Ik zal mij allereerst even voorstellen, was nog geen lid van dit forum. Ik ben Leon, 37, en sinds 2019 eigenaar van een BMW x3 f25 uit Dec 2012.
Van jongs af aan al bmw fan, wellicht ook door mijn vader die ook altijd bmw reed.
Sinds ik de auto heb gekocht zaten er nieuwe Milestone banden onder. Deze begonnen droogtescheurtjes te vertonen en dus werd het tijd voor nieuwe en bekendere banden. Daarom heb ik er Bridgestone Turanza banden onder laten zetten door een vriend die automonteur is. Echter een dag na de wissel (het kan uiteraard ook toeval zijn) begon de ellende. De auto gaf diverse storingen en ook wegrijden lukte niet meer, de auto begint zodra je gas geeft vreselijk te bokken. De meldingen zijn 1. parkeerrem beperkt beschikbaar 2. Rijstabilisering 4x4 3. rpa uitgevallen. Abs uitleesapparatuur geeft aan 4809b9/48068c/4809ab.
De auto is bij de bmw dealer bekeken en na het wissen van de storingen en een reset reed hij weer. Echter na 20 km kwamen alle storingen weer terug. Dus weer terug met de auto ambu naar de dealer. Na lang zoeken hadden ze het gevonden, de wieltoerentalsensor rechtsachter was defect. Deze is vervangen en na een proefrit reed hij weer als een zonnetje. Echter, jullie raden het al, na ongeveer 40 km, kwamen weer alle storingen terug. Balen.
Er zit een breedteset onder de auto, de maten voor zijn 245/45/19 en achter 275/40/19.
Ik lees wel berichten dat het xdrive systeem gevoelig is, maar dat de auto niet meer rijdbaar is gaat toch wel erg ver...
Hopelijk heeft iemand een idee waar nog naar kan worden gekeken?
Ik hoor graag!!
Mvg,
Leon