Bericht
door dirkfraterman » 26 apr 2023, 11:59
Na een tijdje wat minder actief te zijn geweest (ook minder actief met de cabrio), toch maar besloten om weer actief te worden en de cabrio aan te pakken.
Sinds een jaar heb ik een nieuwe baan als verkoper bij de lokale Toyota dealer. Leuke bijkomstigheid is dat de zaak mij een demo gunt. Afgelopen jaar voornamelijk met de demo gereden (want tsja, een auto van de zaak is immers goedkoper dan een BMW) en de cabrio weinig gebruikt (zo'n 4.000 kilometer ten opzichte van zo'n 20.000 kilometer per jaar in de afgelopen jaren). Ik gunde mezelf te weinig tijd om van de cabrio te genieten, iets met een gekocht huis en een verbouwing... Ook kwam het door een beetje achterstallig onderhoud; schokdempers zo versleten dat de gemiddelde Amerikaanse slee jaloers wordt. Het was gewoon geen fijne auto meer om mee te rijden.
Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om zo'n mooie cabrio niet te gebruiken. Laatst de keuze gemaakt om deze naar de garage te brengen en weer klaar te laten maken. Vandaag worden de nieuwe schokdempers gemonteerd, verse APK, olie en filter; aan het einde van deze week kunnen we weer rijden! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Een hobby mag geld kosten, zeggen ze toch?
Ik ben enorm blij dat ik de keuze gemaakt heb om 'm aan te pakken en zal binnenkort weer eens wat plaatjes schieten. Op naar een mooi cabrioseizoen met heel veel mooie zonnige dagen!
E46 318Ci cabrio Tourmaline Violett metallic Showroom Instagram
E90 330i Automaat Arktisblau metallic SOLD