De afgelopen jaren regelmatig nuttige informatie opgehaald op dit forum dus het was de hoogste tijd om mij aan te melden en bij deze dus ook voor te stellen.
Rick dus, uit Rotterdam. 33 jaar oud en sinds een maand eigenaar van een BMW X5 40D uit 2011. Een M-sport met 170.000 km op de klok.
Ik heb hem gekocht met zwarte velgen maar dat vond ik toch wat te agressief dus afgelopen weekend deze M-sport velgen van een F15 eronder gelegd. Mijn vorige BMW's waren altijd uiterst betrouwbaar dus ik hoop en verwacht dat ook deze mij weer veel prettige KM's gaat geven. Het verbruik bij veel snelweg kilometers 110 rijden zit nu op 1 op 12, maar dat weet je bij zo'n auto en het valt me eigenlijk nog wel mee. Rijd je veel stad dan wordt het 1 op 6 ofzo...
Belangrijker is dat het geweldig rijdt. Het is mijn eerste BMW 6 cilinder en wat is dat genieten zeg! Daarnaast zijn ook het formaat en de hoogte van deze auto erg lekker. Na altijd lage auto's gereden te hebben is dit mijn eerste hoge auto en wow, wat is dat genieten zeg.
Plannen om hem aan te passen zijn er niet echt. Alles is al zwart dus dat scheelt haha. De nieren zijn wel slecht gespoten dus ik denk dat ik daar een nieuwe voor bestel. Aan mijn F10 heb ik veel meer gedaan (spacers, andere diffuser, android navi, ontchromen), maar ik denk dat ik het bij deze rustig houd. Tips voor leuke aanpassingen zijn welkom!
Problemen zijn er niet op 1 na. De achterbumper zit aan de bovenkant niet helemaal goed vast waardoor hij tegen de achterklep aankomt als deze omlaag klapt (de onderkant). Net alsof hij daar los is geschoten. Heel vreemd. Het is niet echt zichtbaar en ook niet heel storend maar ik wil het wel oplossen. Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag!
Zoals genoemd, het is niet mijn eerste BMW, ik heb ook o.a. gereden in een:
BMW F10 M sport sedan uit 2013 (die had ik hiervoor)
BMW E87 1 serie uit 2008
BMW e46 coupe uit 2004
BMW e46 station uit 2002
BMW e46 compact uit 2003
Groeten,
Rick