Dimlicht (angeleyes) defect.
Dimlicht (angeleyes) defect.
Mijn dimlicht dus de angel eye rechts is defect.
Ik heb ook altijd gevonden dat mijn angel eyes niet echt helder waren vergeleken met andere bmw’s.
Welke kan ik het beste bestellen?
Ik heb een pre lci met xenon.
Ik heb ook altijd gevonden dat mijn angel eyes niet echt helder waren vergeleken met andere bmw’s.
Welke kan ik het beste bestellen?
Ik heb een pre lci met xenon.
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
-
Re: Dimlicht (angeleyes) defect.
volgens mij moet je er gewoon H7 indoen, je kan kiezen om te upgraden naar LED, maar dat moet je dan nog maar even uitzoeken
Angel eyes zijn geen H7 hoor...
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=63_0799
Nummertje 5.
Je kan ze bij de dealer bestellen... prijzig, maar je kan er ook wat Ali-LED’s indoen zodat het wat ‘moderner’ (witter) lijkt.
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=63_0799
Nummertje 5.
Je kan ze bij de dealer bestellen... prijzig, maar je kan er ook wat Ali-LED’s indoen zodat het wat ‘moderner’ (witter) lijkt.
Het is idd een specifieke lamp voor de Pre-LCI xenon.
Deze : https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... icht-lamp/
ik zou er een LED versie inzetten. Vergis je niet want er zijn 4 verschillende types angeleyes in de E60
Deze : https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... icht-lamp/
ik zou er een LED versie inzetten. Vergis je niet want er zijn 4 verschillende types angeleyes in de E60
525d E61 2007 pre-LCI
Kijk daar heb k wat aan. Niet zomaar bestellen dus en ef eruit halen, kijken wat erin zit en vervangen voor leds.
Kan je deze gewoon wisselen voor LED of krijg ik dan een foutmelding oid?
Kan je deze gewoon wisselen voor LED of krijg ik dan een foutmelding oid?
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
De meeste wel, staat dan aangegeven. Bij een LED zit meestal wel een aparte driver die moet je ook ergens kwijt kunnen.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij deze LED-lampjes niet... net als gewone fittingen. Ze zijn wel iets dikker, maar past gewoon.
Met de juiste LED lamp (pre-LCI!!) met extra ballast krijg je in principe geen foutmelding, maar ik heb wel gemerkt dat de extra ballast gloeiend heet wordt. En die ligt in je koplamp behuizing, dat is niet echt tof. Ik heb daarom de extra ballast er af gehaald, maar dan krijg je inderdaad foutmeldingen, omdat door het lagere stroom verbruik de aansturing denkt dat de lamp stuk is. Ik heb daarom de lampcontrole voor de angel eyes uit geprogrammeerd. Let wel op dat er 2 controles zijn, een met de lampen aan en een met de lampen uit, je moet ze allebei uit programmeren.
Wat een onzin... er ligt nergens een ballast in je koplamp voor deze LED’s. Oude halogeenlampjes verwijderen en LED’s plaatsen. Hot and coldcheck uitprogrammeren en klaar.
https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... w-e60-e61/
https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... w-e60-e61/
Onzin nee hoor. Als je even googelt zul je LED lamp setjes vinden die "CANBUS errorfree" zijn. Hier hoef je geen check voor uit te coderen. Klinkt aantrekkelijk, maar dan zit er zo'n extra ballast bij. Dit is een parallel geschakelde weerstand, waardoor het stroomverbruik gelijk wordt aan de gloeilamp die je vervangt. Dat wordt gloeiend heet, en dat wil je niet in je koplamp.
Dus mijn tip is net als de jouwe: neem LED lampen zonder de ballast en codeer de check uit.
Dus mijn tip is net als de jouwe: neem LED lampen zonder de ballast en codeer de check uit.
Warmte is geen probleem hoor, gaat nooit meer zijn als de gloeilamp.
Het gebrek aan warmte is meer een probleem bij vochtig weer, er is namelijk warmte nodig om het vocht dat via de lucht in de koplamp kop te evacueren.
Het gebrek aan warmte is meer een probleem bij vochtig weer, er is namelijk warmte nodig om het vocht dat via de lucht in de koplamp kop te evacueren.
525d E61 2007 pre-LCI
Zit wat in, maar toch uitkijken. Een lamp zit netjes vast en komt niet in de buurt van plastic of draden, zo'n losse ballast ligt tegen het kunststof aan, en tegen draden als je niet uitkijkt. Ik heb gevoeld hoe warm dat werd, en ik vertrouwde het niet. Heb ze er snel weer uitgehaald en de checks toch maar uit gecodeerd.
Ik snap je reactie.
Plastic begint pas te smelten met temperaturen een stuk boven de 100°C . Vergeet ook niet dat ze tegen de infrarood straling moeten kunnen van een halogeenlamp.
Maw zolang je je er niet direct aan verbrand zijn er geen problemen.
Plastic begint pas te smelten met temperaturen een stuk boven de 100°C . Vergeet ook niet dat ze tegen de infrarood straling moeten kunnen van een halogeenlamp.
Maw zolang je je er niet direct aan verbrand zijn er geen problemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Inmiddels nieuwe angel eyes erin (LED) van hlautomotive, ziet er super uit. Was goed zelf te doen.
Nu had ik dus ook de xenonlamp defect aan de andere kant. Deze dus ook gelijk besteld.
Vandaag erin gezet blijkt dat hij nog steeds defect is. Het is dus niet de lamp zelf.
Ik merkte voorheen met de oude lamp, savonds wel eens dat hij opeens begon te knipperen en dan uitviel, en de volgende dag het ineens weer deed. Het was dus een gok om een nieuwe lamp te kopen, verkeerd gegokt.
Wat kan het zijn? Zal het de ontsteking zijn?
Ik weet dat ik het kan proberen door ze links en rechts om te wisselen, maar ik heb net de lampen erin en zie het even niet meer zitten.
Misschien hebben jullie een idee? Kan het iets anders zijn dan de ontsteking?
Nu had ik dus ook de xenonlamp defect aan de andere kant. Deze dus ook gelijk besteld.
Vandaag erin gezet blijkt dat hij nog steeds defect is. Het is dus niet de lamp zelf.
Ik merkte voorheen met de oude lamp, savonds wel eens dat hij opeens begon te knipperen en dan uitviel, en de volgende dag het ineens weer deed. Het was dus een gok om een nieuwe lamp te kopen, verkeerd gegokt.
Wat kan het zijn? Zal het de ontsteking zijn?
Ik weet dat ik het kan proberen door ze links en rechts om te wisselen, maar ik heb net de lampen erin en zie het even niet meer zitten.
Misschien hebben jullie een idee? Kan het iets anders zijn dan de ontsteking?
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive