Foutcodes N42
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
Foutcodes N42
Hallo Mede BMW rijders,
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Gerbert en woon in Landgraaf.
Ik heb een E46 318CI uit 2002 en heb 6 jaar zonder problemen met deze cabrio gereden.
Vorige week belde mijn vrouw dat ze met pannen langs de weg stond. We hebben de auto af laten slepen.
Sinds dien heb ik een aantal uren aan de auto gesleuteld.
De volgende error codes kwamen naar boven 274E, 2742, 2745, 2753 en 2756.
Een aantal zaken zijn inmiddels uit gesloten en opgelost.
De bobines en bougies zijn vervangen.
Ook de krukas en nokkenas sensoren en de caterventilatie . Nog steeds blijft hij de foutcodes op cylinder 1 & 2 aangeven misfire en electronische dectectie. Ook wordt de brandstof afgesloten. Kan dit met de vanos aansturing te maken hebben. De sensor op de Excentriek as?
De volgende codes krijg ik er niet uit P1341 meervoudige cilinderfout met brandstof uitschakeling. P1343 sloop van cilinder 1 met brandstofuitschakeling. P1345 idem als cilinder 1
O ja de P1345 geldt voor cilinder 2
Als ik de motor start loopt ie als een tractor. Dat kan ook niet anders op 2 cilinders.
Alle bougies vonken en de injectoren geven een hele mooie nevel van brandstof.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Gerbert en woon in Landgraaf.
Ik heb een E46 318CI uit 2002 en heb 6 jaar zonder problemen met deze cabrio gereden.
Vorige week belde mijn vrouw dat ze met pannen langs de weg stond. We hebben de auto af laten slepen.
Sinds dien heb ik een aantal uren aan de auto gesleuteld.
De volgende error codes kwamen naar boven 274E, 2742, 2745, 2753 en 2756.
Een aantal zaken zijn inmiddels uit gesloten en opgelost.
De bobines en bougies zijn vervangen.
Ook de krukas en nokkenas sensoren en de caterventilatie . Nog steeds blijft hij de foutcodes op cylinder 1 & 2 aangeven misfire en electronische dectectie. Ook wordt de brandstof afgesloten. Kan dit met de vanos aansturing te maken hebben. De sensor op de Excentriek as?
De volgende codes krijg ik er niet uit P1341 meervoudige cilinderfout met brandstof uitschakeling. P1343 sloop van cilinder 1 met brandstofuitschakeling. P1345 idem als cilinder 1
O ja de P1345 geldt voor cilinder 2
Als ik de motor start loopt ie als een tractor. Dat kan ook niet anders op 2 cilinders.
Alle bougies vonken en de injectoren geven een hele mooie nevel van brandstof.
Wie heeft hier ervaring mee?
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: Foutcodes N42
hallo heb je de originele sensoren by bmw gehaald
Re: Foutcodes N42
Als je de carterventilatie hebt vervangen, heb je dan ook de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen? Als overigens het spruitstuk niet niet recht zit, krijg je dit ook.
Daarnaast moet je de melding volgens mij ook wissen, anders blijft de brandstoftoevoer afgesloten.
En verder.... Als er twee cilinders het niet doen wordt het zoeken. Is er vonk? Worden de injectoren bediend? Brandstofdruk? Etc...
Succes,
Rob
Daarnaast moet je de melding volgens mij ook wissen, anders blijft de brandstoftoevoer afgesloten.
En verder.... Als er twee cilinders het niet doen wordt het zoeken. Is er vonk? Worden de injectoren bediend? Brandstofdruk? Etc...
Succes,
Rob
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
Re: Foutcodes N42
Update.
Ik heb compressie gemeten.
Cylinder 3 en 4 154 dus die zijn perfect.
Cylinder 1 & 2 0.
Ik heb één voor 1 de bougies van 1 & 2 eruit gehaald en lucht in de cylinder geblazen. Hiermee heb ik geconstateerd dat de inlaat klep van 1 & 2 sluiten.
Maar de uitlaatkleppen blijven open.
Hoe ik daar achter ben gekomen?
Heel eenvoudig een latex handschoen over de uitlaat en deze werd opgeblazen. Bij de test de zuiger in de hoogste positie. Dan zouden beide kleppen in- en uitlaat dicht moeten zijn. Dat is toch correct?
Ik heb compressie gemeten.
Cylinder 3 en 4 154 dus die zijn perfect.
Cylinder 1 & 2 0.
Ik heb één voor 1 de bougies van 1 & 2 eruit gehaald en lucht in de cylinder geblazen. Hiermee heb ik geconstateerd dat de inlaat klep van 1 & 2 sluiten.
Maar de uitlaatkleppen blijven open.
Hoe ik daar achter ben gekomen?
Heel eenvoudig een latex handschoen over de uitlaat en deze werd opgeblazen. Bij de test de zuiger in de hoogste positie. Dan zouden beide kleppen in- en uitlaat dicht moeten zijn. Dat is toch correct?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
Re: Foutcodes N42
Hoi Rob,
Bedankt voor jou reactie.
Ja ik heb de foutcodes eruit gehaald incl. de long trims.
De injectoren zijn schoon en krijgen een nette puls.
Ook de bobines krijgen een puls en de bougies geven een heftige vonk.
Aankomend weekend trek ik de cylinderkop eraf. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de koppakking tussen cylinder 1 & 2 door is geslagen. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken. Als de kop er dan toch vanaf is vervang ik de klepseals ook meteen en controleer ik vanzelfsprekend de kleppen. Ik heb de pakkingen net bestelt.
Bedankt voor jou reactie.
Ja ik heb de foutcodes eruit gehaald incl. de long trims.
De injectoren zijn schoon en krijgen een nette puls.
Ook de bobines krijgen een puls en de bougies geven een heftige vonk.
Aankomend weekend trek ik de cylinderkop eraf. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de koppakking tussen cylinder 1 & 2 door is geslagen. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken. Als de kop er dan toch vanaf is vervang ik de klepseals ook meteen en controleer ik vanzelfsprekend de kleppen. Ik heb de pakkingen net bestelt.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
Re: Foutcodes N42
Toch zonde dat ie stil staat?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 apr 2021, 15:20
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: Foutcodes N42
keurig gerepareerd succes ermee groet mart
Re: Foutcodes N42
Mooie reparatie, maar ik zou me toch ook afvragen waar dit door ontstaan is. Daarnaast zie je ook nogal wat onregelmatigheden op zuiger van cilinder 2. En waar is het metaal gebleven wat er zat?
Als het weer werkt, dan chapeau.
Groet,
Rob
Als het weer werkt, dan chapeau.
Groet,
Rob