heel vies luchtje in de auto
-
heel vies luchtje in de auto
hallo allemaal ik heb een probleem met mijn bmw 523i m pakket e39
Als je lang rijdt met de auto en hij word wat warmer en je rijdt wat sportiever Komt er een heel goor luchtje uit de verwarming/airco.
van de zomer heb ik de airco vulling laten vervangen maar toen hing er nog geen luchtje sinds de winter komt er een soort verbrande plastic lucht uit de verwarming ook kwamen er van de zomer een rare sponsachtige stukjes uit de airco ik gok dat dat de voering van de airco is maar dat heeft er weinig mee te maken dat de verwarming zo ontiegelijk hard gaat stinken.
weet iemand hier een oplossing voor?
Als je lang rijdt met de auto en hij word wat warmer en je rijdt wat sportiever Komt er een heel goor luchtje uit de verwarming/airco.
van de zomer heb ik de airco vulling laten vervangen maar toen hing er nog geen luchtje sinds de winter komt er een soort verbrande plastic lucht uit de verwarming ook kwamen er van de zomer een rare sponsachtige stukjes uit de airco ik gok dat dat de voering van de airco is maar dat heeft er weinig mee te maken dat de verwarming zo ontiegelijk hard gaat stinken.
weet iemand hier een oplossing voor?
-
Re: heel vies luchtje in de auto
hallo kyk eens naar je interieurfilters. deze zullen wel vies zyn.zitten vooraan links en rechts in de motorruimte tegen het schutsbord
-
heb gekeken naar luchtfilters maar zijn niet vies wel wat bladeren daar onder het luchtfilter en ik heb het idee dat er van die helikopter blaadjes zo in kunnen alsof hij niet filtert
-
dan moet je je airco laten reinigen tegen schimmels.
luchtfilters is echt iets anders dan interieurfilters.bmwe391998 schreef: ↑04 mar 2021, 14:08 heb gekeken naar luchtfilters maar zijn niet vies wel wat bladeren daar onder het luchtfilter en ik heb het idee dat er van die helikopter blaadjes zo in kunnen alsof hij niet filtert
-
Ik denk dat je kleppendeksel pakking lekt. De geur die je ruikt is olie die op je uitlaat spruitstuk valt en daar verbrand. En dat kom via je verwarming naar binnen.Heb ik ook gehad bij een e60. Is echt een misselijk makend luchtje
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Dit is ook mijn inschatting. Heb ik ook een paar keer gehad. Zeker als je sportief rijdt, dan merk je het heel erg goed na een flinke rem actie. Ik ben niet zo'n sportieve rijder, maar bij mij was het altijd als ik de auto goed warm had gereden en dan voor een geel licht even flink moest remmen. Stond je voor rood stil en dan kwam die geur echt goed naar binnen. Pakking vervangen (let wel op dat je de juiste besteld) en het is verholpen.
Laatst gewijzigd door Leen op 14 mar 2021, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
-
jullie kunnen best eens gelijk hebben heb alleen geen tijd voor de doe het zelf garage nu dus ik hou jullie op de hoogte
-
ik ga volgende week de kleppendeksel pakking vervangen bij de garage dan doe ik ook meteen het olie filter zomerbanden interieurfilters en de krakende veer links achter dus houd jullie op de hoogte
-
het is de kleppendekselpakking die was zo lek als een mandje dat lekt op het hitte schild en dan stinkt het dus zo erg top