Hulp gezocht (spoed!) wegens melding boordcomputer

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Daan7

Hulp gezocht (spoed!) wegens melding boordcomputer

Bericht door Daan7 » 05 jul 2020, 18:57

Hi allemaal,

Beetje stomme oproep, maar ik zit met mijn kersverse E39 in Italië, op meer dan een uur rijden van een bmw-dealer en de boordcomputer geeft een melding. Doordat ik de pixels stom genoeg nog niet heb laten repareren heb ik geen flauw idee wat de melding is, maar ik meen “motor” te kunnen lezen.

Mijn vraag is nu: geeft een E39 “kritieke” meldingen alleen weer op de BC of gaat er, als er echt iets mis is, uiteindelijk wel een lampje branden?

Ik heb nu namelijk geen idee of ik nog door kan rijden, of dat ik echt zsm naar een garage moet!

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

martindebelitos

Re: Hulp gezocht (spoed!) wegens melding boordcomputer

Bericht door martindebelitos » 06 jul 2020, 12:20

je kan het oliepeil controleren en koelvloeistof.letop eerst af laten koelen anders spuit het koelmiddel in je gezicht. ook effe je vloeisofpeil van je stuurbekrachtiging peilen. pas als er lampjes gaan branden moet je onmiddellyk stoppen. succes martin

Daan7

Bericht door Daan7 » 06 jul 2020, 13:53

Hey Martin,

Dank voor de tips! Alle vloeistoffen lijken in orde, en mijn bmw-dealer zei hetzelfde als jij!
We gaan het er maar op gokken totdat ik een bmw-dealer tegenkom;)

DannyE39sedan

Bericht door DannyE39sedan » 06 aug 2021, 15:09

Hoi allen. Van onze E39 vielen er steeds meer pixels uit en ook een paar lampjes deden het niet meer. Vandaag Jurjen in Breezand op gezocht en die heeft de klokkenwinkel eens goed onderhanden genomen, de verlichting weer in orde gemaakt en de pixels zijn weer helder en volledig leesbaar. Is een verademing om de klokkenwinkel zo te zien.
Wellicht zijn er meer adressen, maar Jurjen Okel is een aanrader. Groeten, Danny

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”