N53 dipje na het starten
N53 dipje na het starten
Ben nu ruim 2 jaar in het bezit van een F11 528i N53
En ongeveer 45 seconden na het starten zit er een dipje in en die zou ik er graag uit willen hebben, iemand een idee hoe ik dat er uit kan krijgen. Dit is meestal als de auto voor een langere tijd heeft stilgestaan.
De motor loopt prima en er zijn geen foutmeldingen of andere storingen.
In de loop van de 2 jaar het volgende onderhoud uitgevoerd.
6 nieuwe injectoren
2x 6 nieuwe bougies
6 nieuwe bobines
Nieuw kleppendeksel
Walnut blasting
Diverse oliebeurten
Diverse filters
En ongeveer 45 seconden na het starten zit er een dipje in en die zou ik er graag uit willen hebben, iemand een idee hoe ik dat er uit kan krijgen. Dit is meestal als de auto voor een langere tijd heeft stilgestaan.
De motor loopt prima en er zijn geen foutmeldingen of andere storingen.
In de loop van de 2 jaar het volgende onderhoud uitgevoerd.
6 nieuwe injectoren
2x 6 nieuwe bougies
6 nieuwe bobines
Nieuw kleppendeksel
Walnut blasting
Diverse oliebeurten
Diverse filters
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: N53 dipje na het starten
En je hebt de klimaatbeheersing dan ook uit?
Re: N53 dipje na het starten
Aanvullend wat edward aangeeft:
Meen ooit gelezen te hebben, dat dit het gevolg is van "het wakker worden" van de lambda sensors achter de kat. (bimmerprofs)
Kan niet beoordelen hoe jij deze "dip" ervaart, buiten dat het je opvalt....
Meen ooit gelezen te hebben, dat dit het gevolg is van "het wakker worden" van de lambda sensors achter de kat. (bimmerprofs)
Kan niet beoordelen hoe jij deze "dip" ervaart, buiten dat het je opvalt....
Dit is met de betere uitlees bmw computers gedaan?De motor loopt prima en er zijn geen foutmeldingen of andere storingen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: N53 dipje na het starten
Nee, ik zal dat eens proberen de volgende keer.
Voelt dan meer aan als een nachtmerrie.
Van stationair na het starten tot bijna uit maar net niet.Kan niet beoordelen hoe jij deze "dip" ervaart, buiten dat het je opvalt....
Ja, met ista.Dit is met de betere uitlees bmw computers gedaan?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: N53 dipje na het starten
dan vergeet maar het lambda aspect....dat is meer beschreven als een kleine en korte schommeling in toerental waarbij de toerental amper beweegt.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: N53 dipje na het starten
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: N53 dipje na het starten
wat heb je met je Nox sensor gedaan, obv je bericht in onderstaande link?
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=62357
Maar dit wegschrijven geniet niet mijn voorkeur...
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 36&t=62357
Maar dit wegschrijven geniet niet mijn voorkeur...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: N53 dipje na het starten
Weg laten schrijven.
Dit is gedaan een BMW specialist, deze had tevens slechte ervaringen met de Noxem sensors, want dat was mijn eerste insteek maar op zijn advies heb hem eruit laten schrijven door hem.
Ik ga geen €600 voor een sensor betalen die na 10.000 Km weer kapot is.
Het dipje zat er al in toen ik de auto kocht.
Ik merk er verder niks van qua prestaties, het is alleen irritant.
Dit is gedaan een BMW specialist, deze had tevens slechte ervaringen met de Noxem sensors, want dat was mijn eerste insteek maar op zijn advies heb hem eruit laten schrijven door hem.
Ik ga geen €600 voor een sensor betalen die na 10.000 Km weer kapot is.
Het dipje zat er al in toen ik de auto kocht.
Ik merk er verder niks van qua prestaties, het is alleen irritant.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: N53 dipje na het starten
Heb een beetje een tegenstrijdige mening omtrent wegschrijven van NOx sensor. Maar daar gaan we het maar niet over hebben…
Wat je kunt doen is a.d.h.v. diverse inpa menu’s kijken of iets opvalt. Bimmerprofs heeft hier voor de F serie wel wat staan met enkele specs. (ista heeft enkele parameters ook, maar minder visueel afgebeeld).
Zit nog te denken….als een auto lang(er) stil staat, ontstaan er meer dampen in de tank.
Misschien is dat het effect van je tankventilatie die open of dicht blijft staan? Live data of directe aansturing testjes kan dit misschien verklaren. Zie functionele beschrijving.
succes
Wat je kunt doen is a.d.h.v. diverse inpa menu’s kijken of iets opvalt. Bimmerprofs heeft hier voor de F serie wel wat staan met enkele specs. (ista heeft enkele parameters ook, maar minder visueel afgebeeld).
Zit nog te denken….als een auto lang(er) stil staat, ontstaan er meer dampen in de tank.
Misschien is dat het effect van je tankventilatie die open of dicht blijft staan? Live data of directe aansturing testjes kan dit misschien verklaren. Zie functionele beschrijving.
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht