E46 verwarming eerst warm, daarna koud!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jverhoeven
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06

Re: E46 verwarming eerst warm, daarna koud!

Bericht door jverhoeven » 20 feb 2021, 17:11

Bij mij blijft hij warme lucht blazen ook bij de instelling 16 graden
Volgende gedaan
Spanning op stekker kachelkraan gemeten 11,7 volt
Kachelkraan getest werkt ook
Egel uitgewisseld maakt geen verschil
Blijft het paneeltje over de sensor zal geen goede waarden meten
Het paneeltje schoon gemaakt en ventilator gesmeerd, helaas geen verbetering

van de week eentje besteld maar blijkt niet met de auto te matchen

Heeft iemand nog tips of een paneelje liggen met automatische airco

Of woont iemand in de buurt van Rosmalen of Uden
Om een keertje het paneel uit te wisselen

Alvast bedankt

John Verhoeven
Laatst gewijzigd door Robin op 20 feb 2021, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tweede (onnodige) post als reactie. Samengevoegd.

ehombie
Berichten: 1497
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: E46 verwarming eerst warm, daarna koud!

Bericht door ehombie » 20 feb 2021, 22:54

Ben niet bekend met de auto, even snel wat inputs gevonden voor de ihka
Heb je inpa? Kijk eens wat de sensors van waardes uitlezen?
Afbeelding
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

jverhoeven
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06

Re: E46 verwarming eerst warm, daarna koud!

Bericht door jverhoeven » 21 feb 2021, 19:58

Nee ik heb geen inpa
Wel bmw scanner 1.4

Gr John

ehombie
Berichten: 1497
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: E46 verwarming eerst warm, daarna koud!

Bericht door ehombie » 22 feb 2021, 06:30

bmwscanner ben ik niet bekend mee. heb even een filmpje gezien. maar had niet de indruk dat je er live data mee kon zien van de ihka module.

kijken of je een stroomschema te pakken kunt krijgen om de ohms af te lezen van enkele aensoren die van belang zijn.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”