Koelvloeistofpeil aflezen
Koelvloeistofpeil aflezen
Misschien kijk ik niet goed maar kan iemand me vertellen hoe je het koelvloeistof peil afleest? Wat
is minimaal en wat is maximaal?
Het gaat om de de v8 maar volgens mij wordt dit reservoir bij veel motoren toegepast.
Bij het losdraaien van de dop steekt een peilstaafje, dat vast zit aan een vlotter, uit de vul opening. Ik zie alleen geen aanduiding.
is minimaal en wat is maximaal?
Het gaat om de de v8 maar volgens mij wordt dit reservoir bij veel motoren toegepast.
Bij het losdraaien van de dop steekt een peilstaafje, dat vast zit aan een vlotter, uit de vul opening. Ik zie alleen geen aanduiding.
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
De vloeistof ziet er groen/(blauw) uit. Naar zeggen van de dealer passen ze voor die kleur 1 type vloeistof toe. Geen idee welke specificatie er aan hangt maar dat zie ik wel als ik het op haal.
Het lijkt niet logisch dat ze in alle motoren het zelfde toepassen maar het zal wel goed zijn.
Het lijkt niet logisch dat ze in alle motoren het zelfde toepassen maar het zal wel goed zijn.
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Je ziet toch bolletjes op die ‘peilstok’ die uitsteekt?
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 33&t=60157
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 33&t=60157
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Dus de verdikking aan het einde van het peilstaafje en ca. 15mm daaronder.
En het aanwijspunt is dan de bovenrand van het expansietankje?
Onderste ''bolletje'' gelijk met de bovenrand is dan max?
En het aanwijspunt is dan de bovenrand van het expansietankje?
Onderste ''bolletje'' gelijk met de bovenrand is dan max?
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
3x juist! Let wel op... te vol, blijft de peilstok ook op max. Je moet er dus voor zorgen, dat de peilstok vrij beweeglijk is, anders zit het reservoir snel te vol. Voor bijvullen dus even de peilstok een paar keer naar beneden duwen.
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Die groen/blauwe staat te boek als g11 koelvloeistof.
Ik kijk altijd bij de betere vloeislof/olie boeren Dmv kentekenen vergelijk deze evt met elkaar of het overeen komt.
Ik kijk altijd bij de betere vloeislof/olie boeren Dmv kentekenen vergelijk deze evt met elkaar of het overeen komt.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Ik bestel het voor die paar euro bij BMW... altijd goed.
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires ... 0-ml-blauw
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires ... 0-ml-blauw
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Bedankt voor de info!
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
Vandaag een liter bij BMW gehaald. De kant en klare waar je geen gedestileerd water aan hoeft toe te voegen.
Blauw groen van kleur. Het ''grappige'' is dat ze niet precies kunnen zeggen wat het is. Wat er al jaren in gaat. Waarschijnlijk de G11 maar zonder nitraat. Andere merken lijken nitraat vrij als sp11 long life te vekopen. Maar of dit long life is weet ik nietzoals gezegd, wat ze stanfaard bij bmw gebruiken. Er staat verder ook niks op de fles waar je wijzer van wordt.
Blauw groen van kleur. Het ''grappige'' is dat ze niet precies kunnen zeggen wat het is. Wat er al jaren in gaat. Waarschijnlijk de G11 maar zonder nitraat. Andere merken lijken nitraat vrij als sp11 long life te vekopen. Maar of dit long life is weet ik nietzoals gezegd, wat ze stanfaard bij bmw gebruiken. Er staat verder ook niks op de fles waar je wijzer van wordt.
Re: Koelvloeistofpeil aflezen
G11 is voorgeschreven, kleur blauw/groen daar zijn de meningen over verdeeld wat het moet zijn. Volgens mij maakt dat niet veel uit zolang je het maar bij G11 houdt. Longlife is toch een beetje discutabel, mijn garage adviseert gewoon minimaal eens per 4 jaar te vervangen, de reden is dat de vloeistof na verloop van tijd toch zijn kwaliteit verliest.