Knutseldagje.
Knutseldagje.
Vandaag een lekker knutseldagje gehad.
Schokbrekers achter vervangen.
Rem slangen rondom vervangen.
Krik steunpunt blokken vervangen.
Nieuwe accu.
Schokbrekers zaten er nu 10 jaar onder.
Kwam er net achter dat er verkeerde stofhoezen opzaten en geen ring onder de schotel
Nu alles vervangen compleet en origineel Sachs.
Remleidingen vervangen voor Goodridge stalen remleidingen.
Krik steunpunt blokken ook maar eens vervangen na 18 jaar, zagen er niet meer uit
Nieuwe accu gemonteerd omdat deze na 5 jaar wat minder werd
Schokbrekers achter vervangen.
Rem slangen rondom vervangen.
Krik steunpunt blokken vervangen.
Nieuwe accu.
Schokbrekers zaten er nu 10 jaar onder.
Kwam er net achter dat er verkeerde stofhoezen opzaten en geen ring onder de schotel
Nu alles vervangen compleet en origineel Sachs.
Remleidingen vervangen voor Goodridge stalen remleidingen.
Krik steunpunt blokken ook maar eens vervangen na 18 jaar, zagen er niet meer uit
Nieuwe accu gemonteerd omdat deze na 5 jaar wat minder werd
Re: Knutseldagje.
Goed bezig vriend
Persoonlijk vind die oude style stofhoes beter.
Die nieuwe gaat bij mij altijd stuk
Persoonlijk vind die oude style stofhoes beter.
Die nieuwe gaat bij mij altijd stuk
Re: Knutseldagje.
Ik dacht dat er maar een model was voor achter, ik had alleen keuze met standaard of sport onderstel, die laatste heb ik genomen omdat de mijne ook verlaagd is met een Eibach pro kit, dan is de bumpstop iets korter.
Re: Knutseldagje.
Aha, opzich is die bump stop niet eens nodig. Maar voor veiligheid, kan nooit kwaad.
Die remleiding ziet er goed, was vergeten om extra 17mm sleutel te gebruiken, dus houder tandjes gepoetst
Ik vond die remleiding van abs module naar achteren vervangen echt lastig....
Die remleiding ziet er goed, was vergeten om extra 17mm sleutel te gebruiken, dus houder tandjes gepoetst
Ik vond die remleiding van abs module naar achteren vervangen echt lastig....
Re: Knutseldagje.
Alle remslangen gingen zonder moeite los behalve rechts achter, koste me nog 21,98 euro voor een speciale griptang voor moeren en leidingen om los te krijgen, maar uiteindelijk ook gelukt.
Ziet er netjes uit en ik heb het idee dat ie beter/directer remt, tenminste dat sponzige gevoel is weg.
Ziet er netjes uit en ik heb het idee dat ie beter/directer remt, tenminste dat sponzige gevoel is weg.
Re: Knutseldagje.
Hopelijl blijven die stalen leidingen goed. Ik had mijne voor zekerheid alles vervangen door koper.
Dat je beter kwestie van goed ontluchten.
Was bij de koppeling ook zo!
Dat je beter kwestie van goed ontluchten.
Was bij de koppeling ook zo!
Re: Knutseldagje.
Zo vandaag de voorste schokbrekers vervangen voor Sachs, oude Monroe's waren helemaal gaar na 10 jaar
Veerpootlagers en pendelsteun had ik al recent vervangen, en waren nog prima, alleen even wat nieuw kogellager vet erbij gedaan bij de veerpootlagers.
Leuk om te weten misschien, de originele af fabriek moer voor de schokbrekers is 21mm, echter is de aftermarket zowel van de BMW als elders 22mm.
Losdraaien van de 21mm is geen probleem, dop erop en met een waterpomptang even de schokbreker stang tegenhouden.
Echter om de nieuwe moer vast aan te draaien, heb je wel speciaal gereedschap nodig, gekocht op Amazon voor 16,50 euro
(BGS 8155-12) en geloof me deze heb je echt nodig als je het goed en netjes wilt doen.
Veerpootlagers en pendelsteun had ik al recent vervangen, en waren nog prima, alleen even wat nieuw kogellager vet erbij gedaan bij de veerpootlagers.
Leuk om te weten misschien, de originele af fabriek moer voor de schokbrekers is 21mm, echter is de aftermarket zowel van de BMW als elders 22mm.
Losdraaien van de 21mm is geen probleem, dop erop en met een waterpomptang even de schokbreker stang tegenhouden.
Echter om de nieuwe moer vast aan te draaien, heb je wel speciaal gereedschap nodig, gekocht op Amazon voor 16,50 euro
(BGS 8155-12) en geloof me deze heb je echt nodig als je het goed en netjes wilt doen.
Re: Knutseldagje.
Goed bezig vriend Zo zie maar weer hoe e46 goed gebouwd is. Makkelijk in onderhoud
Re: Knutseldagje.
Gisteren de injector o-rings vervangen, merkte elke keer met starten s'morgens een benzine stank, ook regelmatig overslaan met koude start.
Bougies en bobines had ik al vervangen recent
Ik merkte dat bij achterste twee cilinders de injectoren erg losjes zaten in de rail, dus wellicht dat ie daar niet goed afsloot meer.
Nu alles lekker schoongemaakt en vervangen, geen moeilijk klusje, maar wel veel gepriegel vooral met de klemmetjes.
Bougies en bobines had ik al vervangen recent
Ik merkte dat bij achterste twee cilinders de injectoren erg losjes zaten in de rail, dus wellicht dat ie daar niet goed afsloot meer.
Nu alles lekker schoongemaakt en vervangen, geen moeilijk klusje, maar wel veel gepriegel vooral met de klemmetjes.
Re: Knutseldagje.
Ik moet toegeven na 20 jaar die ringen zijn nog steeds im goede staat. Maar voor zekerheid had ik ze vorige jaar vervangen met mijn revisieproject.