Storing contactslot / radio / ramen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jerrydebest

Storing contactslot / radio / ramen

Bericht door jerrydebest » 03 mar 2021, 17:38

Zojuist zekering 7 gecheckt van mijn cabrio aangezien mijn scherm van de navigatie niet werkte. Zekering was kapot (7,5 amp). Ik vervang de zekering en wil het contact aanzetten om te kijken of de navi het zou doen. Krijg ik de sleutel niet meer gedraaid. Stuur staat op stuurslot maar met geen mogelijkheid krijg ik hem eraf. Er viel me toen ook ineens op dat het linker raam een stuk (cm of 5) omlaag is gegaan. Nu ik geen contact kan maken werken ook de ramen niet. Krijg hem dus niet meer dicht. Iemand een idee wat er mis is? Heb de zekering 7 er weer uitgehaald om te kijken of daar het probleem zat maar nog steeds niets..verder alle andere zekeringen nagekeken maar alles lijkt in orde. lijkt me wel erg toevallig net nadat ik de kapotte zekering heb vervangen..

jerrydebest

Re: Storing contactslot / radio / ramen

Bericht door jerrydebest » 05 mar 2021, 17:55

Inmiddels zowel het stuurslot eraf gekregen en de auto weer kunnen starten door startmodule met een schroevendraaier te draaien. Het stuurslot is een wat lastigere procedure. Veel 'hakken' en breken aan de bovenkant van het stuurhuis. Uiteindelijk de veer losgemaakt waardoor het stuurslot niet meer actief is. Ik kan dus nu starten en rijden. Maar het slot blijft vast. Is er bij BMW een slot te krijgen die past bij het VIN nummer van de auto? Ik heb (te snel) een donor set besteld, maar lees dat deze niet werkt op een andere BMW (EWS module en sleutel matchen niet waardoor auto niet zal starten). Ik denk dat een nieuw slot gekoppeld aan mijn sleutel en auto de enige mogelijkheid is. Overigens is de cilinder verwijderen ook lastig om ik het slot niet kan draaien in positie 1 om zo de cilinder eruit te krijgen....iemand nog tips?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”