Bmw 528i schurend geluid
Bmw 528i schurend geluid
Beste,
Sinds ik mijn schijven en blokken heb vervangen van me auto schuurt er iets ergens tegen aan. Dat gebeurt alleen als ik een bocht neem naar rechts. Ze zeiden dat het de wiellager was ( die heb ik inmiddels al vervangen ) maar het probleem blijft. Ik denk zelf echt dat het met de remblokken en schijven te maken heeft, kan bijna niks anders verzinnen. Als ik de stuur recht houd dan hoor je het niet. Alleen als ik een bocht neem naar rechts. Heeft iemand ook iets gelijks meegemaakt of enig idee door wat dat komt ? bedankt .
Sinds ik mijn schijven en blokken heb vervangen van me auto schuurt er iets ergens tegen aan. Dat gebeurt alleen als ik een bocht neem naar rechts. Ze zeiden dat het de wiellager was ( die heb ik inmiddels al vervangen ) maar het probleem blijft. Ik denk zelf echt dat het met de remblokken en schijven te maken heeft, kan bijna niks anders verzinnen. Als ik de stuur recht houd dan hoor je het niet. Alleen als ik een bocht neem naar rechts. Heeft iemand ook iets gelijks meegemaakt of enig idee door wat dat komt ? bedankt .
Re: Bmw 528i schurend geluid
Het kan zijn dat er bij een bocht naar rechts iets tegenaan loopt, kan een leiding zijn of bv het hitteschild.
Of ze hebben de remmen niet goed gemonteerd of iets verkeerd gedaan.
Een stuk wiellager kan je pas goed horen een voelen als de remmen verwijderd zijn.
Of ze hebben de remmen niet goed gemonteerd of iets verkeerd gedaan.
Een stuk wiellager kan je pas goed horen een voelen als de remmen verwijderd zijn.
Laatst gewijzigd door ptrkp op 03 aug 2021, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Als je zelf een wiellager kunt vervangen ben je handig genoeg het schurend geluid te kunnen vinden. Even je wielen demonteren en gewoon goed luisteren en kijken
De kans is groot dat het idd de alu beschermkap is.
De kans is groot dat het idd de alu beschermkap is.
evt aanvulling n.a.v. voorgangers
bij een bocht naar rechts komen de krachten op links....bij een wiellager.
neem iemand mee...of laat die buiten staan bij een bepaalde bocht? om het iets gerichter te maken?
nieuwe remblok hardware gebruikt? (bewogen remblokken lekker vrij)
geluid problemen zijn lastig om bij te helpen op forum....men kan alle aspecten opnoemen van de ophanging.
succes
bij een bocht naar rechts komen de krachten op links....bij een wiellager.
neem iemand mee...of laat die buiten staan bij een bepaalde bocht? om het iets gerichter te maken?
nieuwe remblok hardware gebruikt? (bewogen remblokken lekker vrij)
geluid problemen zijn lastig om bij te helpen op forum....men kan alle aspecten opnoemen van de ophanging.
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
De wiellager is gewoon vervangen bij de garage, maar ik heb het idee dat er verkeerde remblokken op zitten. Ik had in het begin al problemen met schijven en blokken. Ik had ze eerst van het merk ate besteld , erop gemonteerd en auto trilde als een gek tijdens het remmen. Vervolgens een setje achter brembo schijven besteld erop gemonteerd en de auto trilde weer . Vervolgens heb ik ze schijven gewoon laten afdraaien en de blokken erop laten monteren, triling was weg. Nu is het gewoon heel vreemd dat er 2 setjes remschijven krom geleverd zijn. Ik denk eerlijk gezegt dat het door de blokken komt. Het zijn hele harde blokken van ate ceramic lijn en denk eerlijk gezegt dat die er niet onder horen. Maar je hoort het alleen als je stuurt naar recht boven de 50 km en meer. Maar wat al helemaal raar is die de auto gewoon trilt met nieuwe schijven en dat wel 2x. Veel mensen zeggen dat je voor de 5 serie direct gewoon bij bmw zelf moet gaan halen . Wat denken jullie ?
Op een afstand is het moeilijk om te zeggen wat er aan de hand is.
De 528i heeft kleinere remklauwen dan zijn grotere broers, dus ook andere blokken.
Zelf heb ik het niet zo op Brembo remschijven (geen ervaringen met BMW maar wel met een ander merk auto), ik zou dan eerder voor origineel BMW schijven gaan.
Zelf heb ik op de achterremmen Textar blokken gemonteerd, totaal geen problemen daarmee.
De 528i heeft kleinere remklauwen dan zijn grotere broers, dus ook andere blokken.
Zelf heb ik het niet zo op Brembo remschijven (geen ervaringen met BMW maar wel met een ander merk auto), ik zou dan eerder voor origineel BMW schijven gaan.
Zelf heb ik op de achterremmen Textar blokken gemonteerd, totaal geen problemen daarmee.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Heb laatst de voorremblokken weer vervangen, de remmen zijn wel wat zachter geworden, maar het schurende geluid blijft aanwezig. Ik snap het ook niet meer. Niemand komt eruit
Heb je nu ook eens aan je schijf gedraaid zonder dat je wiel erop zat?
Hebben we ook gedaan. Er zitten nieuwe continental banden onder, de garagist staat erop dat het geluid door de band naar voren komt. Ik weet het ook niet meer.
Ik heb op mijn 525d touring het zelfde probleem. Ook mijn garage zei dat het aan het wiellager lag. Maar na vervanging bleef het probleem bestaan. Bij mij begon het na het vervangen van de beide blaasbalgen.
Maar dat alu schild heb ik idd nog niet bekeken. Verder zou ik het ook niet weten.
Maar dat alu schild heb ik idd nog niet bekeken. Verder zou ik het ook niet weten.