Versnellingsbak zit vast

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwandrebmw

Versnellingsbak zit vast

Bericht door bmwandrebmw » 07 jul 2021, 11:55

Ik ben bezig om mijn koppeling te vervangen bij mijn 316i uit 2003 met een N42 blok. Dit gaat grotendeels zonder problemen behalve een bout van de versnellingsbak die zo strak zat dat ik er het draad bij uitgedraaid heb. Ik heb nu alle E-Torx bouten eruit, maar op de een of andere manier krijg ik de versnellingsbak niet los. Kan iemand bevestigen dat het inderdaad 6 E-Torx bouten in totaal zijn en 3 kleine "gewone" bouten? Zo ja, wat kan hem nu nog vasthouden en hoe krijg ik hem los? Ik heb het al geprobeerd met een breekijzer ertussen, maar daarmee krijg ik hem nog niet.

bmwandrebmw

Re: Versnellingsbak zit vast

Bericht door bmwandrebmw » 10 jul 2021, 20:50

Ik heb het probleem opgelost. Voor iemand ooit met dezelfde motor nog dit probleem heeft: De startmotor zit met 2 bouten vast. 1 bout zit vanaf de voorkant in het motorblok gedraaid, en de tweede bout komt vanaf de kant van de versnellingsbak. Deze bout was vanonder niet te zien (net zoals een andere bout van de versnellingsbak, maar die kon ik wel direct voelen), achteraf kon ik hem wel voelen toen ik wist waar hij zat. Ik ben erachter gekomen door het inlaat spruitstuk eraf te halen, dan zie je hem direct zitten.

Leen
BimmerPortal Team

Re: Versnellingsbak zit vast

Bericht door Leen » 12 jul 2021, 15:14

fijn dat je probleem is opgelost!
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”