BMW E39 523i hikken bij constant toerental

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
iGideon2015

BMW E39 523i hikken bij constant toerental

Bericht door iGideon2015 » 02 jun 2021, 23:52

Beste heren en dames van het forum,

Mijn E39 heeft sinds een tijd iets heel aparts, zo nu en dan heb ik dat er een soort schok door de auto komt als ik een constante snelheid en toerental aanhoud, dit is met cruise control en ook zonder cruise control.

Het vreemde van dit alles, de motor is geheel gereviseerd en alle leidingen zijn nieuw.

Het doet zich voor bij zowel warme alsmede koude motor, bij de koude start knettert de auto ook bij gas los, alsof er pops en bangs aanwezig zijn.

Nu het warmer is komt het een stuk minder voor, met uitlezen komt er niks naar boven.

Wat er aan gedaan is:
Nieuwe gasklep
Carterventilatie OEM BMW
Inlaat pakkingen, injector O ringen, gasklep O ring pakking, etc etc.

Waar zou ik het kunnen zoeken? De auto is niet geheel origineel, de motor heeft een Pipercross luchtfilter, Spaghetti spruitstukken en een 528i uitlaatlijn, de motor is een B25 overigens.

DannyE39sedan

Re: BMW E39 523i hikken bij constant toerental

Bericht door DannyE39sedan » 06 jun 2021, 19:33

Hallo Gideon. Vriend van mij had hetzelfde probleem na het afnemen en monteren van het inlaatspruitstuk. Bleek dat de de pakking van de 6e cilinder verschoven was( advies is om die in te vetten bij montage), waardoor er valse lucht werd getrokken. Kijk of je daar(misschien ook de 5e) iets van 'valse lucht aanzuigen' kunt ontdekken. Succes. Groeten, Danny

martindebelitos

Re: BMW E39 523i hikken bij constant toerental

Bericht door martindebelitos » 13 jun 2021, 11:01

halo kyk eens naar je bobines succes mart

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”