Al langere tijd neus ik op dit forum rond en zo'n driekwart jaar heb ik mijn eerste auto gekocht: een Calypso rode E36 316i. Dat het een BMW moest worden stond eigenlijk sinds mijn 5e al wel vast, helaas moest ik toch echt tot mijn 21e wachten tot ik 'm kon betalen. Omdat ik sleutelen erg leuk vind heb ik een exemplaar gekocht voor weinig geld waar het nodige aan moest gebeuren om zo alles te leren wat er te leren valt aan autotechniek.
Na vele kilometers (en vele reparaties) brak helaas de koelwaterflens af (oud plastic) waardoor de motor op slag oververhit raakte en de koppakking sneuvelde, dus toen heb ik besloten de motor om te wisselen voor een 318is motor (m42b18).
Tijdens de kerstvakantie heb ik, in de stromende regen, het motorblok omgewisseld. Een draak van een klus, maar erg leuk en leerzaam.
Sinds de swap heeft de auto helaas niet meer gereden omdat er iets in de elektronica niet in orde lijkt te zijn, maar daar zal ik een apart topic voor openen.
Kortom: ik ben BMW liefhebber in hart en nieren en ik vind het erg leuk om bij deze onderdeel uit te maken van het Bimmerportal forum.
Vriendelijke groet,
Toine