Rem lichten defect
Rem lichten defect
Beste mensen,
Wie kan mij helpen met een lastig probleem? Mijn remlichten branden niet meer, de 3e remlicht weer wel. Je zou denken aan de remlicht schakelaar, maar waarom brandt de 3e remlicht dan wel. Of staat dit los van elkaar?
Voor de rest werken alle andere functies op de achterlicht units, mistlampen, knipperlichten en achteruitrij verlichting.
De auto 523i 2010 is uitgelezen en er zaten geen foutmeldingen.
Misschien handig om te vermelden; onlangs heb ik BMW projectoren onder de deuren geïnstalleerd. Ik ze voor de zekerheid eruit gehaald zonder de originele weer aan te sluiten heb ik gekeken of dat het probleem was, maar ook dan branden de remlichten niet. Of moet ik perse de oude weer aansluiten om te proberen?
Wie o wie heeft de oplossing?
Groetjes!
Wie kan mij helpen met een lastig probleem? Mijn remlichten branden niet meer, de 3e remlicht weer wel. Je zou denken aan de remlicht schakelaar, maar waarom brandt de 3e remlicht dan wel. Of staat dit los van elkaar?
Voor de rest werken alle andere functies op de achterlicht units, mistlampen, knipperlichten en achteruitrij verlichting.
De auto 523i 2010 is uitgelezen en er zaten geen foutmeldingen.
Misschien handig om te vermelden; onlangs heb ik BMW projectoren onder de deuren geïnstalleerd. Ik ze voor de zekerheid eruit gehaald zonder de originele weer aan te sluiten heb ik gekeken of dat het probleem was, maar ook dan branden de remlichten niet. Of moet ik perse de oude weer aansluiten om te proberen?
Wie o wie heeft de oplossing?
Groetjes!
Re: Rem lichten defect
waarmee uitgelezen? geen idrive meldingen?
de module die ervoor zorgt kan namelijk speciek lampen uitschakelen, en in extremen gevallen ook blokkeren
de module die ervoor zorgt kan namelijk speciek lampen uitschakelen, en in extremen gevallen ook blokkeren
Laatst gewijzigd door ehombie op 11 mei 2021, 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Auto is uitgelezen met een officiële uitlees apparatuur voor BMW. In de iDrive komen geen foutmeldingen voor.
Wel hebben we een aantal functies mbt tot oa de lichten gecodeerd. We hebben onder andere de bochten verlichting aangezet en de angel eyes wat helderder gezet. Launch controle geactiveerd. DVD vrij geschakeld. Maar ik ga er vanuit dat dit niks met de remlichten te maken heeft?
Wel hebben we een aantal functies mbt tot oa de lichten gecodeerd. We hebben onder andere de bochten verlichting aangezet en de angel eyes wat helderder gezet. Launch controle geactiveerd. DVD vrij geschakeld. Maar ik ga er vanuit dat dit niks met de remlichten te maken heeft?
zit niks anders op dan met een testlamp de voeding op connectors controleren...van lamp(en) tot module
als die persoon de officiële software heeft kan hij ook een stroomschema opzoeken.
misschien is de module stuk OF toch iets verkeerd gedaan met coderen mbt die licht items in je vorige bericht. mijn onderbuik zegt het laatste... maar goed.
succes
als die persoon de officiële software heeft kan hij ook een stroomschema opzoeken.
misschien is de module stuk OF toch iets verkeerd gedaan met coderen mbt die licht items in je vorige bericht. mijn onderbuik zegt het laatste... maar goed.
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Ik zou de boel naar origineel coderen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Lijkt mij inderdaad de beste optie. En dan bij iedere nieuwe codering kijken waar het aan ligt.
Zal in het weekend eens ff langs rijden.
Als dit niet de oplossing is dan maar kijken wat stap 2 gaat worden.
Zal in het weekend eens ff langs rijden.
Als dit niet de oplossing is dan maar kijken wat stap 2 gaat worden.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 12 mei 2021, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Opgelost!
We hebben de codering van de lichten terug gezet en opnieuw gecodeerd. Alle remlichten werken nu.
Bedankt voor de tips!
We hebben de codering van de lichten terug gezet en opnieuw gecodeerd. Alle remlichten werken nu.
Bedankt voor de tips!