Hoi all,
Een vraagje. Ik weet dat er veel over te vinden is, maar heb me al gek gegoogled, vind veel, maar niet alles. Daarom kom ik toch weer bij jullie uit.
Ik wil een E91 kopen van na 2009. Liefst met navigatie en dan een CIC. En er zit een kronkel in mijn hoofd dat ik die kleine schermpjes echt heeeeeel raar vind. Dus wil ik er een met een groot scherm. Nu vind ik veel auto's die (bijna) aan al mijn eisen voldoen, behalve een groot scherm.
Nu snappen jullie de vraag al. Is een klein scherm makkelijk / betaalbaar te vervangen door een groot scherm? Concrete vragen:
1. Wat kost een (tweedehands) groot scherm? En ik weet dat er Android dingen zijn, maar heb graag origineel BMW. Ja, zo'n sukkel ben ik
2. Moeten er naast het scherm nog andere zaken vervangen worden? Aansturingsmodules etc.
3. Heeft een CIC automatisch bluetooth? Niet direct ermee te maken, maar wellicht als ik toch ga verbouwen is Bluetooth meteen toe te voegen. Kan dat? Wat zou dat kosten?
Hoor heel graag van jullie horen hoe het zit. Dank!!!
CIC van klein naar breedbeeld
Re: CIC van klein naar breedbeeld
Je zou hier eens kunnen informeren.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Dank voor de tip! Heb even gebeld. Inderdaad scherm en computer erachter moeten vervangen worden. Ben je ong. €1.400 verder. Alleen scherm vervangen is mogelijk, maar dan werkt de navigatie niet. Blijft het scherm zwart. De rest werkt wel.
Graag gedaan! En fijn dat je nu meer weet. Kun je er rustig over nadenken wat je wil gaan doen. Ben benieuwd.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Ik begrijp je standpunt van origineel BMW spul maar al te goed. Ik heb 2 jaar met een CIC rondgereden en ik heb nu een NBT iDrive 6. De nieuwe is uiteraard sneller, meer features en ziet er mooier uit, maar ik vind het navigeren niet eens veel beter met de nieuwe t.o.v. de CIC. Qua navigatie vind ik zelf dat de CIC de grootste stap gemaakt heeft t.o.v. de CCC (met dvd's en een onscherp scherm) van ervoor.
Je kan overwegen om er gelijk een Combox in te laten zetten. Dan heb je gelijk een bluetooth carkit en kun je via Bluetooth muziek van bijv. je telefoon met Spotify streamen. Dan ben je eigenlijk redelijk up to date, tenzij je nieuwere systemen of (het in mijn ogen heel afleidende) Apple CarPlay gewend bent.
Stuur "Source" op het forum anders even een berichtje, hij heeft mijn E90 destijds voorzien van een Combox. Goed secuur werk, duidelijk verwoord wat er precies moet gebeuren, wat de benodigdheden en mogelijkheden zijn voor een goede prijs.
Je kan overwegen om er gelijk een Combox in te laten zetten. Dan heb je gelijk een bluetooth carkit en kun je via Bluetooth muziek van bijv. je telefoon met Spotify streamen. Dan ben je eigenlijk redelijk up to date, tenzij je nieuwere systemen of (het in mijn ogen heel afleidende) Apple CarPlay gewend bent.
Stuur "Source" op het forum anders even een berichtje, hij heeft mijn E90 destijds voorzien van een Combox. Goed secuur werk, duidelijk verwoord wat er precies moet gebeuren, wat de benodigdheden en mogelijkheden zijn voor een goede prijs.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||