenthe

Re: compact 320d

Bericht door Dnl » 25 okt 2008, 18:46

320d? Dus diesel ..
Chippen geen optie? Dan krijgt die Golf het qua koppel al heel wat lastiger..

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: compact 320d

Bericht door bjornc » 25 okt 2008, 18:59

320d 185 pk is al gechipt. standaard is ie 150pk.
Je zult dus toch drastischere maatregelen moeten treffen.
Maar om nou meteen naar andere turbo's te grijpen?
Ga eens praten met een tuner zou ik zeggen.

Je kunt zelf al beginnen met een ander luchtfilter, en andere uitlaat.
Maar dit zal slechts minimaal helpen.

Ook kun je doen aan gewichtstuning. (oftewel reducering)

Griffendahl

Re: compact 320d

Bericht door Griffendahl » 26 okt 2008, 10:07

Met een tweede intercooler kan je wel iets vermogen winnen, maar je krijgt wel meer lag, dus ik zou er niet aan beginnen

cornelis
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2008, 10:46

Re: compact 320d

Bericht door cornelis » 26 okt 2008, 11:18

in de loop van deze week gaa ik een vermogentest doen op de bank dus met men compact :P en dan gaan we bespreken wat we nog kunnen doen

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: compact 320d

Bericht door bjornc » 26 okt 2008, 11:20

That's the spirit! :duim:
En dan maar kijken of je die Wolfsburger in je pijp kan laten kijken.

Ik zou nu iig niet met halve maatregelen gaan aankomen.

cornelis
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2008, 10:46

Re: compact 320d

Bericht door cornelis » 26 okt 2008, 11:58

mja wezullen zien wat het beestje kan :) en wat ik me kan permiteren heb net gedaan met het school ben net 18 maar kzal men best doen :P

cornelis
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2008, 10:46

Re: compact 320d

Bericht door cornelis » 13 nov 2008, 21:47

heb men compact op de bank laten zetten heb dus 185pk en 380nm koppel met intercooler zou hij op 213pk en 500 nm koppel maar ik twijfel dat ik het ga doen ik denk dat hij niet lang meer zal rijden dan met zo veel koppel

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: compact 320d

Bericht door bjornc » 13 nov 2008, 21:53

cornelis schreef:heb men compact op de bank laten zetten heb dus 185pk en 380nm koppel met intercooler zou hij op 213pk en 500 nm koppel maar ik twijfel dat ik het ga doen ik denk dat hij niet lang meer zal rijden dan met zo veel koppel
Tja, dan kom je aan nog meer onderdelen.
Het blok kan wel veel hebben denk ik, maar de overbrenging niet.

bukko

Re: compact 320d

Bericht door bukko » 14 nov 2008, 12:27

Ik zou het lekker zo laten,185pk is prima toch ;D

En wat maakt 't uit als je door een wolfsburger wordt kwijt getrokken,kun je over een tijdje weer wel verder gaan tunen als je wordt kwijt getrokken door een clio williams :X
Spoiler: Laat zien
Zo kun je natuurlijk bezig blijven,maar das m'n persoonlijke mening ;D

Gebruikersavatar
DonB
Berichten: 160
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:14

Re: compact 320d

Bericht door DonB » 14 nov 2008, 22:05

Nu ben ik niet helemaal thuis in 1)Volkswagen en 2)chiptuning en wil ik ook niet gaan mierenn**ken over je voorbeeld,
maar ik weet een ding bijna zeker: een gechipte tdi haalt het niet bij een zelfde soort gechipte 320d..

standaard tdi is circa 90pk (dan heb je nog de rode i rode di en rode tdi versies, ongeveer 10-15pk meer per rode letter als ik het goed had), 320d is 136pk.. qua gewichtsklasse liggen de Golf en de Compact denk ik verassend dicht bij elkaar.. word een overwinning voor de bimmer lijkt mij.

Griffendahl

Re: compact 320d

Bericht door Griffendahl » 15 nov 2008, 01:46

Het grote verschil is dat een 320d een 16v blok is en de meeste TDI's zijn 8v blokken... De vermogenspotentie van een 320d zal daarom altijd hoger zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een TDI blok per se langzamer is... ;)

Gebruikersavatar
Patron
Berichten: 1693
Lid geworden op: 31 okt 2008, 11:20
Locatie: Masterdam

Re: compact 320d

Bericht door Patron » 15 nov 2008, 13:32

Griffendahl schreef:Het grote verschil is dat een 320d een 16v blok is en de meeste TDI's zijn 8v blokken... De vermogenspotentie van een 320d zal daarom altijd hoger zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een TDI blok per se langzamer is... ;)
Behalve dit is er ook een hele grote verschil dat de 320D een common-rail systeem is en de meeste TDI (voor zover ik weet bijna allemaal?) een PD systeem (Pumpe Duse). Bij de common rail systeem kan de druk en volumeopbouw apart van de inspuiting geregeld worden d8 ik en dat geeft de mogelijkheid om iedere moment van de slag in te spuiten. Dat regelt de motormanagement systeem.Maar bij een PD systeem is dat niet mogelijk, want bij een PD systeem zijn de druk en volumeopbouw gekoppeld aan de inspuiting.

Daarom zijn commonrail motoren zuiniger en krachtiger.

zo.. heb ik tenminste wat gehad aan mn school:P
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”