Beste bmw rijders,
Sinds januari heb ik een bmw 525i met 227k km. Er staat nu 232k op. Ik heb de olie gewisseld en 2000 km verder was hij onder minimum. Weer een liter gevuld en hij zakt inmiddels weer 20% na 1 tank...
Nu heb ik verschillende topics gelezen over de CCV. De olievuldop heeft wel iets zuiging maar geen "stofzuiger". Ik heb hem uitgelezen en heb de volgende codes;
Kan iemand van jullie me met deze codes in de juiste richting sturen?
Groetjes
hoog olieverbruik
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 23 jun 2020, 16:36
Re: hoog olieverbruik
olieverbruik kan door een aantal dingen veroorzaakt worden, lekke/kapotte zuigerveren, CCV, lekkages. komt er blauwe rook uit de uitlaat? volgens de codes is er iets met je katalysator, maar wat weet ik niet
Re: hoog olieverbruik
- nox sensor zie met name bimmerprofs site....heb er een topic overgemaakt. evt zoekfunctie.
- kat efficiency codes zijn niet leuk maar kunnen wel een gevolg zijn je olie verbruik. met o.a. live data en andere testen kan een ervaren iemandje uitsluiten of evt aan de sensor ligt. die 29f4 refereert niet naar de nox kat? evt uitlezen met de eobd P codes. 0,7 volt is wel een waarde wat gebruikelijk is bij de juiste omstandigheden.
- olie verbruik, dat is ook vervelend zie opm. voorganger.
- kat efficiency codes zijn niet leuk maar kunnen wel een gevolg zijn je olie verbruik. met o.a. live data en andere testen kan een ervaren iemandje uitsluiten of evt aan de sensor ligt. die 29f4 refereert niet naar de nox kat? evt uitlezen met de eobd P codes. 0,7 volt is wel een waarde wat gebruikelijk is bij de juiste omstandigheden.
- olie verbruik, dat is ook vervelend zie opm. voorganger.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: hoog olieverbruik
Bedankt voor de reacties.
Ik begreep van degene waar ik hem heb gekocht (Prinse Autos) dat 1 liter op 2000km "normaal" is? Heb er zelf mijn twijfels bij, vorige bmw nooit hoeven bijvullen namelijk...
Rook is wit, meer stoom-achtig als je stationair loopt. Met koud weer is dat lastig te zien maar geen grote zwarte wolken bij hard optrekken. Hij rijdt verder gewoon erg goed. Ik zal kijken naar die CCV en volgens een bmw specialist konden het ook de Valve seals zijn? Wordt vervolgd...
Dankje ik ga naar bimmerprofs kijken.ehombie schreef: ↑10 mar 2021, 10:55 - nox sensor zie met name bimmerprofs site....heb er een topic overgemaakt. evt zoekfunctie.
- kat efficiency codes zijn niet leuk maar kunnen wel een gevolg zijn je olie verbruik. met o.a. live data en andere testen kan een ervaren iemandje uitsluiten of evt aan de sensor ligt. die 29f4 refereert niet naar de nox kat? evt uitlezen met de eobd P codes. 0,7 volt is wel een waarde wat gebruikelijk is bij de juiste omstandigheden.
- olie verbruik, dat is ook vervelend zie opm. voorganger.
Ik begreep van degene waar ik hem heb gekocht (Prinse Autos) dat 1 liter op 2000km "normaal" is? Heb er zelf mijn twijfels bij, vorige bmw nooit hoeven bijvullen namelijk...
Re: hoog olieverbruik
Sterker nog: bij BMW zelf ligt de alarmgrens pas op 1l per 1000 km. Tot dat moment is 'hoog olieverbruik' normaal.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw